Toon posts:

[Medal of Honor] Soms doorzichtige muren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs het volgende systeem samengesteld:

MSI K8N Neo2 Platinum (NForce 3 Ultra)
AMD64 3200+ (socket 939)
Corsair TWINX1024-3200XL
Asus V9570/TD (Geforce FX5700 256MB)
Maxtor Diamondmax Plus 10 SATA 200gB

met daarbij:
SB Live! Platinum

Mijn probleem is het volgende:
- Mijn 3DMark 2003 score komt niet boven de 3200 (met stock-instellingen)
- Als ik Medal of Honor Allied Assault speel (uit 2002/2003) krijg ik af en toe "vlakken" door het beeld. Het lijkt net alsof ik tegen een muur sta, terwijl ik eigenlijk in het open veld sta zeg maar. Weet niet of dit renderfouten zijn, of dat het ergens anders aan ligt.
- Als ik NVPerformance uitvoer, ligt de score van mijn geheugen onder de NVidia baseline.

Mijn geheugen heeft latencies van 2-2-2-5 en werkt dual channel. Wordt ook zo herkend.

Klopt deze 3DMark score met mijn systeem en zouden die problemen met MoH:AA kunnen komen doordat het een vrij "oud" spel is?

Graag jullie (meer ervaren) kijk hierop ...

Met vriendelijke groet,

Marco

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je moet je gart drivers installeren van Nvidea. Dat heeft bij mij dit probleem ook opgelost. Had opeens veel meer 3D marks.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
dat je door muren kan kijken op sommige punten bij mohaa is bekend.

Verder vind ik je performance vrij netjes, een FX5700 is nou niet echt een topmodel te noemen..

verder, verkijk je niet op 3D mark-score, t is leuk.. maar imo zegt het vrij weinig

[ Voor 24% gewijzigd door SyS_ErroR op 21-02-2005 21:39 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
3dmark heeft zo'n leuke compare-optie waneer je je ff registreerd...

verder moet je niet vergeten dat de nvidia FX serie niet uitblinkt in directX 9.0 (en daarvoor normaliter dan ook DirectX 8.1 gebruikt) en je kaart verder best wel mid-range is.

3dmark minimaliseerd verder ook de invloed van de CPU, dus je score lijkt me helemaal niet bijster vreemd.
Wat betreft die vlakken in MoHAA: heb je je videokaart toevallig overgeklockt? heb je de laatste patches voor MoHAA geinstalleerd, en de laatste videokaartdrivers? en heb je evt oudere drivers ook getest?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hier de hoogste 3Dmark score die ik zo eventjes kan vinden met een Athlon64 icm. een FX5700
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3138460

Dan valt het nog best mee toch?
(hint gebruik bugmenot om in te loggen bij futuremark)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

3D Mark mag dan wel bekend staan als gamers benchmark, dit heeft niet zoveel met Spielerij te maken. In Videoplanken & Beeldkanonnen kun je een topic vinden dat helemaal gewijd is aan 3D Mark vragen: [rml][ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - deeltje 4[/rml]

Dit topic hou ik open voor een eventuele oplossing op het Medal of Honor probleem, maar 3D Mark perikelen graag uit Spielerij houden :)

Dit topic heb ik ook een nieuwe naam gegeven. "Performance naar verwachting?" -> "[Medal of Honor] Soms doorzichtige muren"

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Niet direct MOH-related, maar bij BF vietnam had ik soms ook dat je tegen een onzichtbare muur aanliep, en bleek dat daar een muur hoorde te staan.
Ik heb het opgelost door nieuwe drivers te installeren. Sindsdien geen last meer gehad ervan.

(ik had het probleem met de 56.15 drivers, mss gebruik je die nu?)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ken het fout van de onzichtbare reacties , ik heb hem zelf ook gehad, bij mij was het probleem dat me Agp Slot niet meer in orde was.

- Probeer je videokaart in een andere Pc.
- Probeer een andere videokaart in je eigen Pc indien het probleem bij een andere pc zich voor doet.
- Je kunt ook nog je geheugen testen, daar kan het soms ook aan liggen.
- En wat ook vaak het geval is, de nieuwste videokaart drivers ;)

Succes verder ! :Y)

Blij Met Wilco

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

St@m

@ Your Service

Ochja, wanneer ik online speel met MOHAA dan heb ik soms ook wel eens dat ik mijn wapen niet zie, of bijvoorbeeld de brug niet zie.. of zou dat mijn wallhack zijn :+ ;)
Volgens mij zijn het gewoon fouten in MOHAA zelf.. maarja, je kunt natuurlijk altijd nieuwe drivers installeren. Het lijkt me sterk dat de kaart niet goed genoeg is, op mijn Radeon 9500 (non-pro) draai ik alles op maximaal..
MOHAA maakt geen gebruik van Dx9 dus daar zal het probleem niet liggen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hmm.. als je in mohaa echt je wapen / brug / bomen niet meer ziet ed. is er _wel_ iets mis.

Ik speel al mohaa vanaf de demo, en speel het nog elke dag. Heb ooit een versie gezien waarbij ook bomen etc verdwenen (en dan dee je een stap en dan was die boom er weer :D), dat was een buggy Mac OS X versie, na een patch was dat verholpen.

Ik ga er vanuit dat je de laatste mohaa patch (1.11) hebt geinstalleerd...

Overigens speel ik t ook enkel op Nvidia kaartjes, oa op een 2MX400, Ti4200, en een FX5900XT... geen enkele fouten gevonden... Wel kan het zo zijn, dat als je tegen een muur aan staat, en je leant, dat je dan "door" de muur heen kijkt, dit is echter normaal

• St@m

St@m

@ Your Service

Nee soms zie ik de brug niet, bijvoorbeeld als ik net in een game kom.. ga ik dood en speel ik de volgende ronde mee, dan is alles weer normaal.. Hier trouwens nog een die-hard MOH:AA speler.. alleen jammer dat je de tijd niet stil kan zetten he.. tis alweer 2.15.. wéér te lang gespeeld

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
St@m schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:52:
*Knip* op mijn Radeon 9500 (non-pro) draai ik alles op maximaal...
Heb je hem niet gesoftmod dan >:) dat scheelt heel stuk hoor !
ik heb ook een radeon 9500 non-pro scheelt behoorlijk wat puntjes in 3dmark !

http://www.techpowerup.com/softmod/

My favorite programming language is solder.

• St@m

St@m

@ Your Service

Nee, bij een softmod krijg ik artifacts helaas.. en tja.. 3dmark puntjes.. die interesseren mij eigenlijk helemaal niets.. :P

Pagina: 1