[ladot/active24] Jullie ervaring met deze hostingprovider?

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Hey hallo,

Wat is jullie ervaring met de Ladot/Active24 hosting? Ik heb namelijk alleen maar problemen... een website die totaal niet bereikbaar is. En krijg maar geen e-mail berichten terug (ja alleen van die automatisch gegenereerde). Heb inmiddels al 5 berichten gestuurd.

Het gaat om het domein bioscoopemmeloord.nl, maar elke avond is deze site niet meer te bereiken, natuurlijk heb ik het op andere hosts geprobeerd (edit: om deze site te bereiken/pingen). Maar krijg alleen maar (mysql) time-outs.

Wat kun je hier nou aan doen? Heeft iemand tips?

Btw. Helaas is de rekening al betaald afgelopen december. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door mor0n op 21-02-2005 21:44 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

O.a. mijn ervaring staat in Heeft Freehosting / LaDot / Active24 recht op betaling?

Wellicht interessant om door te nemen. ;)

Signature

• mor0n
pasta schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:38:
O.a. mijn ervaring staat in Heeft Freehosting / LaDot / Active24 recht op betaling?
Wellicht interessant om door te nemen. ;)
Ja idd, ik had em al vluchtig doorgelezen. Betalingen hoef ik gelukkig niet te regelen, ik doe enkel en alleen de paginaatjes bijwerken.
Ook schandalig trouwens die prijzen, we betalen 3 x zoveel als een standaard-goed-service-verlenend-hosting-bedrijfje.

Misschien dat jullie even kunnen proberen of dat domeintje te pingen is :P

[ Voor 7% gewijzigd door mor0n op 21-02-2005 22:02 ]

Verwijderd

Wij hebben heel snel opgezegt. Ik heb nog nooit zo'n rampzalig bedrijf meegemaakt. Opzegging werd gehanteerd volgens hun betalings termijn .. Ipv contract termijn. Uiteindelijk hebben we wel opkunnen zeggen. Maar veel soeps is het bedrijf niet.

• mor0n
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:19:
Wij hebben heel snel opgezegt. Ik heb nog nooit zo'n rampzalig bedrijf meegemaakt. Opzegging werd gehanteerd volgens hun betalings termijn .. Ipv contract termijn. Uiteindelijk hebben we wel opkunnen zeggen. Maar veel soeps is het bedrijf niet.
Hmm wat bedoel je daarmee?

Kreeg eindelijk vanochtend antwoord, nadat ik nog eens een mailtje had gestuurd, in een zin konden ze me vertellen dat er een technische storing was en dat ze het zo spoeditg mogelijk zouden verhelpen.

Zouden bedrijven als KLM, Verkeersinformatiedienst, etc. ook maar hun site hierbij laten hosten??? Ze kunnen het toch niet maken dat de site er 3 dagen uitligt. Ik heb eens iets dergelijks meegemaakt bij mn eigen domein, maar daar hebben ze tenminste een leuke regeling getroffen (wat extra mb's + dataverkeer).

Nu typ in in mn browser: www.bioscoopemmeloord.nl

resultaat:

Not Found
The requested URL / was not found on this server.

AU! :?

Ik hoop niet dat ze de database ook leeg hebben gemaakt, want daar maak je niet elke dag een backup van, dat hoort trouwens ook bij hun werk.....hoop ik.

[ Voor 16% gewijzigd door mor0n op 22-02-2005 14:53 ]

• mor0n
Nu wil ik een mailtje sturen, via de o zo geweldige webmail van active24:

Microsoft VBScript runtime error '800a004c'

Path not found

//global.asa, line 7

:( |:( 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door mor0n op 22-02-2005 14:58 ]

Verwijderd

Lees je de storingspagina wel eens?
Op dit moment hebben wij een uitgebreide storing op onze mailservers en webservers.
Dit betreft de mailservers met IPadressen: 217.22.64.70 en 217.22.64.81 en de webservers met: 217.22.64.72 en 217.22.64.74
Wij verwachten dat dit tot minimaal 15.00 uur zal duren.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak, er wordt hard aan gewerkt dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tip: verhuis dat domein gewoon zsm, zodat je niet meer afhankelijk bent van die prutzors.

