Bewegende plaatjes over website

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Iemand heeft mij gevraagt een website in elkaar te zetten die al ontworpen is. De website zelf is niet moeilijk te maken op 1 ding na, spotlights. De website is zeg maar 500 bij 300 pixels gecentreerd in de browser. Over het hele geheel moeten 3 spotlights (lichten) roekeloos over het scherm vliegen (het liefst random heen en weer, geen vaste baan waar de spotlights overheengaan. Deze spotlights zijn 3 transparante witte cirkels. De website moet dus onder die spotlights nog te zien zijn. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Gehele website in flash realiseren, wat ik zelf niet helemaal super vind (of heeft iemand hier handige tips voor..). Of kan alles makkelijk in html met een of ander scriptje.

Dit is geen script request, maar meer vragen om tips hoe ik dit het makkelijkste en het slimst aan kan pakken. Alles moet natuurlijk wel compitable zijn met de meeste browsers.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

Dan kom je toch snel op flash uit... ik weet niet óf het kan met Java(script), maar ik weet wel dat Flash alles doet wat jij wil...

Zie ook André, het kan dus wel zoals ik al vermoedde, maar... niet met alle browsers dus.

Nu de vraag, gaat je voorkeur uit naar JS of Flash?

nog een edit: Iets met Flash als een soort overlay op je site kan volgens mij ook, zie: http://www.gamedaily.com/

Trek aan de flap links, Dat is Flash, en gaat gewoon over een bestaande pagina...

[ Voor 65% gewijzigd door Nik op 21-02-2005 22:39 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Het kan met een png plaatje die je met behulp van JS over de pagina heen laat 'zweven', maar dit zal in IE door de brakke png ondersteuning niet gaan lukken. In IE zul je dit effect met filters moeten gaan nabootsen.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 21-02-2005 22:38 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56

BCC

Ik zou het de klant ten strengste afraden.. Daar zit toch echt niemand op te wachten? Verder.. gewoon moving DIVS met Javascript..

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 21-02-2005 22:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Dan kom ik zie ik snel op flash uit. Wordt weer wat meer werk omdat het al een tijdje geleden is dat ik Flash heb aangeraakt...

edit: Ik ben het ook totaal niet mee eens, wat vind het enorm irritant. Maar ik heb zelf de site niet ontworpen, en klant is koning....

[ Voor 36% gewijzigd door SvenZ op 21-02-2005 22:42 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50
@BCC: Waarom zou je het afraden? Hoeft niets mis mee te zijn. En in een stadium als deze is dat nogal lastig. Misschien zit de doelgroep van de website daar wel op te wachten :) En met 'wat moving divs met javascript' is de topicstarter ook niet geholpen dus bedenk de volgende keer even 2x voor wat je wat bralt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Willem
Aii excuus. Al die knopjes ook 8)7

Was dus niet de bedoeling. JHS :*

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56

BCC

willem169 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:43:
@BCC: Waarom zou je het afraden? Hoeft niets mis mee te zijn. En in een stadium als deze is dat nogal lastig. Misschien zit de doelgroep van de website daar wel op te wachten :) En met 'wat moving divs met javascript' is de topicstarter ook niet geholpen dus bedenk de volgende keer even 2x voor wat je wat bralt.
Waarom? Nou vooral omdat ik het zwaar onprofessioneel vind staan. Daarnaast is het 1x leuk en daarnaar nooit meer, maar dat kun je nooit netjes afdwingen. www.tweakers.net begint toch ook niet met een flash intro? Maar goed, dit is inderdaad een mening, maar ik vind dat je dit soort dingen als webdeveloper altijd moet "aansturen" bij een klant. Net zoals dat hij echt geen Comic Sans MS als font wil....
Daarnaast geef ik prima antwoord op de vraag, namelijk dat hij prima voor de divs met javascript optie kan gaan, alleen moet hij inderdaad even opletten met transparancy spul (zoals al gezegd), maar dit is ook in IE wel goed te krijgen (zie bijvoorbeeld hier: http://www.brainerror.net/scripts_js_blendtrans.php ) Dus ik begrijp je denk ik niet helemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 21-02-2005 23:16 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

SvenZ schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:41:
Dan kom ik zie ik snel op flash uit. Wordt weer wat meer werk omdat het al een tijdje geleden is dat ik Flash heb aangeraakt...

edit: Ik ben het ook totaal niet mee eens, wat vind het enorm irritant. Maar ik heb zelf de site niet ontworpen, en klant is koning....
Dus je gaat een complete website die al ontworpen is omzetten naar Flash? Hou je er rekening mee dat die site het dan niet overal doet. Ook worden complete Flash sites slecht geindexeerd door zoekmachines en zijn ze vaak te bloated voor hun doel.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 22:03

Technicality

Vliegt rechtsom...

proller schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:34:
Dan kom je toch snel op flash uit... ik weet niet óf het kan met Java(script), maar ik weet wel dat Flash alles doet wat jij wil...

