Gamen totaal niet mogelijk op beoogd gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 23:01

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Tja, de omschrijving is niet echt helder, maar hieronder licht ik het toe.

Ik heb uit 'restmateriaal' een systeem samengesteld met als doel dit te gebruiken als gamesysteem voor de wat oudere games die ik af en toe nog wil spelen, maar niet op mijn gewone systeem wil hebben (zoals de hele Need for Speed serie, wat FIFA's, etc).

De componenten:
- oude Funai-kast met 235Watt voeding
- MSI mATX-mobo met KT133
- AMD Athlon 1200 met Arctic Copper Silent (ik word altijd blij als ik die zie)
- 256Mb noname geheugen
- Maxtor 30Gb/7200
- Geforce 2 MX / Geforce 2 GTS (beide geprobeerd)
- Voodoo II 12 MB (noname)

Mijn aanpak was Win98SE erop, met de Geforce 2 GTS. Dat werkte allemaal (alleen Windows getest) dus Voodoo erbij geprikt. Drivertje opgespeurd etc.
Maar bij een poging een game op te starten, komt er slechts een zwart scherm (even) en dan weer de Windows desktop... Het enige dat werkt is Euro 2000 in softwaremodus...
Verder geprobeerd: Diablo2, Fifa2005, NeedForSpeed Underground, en nog zo wat.

Voor alles wat driver behoeft heb ik het laatste, dus voor de grafische kaarten en het mobo. Voor het mobo gebruik ik de 4-in-1 drivers die VIA adviseert voor Win98 systemen, maar de laatste heb ik ook al geprobeerd. Direct X is versie 9.0c.

3Dmark99 gaat goed, maar versie 2000 geeft deze error:
"3Dmark could not initialize your 3D accelerator. Try to downgrade your display settings
DirectX error message->Direct Draw : Createsurface DDERROR_CURRENTLYNOTAVAIL"
Instellingen zijn dan 800x600 :-( , 32bit, 60Hz...

Heb nu DxDiag uitgevoerd en die komt met een Direct3D-foutmelding:
"Test failed at step 8 - creating 3D device : HRESULT=0x887602eb (errorcode)"

Overigens: het mobo is oud, maar voor mij nieuw (Tweakers aanbodje). Dus ik heb er nog nooit iets 3d op gedaan. Maar als ik beeld heb, zou het toch goed moeten zijn?

Reden voor VoodooII-kaart is dat sommige spellen het niet doen op een GeForce (zoals bijv. Silver).

Moraal: wat is voor mij een nuttige plek om mijn onderzoek te vervolgen?

[ Voor 32% gewijzigd door RestlessCitizen op 22-02-2005 08:36 ]

Verwijderd

Dus je probeert een Voodoo II in combinatie met een GeForce 2 GTS te gebruiken? Tja, dat gaat niet echt. ;) Die GeForce is zelf al een 3D-kaart, en als je daar nog een Voodoo achter prikt, dat vindt je PC inderdaad niet leuk. Probeer het eens zonder die Voodoo. ;)

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met de Voodoo er weer uit, inclusief deinstallatie van de driver, maar dat maakt niets uit. Verwijderen van onnodige ballast is bij speurderij idd de beste aanpak.

Overigens: waarom zou dat niet kunnen 2 3D-kaarten naast elkaar? In het verleden heb ik met succes een STB Riva 138 4Mb D3D en de VoodooII 12Mb naast elkaar draaiende gehad. Groot voordeel: voor ieder spel kan je de beste kaart uitkiezen.

[ Voor 40% gewijzigd door RestlessCitizen op 21-02-2005 22:14 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Een geforce 2 GTS is toch veel sneller dan een voodoo II?
IIg denk ik dat je topic beter thuishoort in V&B, daar zitten meer mensen die er iets van kennen.

Verwijderd

MarcellusMaximus schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:53:
Ik heb het geprobeerd met de Voodoo er weer uit, inclusief deinstallatie van de driver, maar dat maakt niets uit. Verwijderen van onnodige ballast is bij speurderij idd de beste aanpak.

Overigens: waarom zou dat niet kunnen 2 3D-kaarten naast elkaar? In het verleden heb ik met succes een STB Riva 138 4Mb D3D en de VoodooII 12Mb naast elkaar draaiende gehad. Groot voordeel: voor ieder spel kan je de beste kaart uitkiezen.
Volgens mij is die STB Riva nog van de generatie niet accelerator-kaarten (vroegah had ik een Trident kaart, ook zo'n old-style VGA kaart, geheugen was toen vooral screenbuffer). Dus kiezen lijkt me sterk, want hoe stel jij je voor dat de driver van je GF GTS dit dan doorgeeft aan je Voodoo?