De ellende/kosten die je nu maakt zijn meer dan een verhuizing ;)

• mor0n
DJSmiley schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:08:
Tip: verhuis dat domein gewoon zsm, zodat je niet meer afhankelijk bent van die prutzors.
De ellende/kosten die je nu maakt zijn meer dan een verhuizing ;)
Inderdaad, t'is wel kort om de hoek, maar ik snap dat gewoon niet dat je dat als zeer grote hostingprovider kan maken.

Ow, ja en over die storingssite...die staat nu als mijn startpagina :)

edit: de website doet et nog steeds niet en is al 15:00 uur geweest

[ Voor 8% gewijzigd door mor0n op 22-02-2005 20:18 . Reden: update: status website ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

deejayalwin schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:17:
[...]

Inderdaad, t'is wel kort om de hoek, maar ik snap dat gewoon niet dat je dat als zeer grote hostingprovider kan maken.

Ow, ja en over die storingssite...die staat nu als mijn startpagina :)

edit: de website doet et nog steeds niet en is al 15:00 uur geweest
Er staat dan ook 'minimaal 15.00'....

Maargoed, ik zou overstappen op een andere HP :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:36
Ladot zijn een stelletj ****,
wij hadden bijna een proces aan ons broek omdat hun vonden dat een domeinnaam onrechtmatig verhuist was... (er was notebene een aanvraag ingediend en hun moeten goedkeuring hebben gegeven voor een verhuizing..)

/dev/null

• mor0n
Bob Popcorn schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:58:
[...]
Er staat dan ook 'minimaal 15.00'....

Maargoed, ik zou overstappen op een andere HP :)
Het is inmiddels een dag later, website is nog steeds niet te bereiken... ;(

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ga er zo snel mogelijk weg.

Heb er helemaal in het begin een adres gehad in de tijd van Freehosting. Daarna was het niet meer gratis en werd je voor de keus gesteld wat je wilde. Heb toen het domein weer vrij verklaart en 2 jaar niets meer aan gedaan. Na 2 jaar wilde ik hetzelfde domein opnieuw registreren om een nieuwe site te maken. Toen bleek de oude site nog steeds te bestaan. }) Alle inhoud stond er nog op maar kon er niet meer bij. Ook mailadressen bestonden wel, maar kon ze niet ophalen. En het domein stond op naam van Ladot. Brief gestuurd, gebeld enz. maar ze bleven volhouden dat het nooit is opgezegd en dat er niets voor betaald was, dat vonden ze vreemd en ik kon het domein wel afkopen. Door een bedrag van 50 a 60 euro te betalen om het vrij te krijgen. Ik in mn archief gezocht naar de papier waarin ik heb aangegeven dat ik het domein vrij verklaarde en doorgefaxt en ze bleven volhouden dat dat nooit gebeurt was en dat ze het domein niet vrijgaven, behalve als ik de hosting daar zou doen. 8)7

na ongeveer 2 weken bakkeleien met Ladot heb ik het domein toch gekregen en zit bij een andere hosting... STUKKEN BETER...

Dus mijn advies.... Begin er niet aan, en als je er zit, probeer er weg te gaan.

don't worry, be happy...

Verwijderd

damn 14.00 uur (43 uur downtime!) en nog steeds niks.... om te janken!

• mor0n
Nou eindelijk, de boel is weer half in de lucht, drie dagen downtime voor de website. Heb alleen nog geen toegang via ftp, dus kan de inmiddels outdated site niet bijwerken. Leuk...