Zie ook André, het kan dus wel zoals ik al vermoedde, maar... niet met alle browsers dus.

Nu de vraag, gaat je voorkeur uit naar JS of Flash?

nog een edit: Iets met Flash als een soort overlay op je site kan volgens mij ook, zie: http://www.gamedaily.com/

Trek aan de flap links, Dat is Flash, en gaat gewoon over een bestaande pagina...
Ik heb op zich niet heel veel verstand van W&G, maar ik denk dat het verstandig is deze optie te overwegen. Een hele site in flash is ook niet alles... :r
Lijkt me ook prettiger voor de anti-flash-mensen, die dan ook geen flashy dingetjes voor de kiezen krijgen.

Alleen, hoe? Moet je iig niet bij mij zijn.
offtopic:
Jah ik weet het, op zich is dit een loze post.

• Willem
offtopic:
BCC om zijdelings toch even op je opmerkingen in te gaan: Jouw mening hoeft niet per se te stroken met die van de klant van de topicstarter. En om die nou even in 1 regel te spuiten laat niet echt blijken van enige behulpzaamheid. Ik vind Comic Sans -om maar even een zijstraat te nemen- echt het grootste zaad-font allertijden. Je zal me dat lettertype NOOIT zien gebruiken. Ware het niet dat het misschien wel heel erg prima zal staan op een comics-site of een website voor kleine kinderen_omdat_ het de doelgroep waarschijnlijk wel aanspreekt. Catch my drift?

En 'divs in combinatie met javascript' is nogal vaag en breed begrip. Met deze opmerking opzich zeg je dus niets en voeg je weinig toe, de link die je in je 2e reactie post is al meer levensvatbaar voor enige educatie voor de topicstarter. Had dat dan gelijk gepost. Hopelijk heb ik e.e.a. verduidelijkt voor je.

En nu weer ontopic. :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

BCC schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:40:
Ik zou het de klant ten strengste afraden.. Daar zit toch echt niemand op te wachten? Verder.. gewoon moving DIVS met Javascript..
Jawel, de klant zit er blijkbaar op te wachten :) Een goede webdeveloper raadt imho de klant een oplossing aan die én overeenkomt met zijn ideeen, én niet gebruiksonvriendelijk is :) En verder betaalt de klant, dus of je het nu zelf graag wilt zien, lijkt mij niet aan de orde. De vraag is of je pegels wilt zien of niet, en voor mij is die keuze snel gemaakt :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmm, flash in combinatie met divs raad ik eigenlijk ook af omdat dan de dynamische content en links ONDER de spotlights niet aan te klikken is. Wat dat betreft ben ik het er wel mee eens om die spotlights hooguit als gadget te gebruiken en na 10 seconden uit te zetten. Het is interactietechnisch gewoon vreselijk; echt voor (bijna O-) ) iedere klant

dat laat ons dus met het probleem om half transparante plaatjes over een site heen te laten bewegen; dat kan eigenlijk nog niet (door idd brakke png ondersteuning). Deze factoren; namelijk het lage wenselijkheid en de technische moeilijkheden brengt mij op het punt dat ik het gewoon NIET zou doen.

[ Voor 31% gewijzigd door XangadiX op 22-02-2005 01:31 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Ik ben ook maar een n00bje qua webdesign, maar kan je geen animated gifje ofzo als background zetten? Of moet 't echt over de content?

Groetjes :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07
Ik neem aan dat het over de content heen moet komen.
In iedergeval haal ik dat uit de TopicStart.

Ikzelf zou ook niet aan zoiets beginnen, aangezien dat voor de gemiddelde erg zwaar is.
één keertje is leuk, maar op een gegeven moment zoek je toch al gauw de cancel knop.

Dat brengt me op een toevoeging overigens. Als je met Flash gaat werken, zorg ervoor dat je een knop hebt waarmee je de animatie uit kan zetten. De meeste mensen hebben geen geduld om op een animatie te wachten.

• Willem
Modbreak:Kerberoz, hou het even ontopic, afgezien van het niveau van je vraag niet zomaar dit soort dingen in andermans threads stellen.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Ik weet niet in hoeverre de site onder de spotlight bruikbaar moet zijn, maar anders is het misschien een idee om een "screenshot" (statische afbeelding van de site) in flash te zetten en daarover een spotlight te laten bewegen. Eens de spotlightafbeelding is afgelopen kan je met een paar mooi berekende fade-effecten de site smooth laten overlopen in de huidige html-site.
In dat geval is slechts een minimum aam flash benodigd, en heb je toch (hoop ik) het gewenste effect.

Overigens zou ikzelf het de klant ten sterkste afraden. Zulke effecten geven vaak nogal een amateuristische indruk.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

willem169 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:39:
Modbreak:Kerberoz, hou het even ontopic, afgezien van het niveau van je vraag niet zomaar dit soort dingen in andermans threads stellen.
Met alle respect modje, maar het was een suggestie, geen vraag!
Pagina: 1