Heb je al een clean install geprobeerd zonder die voodoo? Win98 is natuurlijk niet één van de stabielsten (ik hoop trouwens wel dat je Win98SE hebt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:49:
Dus je probeert een Voodoo II in combinatie met een GeForce 2 GTS te gebruiken? Tja, dat gaat niet echt. ;) Die GeForce is zelf al een 3D-kaart, en als je daar nog een Voodoo achter prikt, dat vindt je PC inderdaad niet leuk. Probeer het eens zonder die Voodoo. ;)
Kan :)

Ik had een SLI Setup achter mijn gf3 Ti500 hangen, werkte heel goed. Je moet natuurlijk wel je voodoo voor alleen 3dfx toewijzen (glide), dat kan ook alleen op 2000/xp met FastVoodoo II drivers.

Verwijderd

MarcellusMaximus wil met minimus aan onderdelen de maximus uit zijn kast halen en propt daarbij voodoo in het geheel.
wat gegoogle bij voodoo levert duistere praktijken op, vandaar dat zwarte beeld natuurlijk, of sla ik hier de plank totaal mis??????

B)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 11:29
Zal die Voodoo2 wel met DirectX 9.0c kunnen werken?
Als je die standaard drivers van 3dfx hebt, kan dat wel eens problemen geven.
Probeer het eens met de AmigaMerlin drivers anders.
Die vind je op www.voodoofiles.com

Verwijderd

Nee natuurlijk niet met dx9 ;)

Er is een patch, Die zit in de FastVooDoo 2 drivers, dat je met 1 voodoo Ook in 1024 x 768 kan spelen, Medal of honor is speelbaar en zelfs quake 3 hebben ze op een Sli setup gekregen (32 fps @ mijn broers P2/450/Sli @ 1024!)

Ik raadt je echt die drivers aan, en mocht je een rare melding krijgen nogwat None Detected, laat ff weten, stuur ik je een gepatchte Driver file(S) op.

http://members.home.nl/lism.1/voodoo/FV2.rar

Hier versie 4 van de FV 2 te downen. Heb het even voor je op mijn webspace gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 07:57 ]

Verwijderd

Ruuddie schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:48:
Zal die Voodoo2 wel met DirectX 9.0c kunnen werken?
Als je die standaard drivers van 3dfx hebt, kan dat wel eens problemen geven.
Probeer het eens met de AmigaMerlin drivers anders.
Die vind je op www.voodoofiles.com
Ik denk ook dat het aan Direct X ligt. Het is heel waarschijnlijk dat je kaart een hele lage compatibiliteit heeft met deze direct X versie. Al hoe wel Direct X automatisch terugschakelt in versie kan het best mogelijk zijn dat dit niet helemaal gladjes verloopt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Die Voodoo kan prima samen met andere 3D-accelerator chips. Je moet alleen in programma's aangeven welke videokaart je wil gebruiken. En inderdaad, die Voodoo 2 is wel erg traag en alleen nuttig voor Glide spellen zoals Unreal (tournament) en GTA1 ofzo. Waarom die dan zwart beeld geeft? Geen idee, maar het lijkt me dat de voodoo gewoon kapot is? Probeer hem eens in een andere pc?

Heb je het KABELTJE uberhaupt wel aangesloten? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:19:
Die Voodoo kan prima samen met andere 3D-accelerator chips. Je moet alleen in programma's aangeven welke videokaart je wil gebruiken. En inderdaad, die Voodoo 2 is wel erg traag en alleen nuttig voor Glide spellen zoals Unreal (tournament) en GTA1 ofzo. Waarom die dan zwart beeld geeft? Geen idee, maar het lijkt me dat de voodoo gewoon kapot is? Probeer hem eens in een andere pc?

Tja, maar als je 3d acceleratie wil gebruiken, dan is de GF GTS met zijn 32 MB en hogere snelheid volgens mij zo ie zo geschikter, dus nut?

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Ja, 'het' kabeltje zit erop :)
Wel leuk dat je daar aan denkt.
Dat van die andere pc ga ik eens proberen. Ik heb namelijk de oude Dell P2-266 waar hij het ooit in gedaan heeft nog...

[ Voor 4% gewijzigd door RestlessCitizen op 22-02-2005 21:52 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:19:

Nou, dan ben ik benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik ben dit identieke probleem al meerdere keren tegen gekomen maar als je in een spel dan kiest voor Voodoo of Voodoo2 dan wordt het scherm inderdaad zwart.. Kies je voor Direct3D en software dat doet ie het wel maar heb je nog steeds géén Glide. Ik vind het dus erg knap.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Ik zou zeggen doneer die voodoo aan de wetenschap.

Verwijderd

Sierra-NL schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:17:
[...]

Nou, dan ben ik benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik ben dit identieke probleem al meerdere keren tegen gekomen maar als je in een spel dan kiest voor Voodoo of Voodoo2 dan wordt het scherm inderdaad zwart.. Kies je voor Direct3D en software dat doet ie het wel maar heb je nog steeds géén Glide. Ik vind het dus erg knap.
zeker mijn post niet gelezen :/

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:23:
[...]

zeker mijn post niet gelezen :/
Laatste stukkie nie nee.. Oops... Met die speciale drivers heb ik het echt nooit geprobeerd.. Misschien iets voor het weekend.. Heb nog twee voodoo2-kaarten liggen.. Leuk naast m'n Radeon9800... hihihihi
Pagina: 1