Toon posts:

[VPN] wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog niet eerder een VPN verbinding gemaakt, maar heb de how-to's gelezen en doorgenomen en ben aan de slag gegaan.

Situatie:

PC1 - Router - Inet
PC2 - Inbelverbinding

PC2 maakt via inbelverbinding een VPN-connectie naar PC1. So far so good. En dan zou je toch zeggen dat je dan alle mappen van PC1 kan benaderen (via netwerklocaties)... Maar niks. Geen kick. Poort op router staat goed.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de search hier gebruikt, maar iedereen krijgt wel connectie en mappen te zien, maar ik krijg gewoon geen mappen te zien. Wel staat er dat ik aangesloten ben.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
post svp eens wat meer info over de besturingssystemen.
eventueel gezeik met gebruikersnamen en rechten (NTFS)?

Verwijderd

Topicstarter
lars1980 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:46:
post svp eens wat meer info over de besturingssystemen.
eventueel gezeik met gebruikersnamen en rechten (NTFS)?
Idd vergeten erbij te zetten: Beide PC's gebruiken XP PRO en idd NTFS-bestandssysteem, maar dat moet geen probleem zijn. Ik ben ingelogd onder mijn eigen naam met eigen PW, daarmee log ik ook in bij VPN-connectie.

Verwijderd

naast de geavanceerde dingen zoals ACL's en DACLs en SIDs op NT bestaat er ook nog zoiets als routering...

Misschien verstandig om bij de basis te beginnen.. IP connectivity met de server waar de gedeelde bestanden op staan... probeer eens te pingen...

lukt dat ? dan eens een telnet naar het ip adres

telnet <ip adres> 137

hiermee raadpleeg je het filesharing mechanisme van windows op TCP poort 137. Als je een connectie krijgt zou het enige probleem nog authenticatie kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:49:
naast de geavanceerde dingen zoals ACL's en DACLs en SIDs op NT bestaat er ook nog zoiets als routering...

Misschien verstandig om bij de basis te beginnen.. IP connectivity met de server waar de gedeelde bestanden op staan... probeer eens te pingen...

lukt dat ? dan eens een telnet naar het ip adres

telnet <ip adres> 137

hiermee raadpleeg je het filesharing mechanisme van windows op TCP poort 137. Als je een connectie krijgt zou het enige probleem nog authenticatie kunnen zijn.
OK, ik heb poort 137 opengezet naar het IP-adres van de server (PC1). Telnet sessie begonnen

open 213.93.xx.xx 137
geen verbinding
open 213.93.xx.xx 23
geeft ie: Druk op een toets om verder te gaan (ik denk dat ik nu mijn router aan t benaderen ben).

Maar dus geen verbinding...

Verwijderd

bestaat er ook nog zoiets als routering...
De tip die ray gaf is volgens mij de weg naar de oplossing.
Hoe zit het dus met je routering?
Pagina: 1