Toon posts:

Server opnemen in domein, via router?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik een eigen server wil starten met allerlei services op (php/sql/asp voor alle netwerkgebruikers) heb ik een oude pc geinstalleerd met daarop windows server 2003, de gebruikers heb ik toegevoegd enzo.

Maar nu zit het probleem dat ik de server nergens kan toevoegen op geen enkele client dus. Hij zegt altijd dat hij de client niet kan vinden.

Nu staat er achter de server een router en ikd enk dat zich daar het probleem stelt,mss kunnen jullie me verder helpen:

ALs ik op de server ipconfig / all doe dan krijg ik als ip: 192.168.0.1

Doe ik nu op de clients ipconfig/ all dan krijg ik als ip: 192.168.1.x, wat verkregen is door de dhcp van de router.

Nu zou dit het probleem kunnen zijn? en hoe is het op te lossen?

Alvast hartelijk dank.

PCModders

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je server ook een IP laten verkrijgen van DHCP?

Of static in de correcte range zetten.

Verwijderd

Topicstarter
en zou je me aub willen zeggen hoe je dat moet doen? dit is de eerste keer dat ik een server echt gebruik..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:25

BCC

Je kan toch gewoon het mask van de clients op 255.255.0.0 zetten?

Simpele versie: Je clients zoeken waarschijnlijk binnen 192.168.1.*** naar de server omdat hun masker op 255.255.255.0 staat ingesteld. Verplaats of je server naar een getal binnen de 192.168.1.*** range of pas het masker op je clients aan.

Kijk dan of je de server kan ping-en / nslookup-en..

[ Voor 77% gewijzigd door BCC op 21-02-2005 22:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
En is het dan opgelost als je de subnet op 255.255.255.0 zet? :s waarom dan plots wel als ik mag vragen? :s

• BCC

BCC

Zie boven :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Osiris
  • Niet online
Als je dat wil weten moet je maar even leren wat subnets zijn en wat een subnetmasker etc is. Dat kan prima via Google :)

Ook hoe je een Windows 2003-server moet instellen kun je daar vast wel vinden. GoT is niet bedoeld voor zulk soort makkelijke, zelf op te zoeken vraagjes.

Verwijderd

Topicstarter
Okey dat snap ik, moet ik dan het ip adres ook gelijk stellen aan dat van de server? wss wel?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zie boven :?

dit is gewoon behoorlijk basic tcp/ip hoor :z

http://www.wown.com/j_helmig/tcpip.htm

A wise man's life is based around fuck you

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:27:
Okey dat snap ik, moet ik dan het ip adres ook gelijk stellen aan dat van de server? wss wel?
*zucht* Als je bezig bent met opzoeken over subnetten kun je misschien beter eerst even leren over 't IP-protocol.

edit:
Bijv dmv die link hier boven mij :P

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 21-02-2005 22:28 ]

• BCC

BCC

Ik denk dat je beter eerst de basics van netwerken kan gaan doornemen, want ip-adressen en subnet masks zijn toch wel erg basic. Om je vraag te beantwoorden: elke PC heeft een uniek IP adres in je netwerk. Clients hebben dus zeker niet hetzelfde adres als de server..

Verwijderd

pcmodders schreef:
Maar nu zit het probleem dat ik de server nergens kan toevoegen op geen enkele client dus. Hij zegt altijd dat hij de client niet kan vinden.

Ik neem aan dat je bedoeld:
Maar nu zit het probleem dat ik de server nergens kan toevoegen op geen enkele client dus. Hij zegt altijd dat hij de server niet kan vinden.

Je koppelt met routers twee verschillende netwerken aan elkaar. Heb je ervoor gezorgd dat de clients die router als DG gebruiken? Of nog makkelijker: hebben de clients een IP adres gekregen van de interne DHCP server van die router?

Mocht je nog niet begrijpen wat we je hier proberen uit te leggen: koop dan eens een computerblad waarin wordt uitgelegd hoe je een homenetwerk instaleert. Dan leer je ook de basics.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat elke pc een uniek ip adres heeft, ik het m'n vraag mss wat verkeerd geformuleerd:

Ik bedoelde: Moet ik bij de TCP/IP eigenschappen, bij het volgende IP adres gebruiken, dan het IP van de server invullen?

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles ingesteld zodat de pc's elkaar al zien, ik kan op elke pc in het netwerk de pc al vinden door hem te zoeken. Nu heb ik op de server een domein aangemaakt. Nu heb ik op de clients dit domein ingesteld, en dan wordt mij gevraagd omnieuw te starten, wanneer ik me dan aan probeer te melden op het domein dan lukt me dit maar blijft het kadertje "bezig met laden van je persoonlijke instellingen" staan en gat hij niet meer verder.

Als ik een ping doe naar het ip adres van de server dan krijg ik alles terug dus dat is OK.

Het lijkt er dus op dat ik op de server (windows server 2003) iets niet goed het ingesteld.

De clients zijn allemaal xp PRO

Weet er iemand wat die vervelend probleem is en hoe het op te lossen?

• Zwelgje
DNS probleem dus

clients hebben wel als DNS server het ip van je server :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
zwelgje schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:20:
DNS probleem dus

clients hebben wel als DNS server het ip van je server :?
Dat lijkt me geen DNS probleem, anders kun je een client al niet eens toevoegen aan het domein.

• Zwelgje
Dennis schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:24:
[...]

Dat lijkt me geen DNS probleem, anders kun je een client al niet eens toevoegen aan het domein.
zeker wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe los ik dit dan op?

als ik bij de tcp instellingen van de clients kijk moet ik dan als dns server het ipadres van de server instellen? :s

Sorry voor de noooob vragen..

• Zwelgje
idd dat vul je dan in, en vervolgens configureer je je DNS server (=je server) als DNS forwarder

[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Dat dns forwarden is alleen maar als je op internet wil toch? toch niet om aan te melden?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je moet je DC instellen als primary (en evt. secondary) DNS server, en je DNS-server (de W2k3 bak dus) de rest laten forwarden naar je internetprovider.
Ik weet niet waar je DHCP-server staat, maar voor je eigen gemak (en Windows raadt 't ook aan) kan je beter je W2K3-server instellen als DHCP-server.

We are shaping the future

• Dennis
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:53:
Dat dns forwarden is alleen maar als je op internet wil toch? toch niet om aan te melden?
Dat klopt.

• Dennis
Alex schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:57:
Je moet je DC instellen als primary (en evt. secondary) DNS server, en je DNS-server (de W2k3 bak dus) de rest laten forwarden naar je internetprovider.
Ik weet niet waar je DHCP-server staat, maar voor je eigen gemak (en Windows raadt 't ook aan) kan je beter je W2K3-server instellen als DHCP-server.
In principe maakt dat dus helemaal niet uit. Ik heb hier een tijdje mijn Speedtouch als DHCP server gebruikt en doe het nu met FreeBSD 5.2. Beide werken perfect.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Weet ik, ik heb hier een SpeedTouch als DHCP-server ingesteld (hoewel de pc een fixed ip krijgt, handig om te NATten), toen ik SBS installeerde in VMWare kwam die echter wel 2x met de vraag of hij ajb. geen DHCP-server mocht zijn...

We are shaping the future

Verwijderd

Mja, ik stel voor dat je nu toch echt wat meer initiatief gaat tonen. We gaan je niet compleet aan het handje nemen en heel veel tips die hier gegeven worden zijn gewoon te vinden.

Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.