TweakDSL *new and/or improved* deel 11

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Het grote TweakDSL topic - Deel 11

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verdr niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:

NaamSnelheidMaandSetup
    TweakEL256Kb / 256KB€ 19,95€ 0,-
    Tweaklight512Kb / 256Kb€ 24,95€ 0,-
    SurfDSL1024Kb / 512Kb € 39,95€ 0,-
    ProDSL2048Kb /1024Kb* € 59,95€ 0,-
    UltraDSL2-8 Mb* / 1024Kb* € 69,95 € 0,-
    * = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

NaamSnelheidMaandSetup
    TweakEL & Bel 256Kb / 256KB€ 24,95€ 0,-
    Tweaklight & Bel 512Kb / 256Kb€ 29,95€ 0,-
    SurfDSL & Bel 1024Kb / 512Kb € 39,95€ 0,-
    ProDSL & Bel 2048Kb /1024Kb* € 59,95€ 0,-
    UltraDSL & Bel 2-8 Mb* / 1024Kb* € 69,95 € 0,-

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = Deze kosten zijn inclusief een VoDSL kanaal waarbij het kpn nummer geporteerd wordt, de kale koperkosten van KPN en krijg je een analoge copperjet modem

Ook kan er geleverd worden als er nog geen KPN aansluiting actief is. Dit kost eenmalig € 75,00

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (10 dagen retentie)
  • Geen download limiet
  • Standaard analoog VoDSL aansluiting (uitgezonderd Tweaklight)

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 69,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.50 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned, in combinatie met KPN. Beide over het algemeen niet de meest snelle bedrijven.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het bijna altijd dus al.

Overigens is het overstappen van een KPN-ADSL verbinding naar TweakDSL wel lastiger. Het kan namelijk tot 6 weken duren voordat KPN het 'oude' adsl signaal van de telefoonlijn heeft verwijderd. En pas daarna kan TweakDSL worden aangevraagd. In totaal kan de overgang dus tot 8 weken duren.

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned vallen, Om binnen het dekkingsgebied te vallen, zal de afstand tussen jou en de KPN centrale niet meer mogen bedragen dan 3-4KM.
    De snelste abonnementen zijn alleen mogelijk bij een afstand van maximaal 1-2KM.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL:
    Postcode
    Huisnummer
    Controleer

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Sjowhan
    • Laatst online: 20:34
    Was het niet zo dat Teckna een nieuwe OP ging maken :?

edit: zie Xandrios in "TweakDSL *new and/or improved* deel 10"

[ Voor 47% gewijzigd door Sjowhan op 21-02-2005 23:06 ]

http://specs.tweak.to/5253

• Ghandi
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 20-02 18:43
    Teckna ligt ziek te zijn en in te teren op z'n reserves.

• Sjowhan
    • Laatst online: 20:34
    Ghandi schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:27:
    [...]

Teckna ligt ziek te zijn en in te teren op z'n reserves.
    Hmm mja, dat weet ik dus niet ;). Beterschap iig :Y)

http://specs.tweak.to/5253

• Korakal
    • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Topicstarter
    wh000ps, die had ik gemist :o

toch maar beter even terug naar het oude topic dan :P

Dit topic is gesloten.