Ik ga inderdaad zo snel mogelijk proberen om de boel te verhuizen, helaas heb ik destijds niet zelf de keuze kunnen maken toen er een domein en hosting geregeld moest worden.

Verwijderd

Ik heb nu ook een (potentieel) probleem met ladot/active24.

3 jaar geleden ben ik zo stom geweest om een domeinnaam die ik bij hun heb voor 3 jaar vooruit te betalen. Op de rekening (die heb ik nog) staat als ingangsdatum 01-11-02 en dat er vanaf dan een contract van 3 jaar ingaat. De factuurdatum die er op staat is 28-03-02(waarom zo lang voordat t ingaat weet ik niet)

Ik wilde mijn domeinnaam opzeggen voordat ik weer zou moeten betalen. Ik had gelezen dat het 3 maand van te voren op gezegd moest worden, dus dacht ik in juni ofzo vroeg genoeg te zijn.

Maar Ladot is zo vriendelijk geweest me al een factuur voor de volgende termijn te sturen en het geld al af te schrijven.Ik heb erheen gemaild en ben benieuwd wat ze antwoorden en of ze moeilijk gaan doen hierover. Ik ben toch gewoon op tijd met het opzeggen van het domein?

Meer mensen hier ervaring mee?

edit: het volgende probleem is nog HOE ik die domeinnaam kan opzeggen. Op de site vind ik alleen een afzegformulier voor zakelijk domeinnamen.

edit2: Ik wil eigenlijk dit domein verhuizen, maar dat schijnt dan weer niet te kunnen omdat t niet op mijn naam staat(maar op naam van Ladot). Als ik het opzeg hoop ik het later weer opnieuw aan te kunnen vragen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 22:59 ]

Verwijderd

Ik weet het... dit is een hele grote schop, maar ik wilde er geen nieuw topic voor openen.

Mijn website host ik bij Active24, maar zeker de laatste week is de bereikbaarheid van de site bedroevend te noemen. Hele lang laadtijden van pagina's soms tot compleet onbereikbaar zijn.

Natuurlijk heb ik hierover contact gehad met Active24. Zowel via telefoon als E-mail. Maar de standaard reactie die ik terug krijg is dat er problemen zijn met de webservers en ze er mee bezig zijn het op te lossen.

Ik begin er onderhand toch wel genoeg van te krijgen en denk erover de site ergens anders te gaan hosten. Weet iemand of het heel makkelijk is om een bestaand .nl domein snel over te laten zetten naar een andere hoster, zeg Lycos?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als het domein op jouw naam staat is het heel simpel. Ga naar een nieuwe hoster, zeg dat je een domein wilt verhuizen, vul formulieren van je nieuwe hoster in, zeg bij Active24 je naam op (enkel kennisgeving) en klaar. Domein is dan zo over (2 dagen).

Zo niet heb je een probleem.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij moet ik heel blij zijn dat ik mijn domein daar een jaar geleden gewoon zonder problemen heb kunnen opzeggen. :P (Ook al klopte het trouwens niet, ik had aangegeven dat ik het domein per het einde van de huidigie contractduur wilde laten opzeggen, maar een week later lag de bende al plat 8)7)

OMG Nee! Ik type nu dus m'n oude domeinnaam in en krijg nog vrolijk m'n oude site te zien :'( Argh, ik zie de rekening al wel weer verschijnen |:(

[ Voor 20% gewijzigd door --MeAngry-- op 15-02-2006 19:48 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

IceStorm schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:41:
Als het domein op jouw naam staat is het heel simpel. Ga naar een nieuwe hoster, zeg dat je een domein wilt verhuizen, vul formulieren van je nieuwe hoster in, zeg bij Active24 je naam op (enkel kennisgeving) en klaar. Domein is dan zo over (2 dagen).

