Toon posts:

Koptelefoon voor mp3 speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

allereerst: hallo! ik ben hier nieuw dus vergeef me als ik wat fouten maak :)

Ik had een vraag aan jullie over een koptelefoon voor op een mp3 speler. Ik ga m dus niet gebruiken voor DJen maar puur voor op me mp3speler. Ik ben de trotse eigenaar van een Cowon iAudio M3L en hoewel dit al een supergeluidje geeft ben ik opzoek naar een nog beter geluid. Ik zat te denken om de oordopjes vaarwel te zeggen en hallo te zeggen tegen echte koptelefoons. Nu heb ik daar niet echt veel verstand van, dus mijn logische vraag is: welke moet ik nemen.
Ik heb wat betreft oordopjes wel een beetje ervaring met de Sennheiser MX serie.. de 400 of de 450. Wat is nu eigelijk beter? (Ik neem aan een echte koptelefoon) Ik luister vooral techno, electro, funk en ook vaak wat rock of pop. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar ik wou maar even duidelijk maken dat er wel een beetje een bass in moet zitten. Ik zat te denken aan een prijs tussen de 40 en de 70 euro. Als dit echt te weinig is moet je het zeggen maar ik ben ook maar een arme student! ;) Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reactie!

PS: ik heb al flink lopen zoeken naar forums over dit onderwerp, maar of ik kan niet zoeken of t staat er echt niet, heb gaat vooral over een koptelefoon voor op een stereotoren en voor DJen. Sorry als het er wel al staat!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Dopjes zijn absoluut niet minderwaardig. Helemaal als je er een dergelijk bedrag aan uit wilt geven. Maar als je er meer over wilt weten, raad ik je aan eens een kijkje te nemen in Wat zijn goede oordopjes? Deel 4. Daar vind je, net als in de eerdere delen van het topic ontzettend veel informatie over dopjes. Zeker in de prijsklassen waar jij aan zit te denken.

Wat hoofdtelefoons betreft, er zijn grofweg twee typen: voor portable gebruik, en niet voor portable gebruik. Aan die laatste zit jij waarschijnlijk te denken. De allerbeste hoofdtelefoons kan je daar inderdaad tussen vinden, maar daarvoor zal je flink in de buidel moeten tasten. Daarnaast hebben ze vaak (relatief) krachtige versterking nodig. Dat kunnen veel MP3 spelers niet leveren, waardoor je aan een hoofdtelefoon versterker moet geloven.
In de eerste categorie heb je dat probleem niet. Maar in de voor het geld dat jij ervoor over hebt, kan je er meestal twee krijgen. Dan kan je dus beter tussen de dopjes gaan zoeken. Wil je het toch, dan raad ik je Sony of Sennhesier aan...

Welkom trouwens.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Ja thnx!

Ok dan ga ik daar is even tussen kijken.. had toch altijd wel het gevoel dat koptelefoons voor met name bass beter waren.. maar dan zal ik me wel vergissen, bedankt tot zover!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:55

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
koptelefoons kan je ook beluisteren bij de Mediamarkt en dat soort winkels, dus daar zou je kunnen kijken?

Home Assistant Configuratie V&A