Toon posts:

[XP] PC loopt vast na +/- 1 minuut*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Echt al dagen aan het kutten :(

Eerst liep de pc (xp pro SP 1) steeds vast bij een koude reboot. ff reset en hij deed het weer. Na een tijdje 2x rebooten. En al snel 4 tot 5 keer (waarna hij probleemloos bleef draaien totdat ik hem de volgende dag weer starte)

Oke, harde schijf geformateerd en XP erop. Meteen zonealarm en norton erop. service packs geinstaleerd. Koude reboot, weer hetzelfde probleem. Tijdens het installeren niet 1 maal bevriezen.

Nou, zal wel met een driver ofzo te maken hebben. weer formateren, internet kabel eruit zodat ik zeker geen virus binnenkrijg en win xp pro erop. koude reboot, wham, weer vastlopen.

Oke, even win 2000 pro proberen. weer vast...

Rotding. Waarom kan ik wel iets installeren maar niet gewoon windows draaien?

Oke, dit proggie van Maxtor gedownload: http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=22

Quick check gaat goed. Uitbebreide check is ie nog steeds mee bezig (80 gig schijf)

Ik heb ook even naar het geheugen gekeken. Ik heb maar 1 'bankje' en kan dus niet iets verwisselen. Hoe weet ik nou of het aan het geheugen ligt?

Of kan het een bootvirus zijn? Ik heb op Norton gekeken. Ik vind er niks over behalve een 'emergency disk check' ofzo. Ik gebruik systemworks 2003 en kan die optie niet vinden. Ik zit nu op een laptop zonder brander dus ik kan alleen maar met diskettes werken.

Wie helpt mij uit de brand?

>:)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 08:48
Test je geheugen eens met Memtest 86, dan weet je zo of het aan je mem ligt :)

Verwijderd

Geheugen kan je checken met memtest
http://www.memtest86.com/

Paar uur laten lopen.
Het zou eventueel ook je voeding kunnen zijn dat hij het net niet helemaal trekt.
Wat zijn je spec`s?

Suc6

<Edit>
Narf was me net te snel af :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Preciese specs heb ik niet. Normaal zou ik dat ff opzoeken maar mijn pc trekt dat niet. Ik weet wel dat ik al een jaar geen nieuwe hardware heb toegevoegd.

Ik zal dat mem-check programmatje downloaden. Iemand enig idee hoelang de HD nog aan het zelf-controleren is?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - kijk verder even naar de Processors, Mobo's & Geheugen Hangen en Opstarten Troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuw geheugen gekocht en dat in de pc gezet. Ook even de baterij uit het moederboard gehaald. PC opgestart en hij deed het perfect. Paar keer uitgezet en na een paar minuten weer aan. Geen probleem. Dus ik alles weer geformateerd en XP er weer opgezet. SP 2 erop en zonealarm en Norton system works. Alles ging prima.

Start ik de volgende dag de pc weer op. Weer hetzelfde probleem >:(

Zou het een programma kunnen zijn? Ik heb zonealarm en norton system works 2003 en Winamp geinstaleerd. Die started op samen met mijn systeem.

Verder heb ik ook Audiograbber, Opera, AdAware, Sharezea en trillian geinstaleerd.

Mijn HD is het niet en aan hardware zit er nu alleen nog een CD-writeable een DvD_writable, een videokaart en een netwerkkaart in. Mijn hele kast heb ik ook schoongemaakt. Alles eruit en met de stofzuiger en een kwast alles brandschoon gemaakt.

Na een 'warme reboot' geen probleem. Ik zit nu ook achter mijn PC. Maar zo begon het de eerste keer ook. PC aan, na een paar minuten ff reseten en computeren maar. Totdat het 2 keer moet, dan 3 keer en het tenslotte niet meer aan de praat te krijgen is.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Voeding misschien kapot ??

Probeer er eens een andere, wellicht zwaardere voeding in te zetten en kijk of het probleem dan nog terugkomt...

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ik nu wel gewoon kan werken. Als ik zometeen mijn oc gewoon uitzet, en weer aanzet weet ik dat hij wel weer gaat bevriezen.
Hoe kom ik erachter of mijn voeding nog goed werkt of niet?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:16:
Zou kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ik nu wel gewoon kan werken. Als ik zometeen mijn oc gewoon uitzet, en weer aanzet weet ik dat hij wel weer gaat bevriezen.
Hoe kom ik erachter of mijn voeding nog goed werkt of niet?
Bekijk de diverse voltages die je voeding afgeeft via de mogelijkheden in je BIOS. Ik weet niet precies (meer) welke voltages waarbij horen, maar dat is hier op GoT vast ook wel ergens te vinden..

Heb je je IDE kabels ook al eens vervangen? Wellicht dat een corrupte data doorvoer ( of niet volledige ) ervoor zorgt dat je PC vastloopt..
Pagina: 1