Zo niet heb je een probleem.
Domein staat op mijn naam ja... dat zou mooi zijn... want ik wil wel dezelfde url naam houden. Ik ga er morgen eens in verdiepen, want deze trage bende heeft nu te lang geduurd. :(

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Freehosting / Ladot / Active24 ..... een ramp.
Ik heb er een website gehost; gelukkig vorig jaar de domeinnaam op eigen naam kunnen zetten.

Overigens heb ik al 2 jaar geen factuur meer gekregen; daarom twijfel ik de zaak op te zeggen, want dan gaan ze in de dossiers spitten.

Weet iemand dat, of ze met terugwerkende kracht de rekeningen (kunnen) innen?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Ik zou zeggen: bezoek webhosters.nl of hostingvisie.nl eens... en verhuizen die handel!

Verwijderd

pinockio schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:21:
Freehosting / Ladot / Active24 ..... een ramp.
Ik heb er een website gehost; gelukkig vorig jaar de domeinnaam op eigen naam kunnen zetten.

Overigens heb ik al 2 jaar geen factuur meer gekregen; daarom twijfel ik de zaak op te zeggen, want dan gaan ze in de dossiers spitten.

Weet iemand dat, of ze met terugwerkende kracht de rekeningen (kunnen) innen?
Jep... want bij mij hadden ze het een jaar ook niet gedaan... en toen kreeg ik een dubbele rekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:25:
Ik zou zeggen: bezoek webhosters.nl of hostingvisie.nl eens... en verhuizen die handel!
Ik ga morgen eens mijn licht opsteken her en der. Zat zelf aan Lycos te denken. Is die wel betrouwbaar in zijn snelheid?

Verwijderd

LAdot, ik heb nog nooit zo'n zooitje prutsers meegemaakt, ben een tijd bezig geweest om daar weg te komen, die gasten liegen de hele boel aan elkaar, maak je afspraken met iemand bel je een week later weer krijg je te horen dat die persoon er niet meer werkt, week daarna bel ik weer wie krijg ik aan de de telefoon? juist de persoon die er niet meer zou werken. Heeft geloof ik 3 maanden van constant bellen gekost om daar weg te komen. wat een ellende

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:26:
[...]

Ik ga morgen eens mijn licht opsteken her en der. Zat zelf aan Lycos te denken. Is die wel betrouwbaar in zijn snelheid?
Ik heb een tijdje een bussines pakket gehad bij Lycos maar toch een hoop downtime. (Naja, teveel.)
En het Control Panel is niet erg professioneel.

Zoek gewoon even via google op webhosting, daar vind je genoeg. :)
En stukken goedkoper voor een beter pakket.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 15:16
Oud topic, maar wil toch ook even mijn ervaring delen voor diegenen die de moeite nemen om de search te gebruiken...

Vandaag is mijn verhuizing naar een ander provider (B-one) afgerond na een rampzalige periode bij Freehosting / Ladot / Active 24.

Ik werd in de val gelokt, jaren geleden, met een gratis account bij Freehosting. De overname door Ladot betekende dat er opeens betaald moest gaan worden. Gelukkig ( :? ) kreeg ik eerst nog zes maanden gratis hosting ...

Begin 2004 begon opeens de mail raar te doen, in een weeknd. Melding van de POP server kwam er op neer dat er een disk full was. Bellen kon niet in het weekend, want het internet houdt zich immers keurig aan kantoortijden. Mail naar (toen nog) Ladot gestuurd. Excuses gekregen voor de storing en het zou niet meer gebeuren.
Tot aan het opzeggen, een week geleden, kwam het eens in de paar maanden voor |:( . Het betekende telkens twee a drie dagen geen mail.

