Toon posts:

Pingen naar router en hamachi werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met een vriend van mij een soort vpn-verbinding met Hamachi te maken. Gaat opzich prima, het lijkt alsof we verbinding hebben, hij kan mij wel pingen en mijn gedeelde mappen bekijken, maar ik kan hem niet pingen (time-out, ook als ik time-out-tijd met -w verhoog) en zijn gedeelde mappen ook niet bekijken.

Na verder te hebben gekeken kome we dr achter dat ik zijn ADSL-router ook niet meer kan pingen, hij wel die van mij. Iemand die hier een oplossing voor weet? Ik heb al gezocht op Google/GoT, maar weinig topics waar ik wat aan heb (kan ook aan mijn keywords ligge natuurlijk).

BVD

Verwijderd

Heeft 1 van jullie een router ? m.a.w. hebben beide PC's waar Hamachi op draait een internet adres (dus niet een 10.x.x.x of 192.168.x adres)... dat is nogal belangrijk om dit probleem op te lossen.

Handig om te dumpen hier is de uitkomst van jullie pc's IPCONFIG

Verwijderd

Topicstarter
Heeft 1 van jullie een router ?
Ja, we hebben beiden ADSL en een ADSL-modem met ingebouwde router.
m.a.w. hebben beide PC's waar Hamachi op draait een internet adres (dus niet een 10.x.x.x of 192.168.x adres)... dat is nogal belangrijk om dit probleem op te lossen.
Beide pc's hebben geen internet-adres, de router heeft een internet-adres.

Ik probeer vanaf mijn pc zijn router te pingen (naar het internet-adres), maar dat lukt dus niet. Andersom wel.

Verwijderd

Wanneer ik een netwerkje opzet en ga connecten met een aantal personen blijf hij maar groen knipperen. Pingen en messages versturen kunnen ze en ik dus niet.
Ik zit achter een router en die anderen ook. Maar daar is dit programma toch ook juist voor om dat te omzijlen?

Verder zie ik in mijn netwerkomgevingen wel gewoon een hamachi netwerk