Tja, de omschrijving is niet echt helder, maar hieronder licht ik het toe.
Ik heb uit 'restmateriaal' een systeem samengesteld met als doel dit te gebruiken als gamesysteem voor de wat oudere games die ik af en toe nog wil spelen, maar niet op mijn gewone systeem wil hebben (zoals de hele Need for Speed serie, wat FIFA's, etc).
De componenten:
- oude Funai-kast met 235Watt voeding
- MSI mATX-mobo met KT133
- AMD Athlon 1200 met Arctic Copper Silent (ik word altijd blij als ik die zie)
- 256Mb noname geheugen
- Maxtor 30Gb/7200
- Geforce 2 MX / Geforce 2 GTS (beide geprobeerd)
- Voodoo II 12 MB (noname)
Mijn aanpak was Win98SE erop, met de Geforce 2 GTS. Dat werkte allemaal (alleen Windows getest) dus Voodoo erbij geprikt. Drivertje opgespeurd etc.
Maar bij een poging een game op te starten, komt er slechts een zwart scherm (even) en dan weer de Windows desktop... Het enige dat werkt is Euro 2000 in softwaremodus...
Verder geprobeerd: Diablo2, Fifa2005, NeedForSpeed Underground, en nog zo wat.
Voor alles wat driver behoeft heb ik het laatste, dus voor de grafische kaarten en het mobo. Voor het mobo gebruik ik de 4-in-1 drivers die VIA adviseert voor Win98 systemen, maar de laatste heb ik ook al geprobeerd. Direct X is versie 9.0c.
3Dmark99 gaat goed, maar versie 2000 geeft deze error:
"3Dmark could not initialize your 3D accelerator. Try to downgrade your display settings
DirectX error message->Direct Draw : Createsurface DDERROR_CURRENTLYNOTAVAIL"
Instellingen zijn dan 800x600
, 32bit, 60Hz...
Heb nu DxDiag uitgevoerd en die komt met een Direct3D-foutmelding:
"Test failed at step 8 - creating 3D device : HRESULT=0x887602eb (errorcode)"
Overigens: het mobo is oud, maar voor mij nieuw (Tweakers aanbodje). Dus ik heb er nog nooit iets 3d op gedaan. Maar als ik beeld heb, zou het toch goed moeten zijn?
Reden voor VoodooII-kaart is dat sommige spellen het niet doen op een GeForce (zoals bijv. Silver).
Moraal: wat is voor mij een nuttige plek om mijn onderzoek te vervolgen?
Ik heb uit 'restmateriaal' een systeem samengesteld met als doel dit te gebruiken als gamesysteem voor de wat oudere games die ik af en toe nog wil spelen, maar niet op mijn gewone systeem wil hebben (zoals de hele Need for Speed serie, wat FIFA's, etc).
De componenten:
- oude Funai-kast met 235Watt voeding
- MSI mATX-mobo met KT133
- AMD Athlon 1200 met Arctic Copper Silent (ik word altijd blij als ik die zie)
- 256Mb noname geheugen
- Maxtor 30Gb/7200
- Geforce 2 MX / Geforce 2 GTS (beide geprobeerd)
- Voodoo II 12 MB (noname)
Mijn aanpak was Win98SE erop, met de Geforce 2 GTS. Dat werkte allemaal (alleen Windows getest) dus Voodoo erbij geprikt. Drivertje opgespeurd etc.
Maar bij een poging een game op te starten, komt er slechts een zwart scherm (even) en dan weer de Windows desktop... Het enige dat werkt is Euro 2000 in softwaremodus...
Verder geprobeerd: Diablo2, Fifa2005, NeedForSpeed Underground, en nog zo wat.
Voor alles wat driver behoeft heb ik het laatste, dus voor de grafische kaarten en het mobo. Voor het mobo gebruik ik de 4-in-1 drivers die VIA adviseert voor Win98 systemen, maar de laatste heb ik ook al geprobeerd. Direct X is versie 9.0c.
3Dmark99 gaat goed, maar versie 2000 geeft deze error:
"3Dmark could not initialize your 3D accelerator. Try to downgrade your display settings
DirectX error message->Direct Draw : Createsurface DDERROR_CURRENTLYNOTAVAIL"
Instellingen zijn dan 800x600
Heb nu DxDiag uitgevoerd en die komt met een Direct3D-foutmelding:
"Test failed at step 8 - creating 3D device : HRESULT=0x887602eb (errorcode)"
Overigens: het mobo is oud, maar voor mij nieuw (Tweakers aanbodje). Dus ik heb er nog nooit iets 3d op gedaan. Maar als ik beeld heb, zou het toch goed moeten zijn?
Reden voor VoodooII-kaart is dat sommige spellen het niet doen op een GeForce (zoals bijv. Silver).
Moraal: wat is voor mij een nuttige plek om mijn onderzoek te vervolgen?
[ Voor 32% gewijzigd door RestlessCitizen op 22-02-2005 08:36 ]