Eind 2004 kreeg ik opeens een enorme rekening (180 euro). Ergens wel terecht want ze hadden me al twee jaar geen rekening gestuurd. Het bedrag klopte echter van geen kanten en na een paar telefoontjes en wat heen-en-weer gemail kreeg ik gelijk: betaalt u maar 120 euro. Mooi, kous af, dacht ik.
Tot ik drie weken geleden opeens mijn domein niet meer kon bereiken. Mail ook dood, niks deed het meer. Mailtje gestuurd: "Ja meneer, u heeft op de factuur van 11-2004 slechts 120 euro betaald i.p.v. 180. Als u de rest betaalt, bent u binnen 24-48 uur weer online". Mooi niet: dit was de druppel. Ik heb meteen de verhuizing in gang gezet.

Overigens had ik betaald t/m oktober 2005. Voor de periode daarna heb ik geen factuur ontvangen. Die verwacht ik echter zo rond eind 2007, begin 2008 :'(

Conclusie: technisch niet in orde, in het weekend niet bereikbaar bij storingen.
Administratie is een grove puinhoop en communicatie naar de klanten bestaat niet (had ik niet eerst een fijne waarschuwing of herinnering kunnen krijgen voordat e.e.a. werd afgesloten?)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk dat ik ook maar 's ga overstappen. Kreeg zojuist een mailtje van Active24 dat ze binnenkort de hostingpakketten gaan veranderen.
Naast het introduceren van nieuwe hostingpakketten, zullen we ook de samenstelling van uw bestaande hostingpakket binnenkort opwaarderen, waarbij de specificaties van uw producten zullen worden aangepast. U zult naar alle waarschijnlijkheid nieuwe mogelijkheden ontdekken binnen uw pakket, die u nog niet eerder hebt gezien. Hiermee stellen wij u in staat om nog meer uit uw online activiteiten te halen: de nieuwe standaard in hosting.

U zult binnenkort door ons worden geïnformeerd over wat deze veranderingen precies voor u zullen gaan betekenen. U hoeft op dit moment nog niets te doen. Deze e-mail is uitsluitend bedoeld om u vooraf in te lichten over de aanstaande veranderingen.
Ik zie het al gebeuren dat a) het duurder wordt en b) de boel slechter gaat werken.

Eens gaan kijken naar een goedkope hosting provider. 't Is toch maar voor een simpele website met weinig dataverkeer, dus ik moet wel ergens een plekje kunnen vinden... voordat het eens fout gaat bij Active24.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:08:

Ik denk dat ik ook maar 's ga overstappen. Kreeg zojuist een mailtje van Active24 dat ze binnenkort de hostingpakketten gaan veranderen.

[...]

Ik zie het al gebeuren dat a) het duurder wordt en b) de boel slechter gaat werken.

Eens gaan kijken naar een goedkope hosting provider. 't Is toch maar voor een simpele website met weinig dataverkeer, dus ik moet wel ergens een plekje kunnen vinden... voordat het eens fout gaat bij Active24.
Ik ben uiteindelijk halverwege augustus overgestapt van Active24 naar Webreus. Bijna een half jaar later vindt Active24 dat ik maar 's E50 moet gaan dokken over 2007 voor mijn domein... wat dus niet meer bij hun zit.

Stelletje @#$@#$@#$

Kan ik er weer achteraan gaan bellen. *zucht*

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb nog een slapend domein daar lopen, die gaat ook zo snel mogelijk weg daar. Zal blij zijn als ik daar niets meer mee te maken heb.

de betaler vervuilt

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GA!S schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:31:
Heb nog een slapend domein daar lopen, die gaat ook zo snel mogelijk weg daar. Zal blij zijn als ik daar niets meer mee te maken heb.
En dan loop je dus een redelijke kans later alsnog een factuur te krijgen voor een nieuwe periode, ook al zit het domein al lang niet meer bij hun...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^ kick ivm update ^

Nou, op mijn e-mails is in het geheel niet gereageerd en het geld is gewoon afgeschreven. Komende week ga ik dus even langs bij de bank om het geld terug te laten storten en om de automatische incasso voor Active24 in te trekken, zodat ze in de toekomst iig niet nogmaals geld kunnen afschrijven.

Stelletje rotzakken daar.

Pagina: 1