Thunderbird mail terug zetten onder gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb een backup als test van mail gemaakt in Thunderbird om te kijken of ik dit terug kan zetten bij een nieuwe installatie.

Helaas werkt dit niet helemaal als ik gewoon de .thunderbird map terug zet onder gebruiker waar ik mee werk.

Ik heb dus een mailbackup.tar.bz2 met daarin .thunderbird van de vorige installatie die ik met het volgende commando na het verwijderen van de huidige .thunderbird onder /home/gebruikersnaam uitpak:

tar -xvjf mailbackup.tar.bz2

Wanneer ik Thunderbird open kan ik niet de oude mail zien. Ik heb al wat gegoogled, google lekker verder maar dacht...... wellicht dat jullie een tip hebben ?

MBOX-en weken namelijk wel zo :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Maak eerst even in Thunderbird opnieuw een mailserver aan met alle juiste settings (nog niet je mail ophalen!).

Sluit vervolgens thunderbird weer af en browse naar je profile directory. Overschrijf vervolgens de net aangemaakte (lege) files die in je nieuw aangemaakt profile directory staan (inbox, sent etc etc.) vanuit je backup directory.

code:
1
Profiles/o4yujl8i.default/Mail/mail.<foo bar>.nl

waar foo bar vanalles kan zijn (xs4all, whatever)

Als je de volgende keer thunderbird opstart zul je alle oude berichten weer zien, vanaf dat moment kan je ook weer je mail van de server ophalen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In .thunderbird staan de directories van verschillende profielen, als je verse profiel dus anders heet, werkt het niet. De mail staat verder gewoon in een mbox-bestand wat je met elke tool terug kunt zetten.
Dit had je volgens mij met wat rondneuzen in die directory ipv blind kopieren ook wel moeten kunnen ontdekken :)

Dit topic is gesloten.