Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoeken leidt tot vastloper IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb laatst een PC opnieuw geinstalleerd en alles werkte tot vorige week woensdag. Hij zei dat wanneer hij zocht met GOOGLE of welke zoekmachine op internet dan ook de hele internet explorer vastliep. Ik ben er toen zelf naar toe gegaan en heb het gezien je klikt op zoeken of je drukt op ENTER en het is gebeurt de boel zit vast.
Ik heb al gegoogled en hier al van alles opgezocht maar niets mocht baten kan iemand mij vertellen wat dit probleem is?

Mvg,

Eelco Tekampe

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je die computer ook gescanned op spyware en virussen? En is het alleen IE die vastloopt, of de hele computer?

groeten is niet nodig

Verwijderd

Dit heeft niks met hardware van doen (of je moet ook andere problemen hebben die niet operating systeem of software gerelateerd zijn). Move OH > BV

Check eens op spyware/malware aan de hand de lokale BV Faq: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
De computer is volledig virus en spyware vrij. De machine is net weer ongeveer 2 weken operationeel en er wordt amper mee geinternet.
En het is alleen IE maar die vast loopt.
Ik bedenk me net dat de eigenaar van de PC vond dat er teveel icoontjes naast de clock kwam te staan en ik heb er een aantal dingen uit gezet dmv. Configuratiescherm ---> systeembeheer --> Componenten Services en daar de lijst Services(lokaal) heb aangepast maar nadat dat helemaal fout ging heb ik alles weer op automatisch gezet wat maar uit de windows map kwam. En nog doet de Pc het.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:51:
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb laatst een PC opnieuw geinstalleerd en alles werkte tot vorige week woensdag. Hij zei dat wanneer hij zocht met GOOGLE of welke zoekmachine op internet dan ook de hele internet explorer vastliep.
Ehm ja, dat zegt weinig. Crasht het, bevriest het, duurt het gewoon lang voordat de pagina opent? Welke versie van IE hebben we het hier over?
Ik heb al gegoogled en hier al van alles opgezocht maar niets mocht baten kan iemand mij vertellen wat dit probleem is?
Welke Windows versie heb je? Heb je het probleem met Google of andere zoekmachines? Check je hosts file eens na voor verdachte entries.
Mvg,

Eelco Tekampe
offtopic:
Groeten doen onder je posts is niet nodig. ;)
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:51:
De computer is volledig virus en spyware vrij. De machine is net weer ongeveer 2 weken operationeel en er wordt amper mee geinternet.
Dat is geen excuus voor een virusvrije computer. ;) Welke antivirus scanner staat erop? Zijn je patches ook up-to-date?
En het is alleen IE maar die vast loopt.
Ik bedenk me net dat de eigenaar van de PC vond dat er teveel icoontjes naast de clock kwam te staan en ik heb er een aantal dingen uit gezet dmv. Configuratiescherm ---> systeembeheer --> Componenten Services en daar de lijst Services(lokaal) heb aangepast maar nadat dat helemaal fout ging heb ik alles weer op automatisch gezet wat maar uit de windows map kwam. En nog doet de Pc het.
Tja, services zorgen meestal (af en toe wel) niet voor de icoontjes naast je tijd. ;) Dat zijn voornamelijk programma's die opgestart worden in de Run entry van het registry. Services zou ik sowieso van afblijven als je niet weet wat je doet, zelfde geldt overigens ook voor het register. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door pasta op 21-02-2005 21:54 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een volledige upgedate windows 2000 ik mis geen enkele update.
En hij doet het bij elke website waar je maar wat kan zoeken Ilse,google etc..
Maar wat is het verschil tussen bevriesen en vastlopen is dit niet precies het zelfde of snap ik het even niet meer.

Ok ik zal de groeten volgende keer weg laten bedankt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:54 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:53:
Het gaat om een volledige upgedate windows 2000 ik mis geen enkele update.
En hij doet het bij elke website waar je maar wat kan zoeken Ilse,google etc..
Maar wat is het verschil tussen bevriesen en vastlopen is dit niet precies het zelfde of snap ik het even niet meer.

Ok ik zal de groeten volgende keer weg laten bedankt ;)
Crashen bedoel ik dat IE uit zichzelf afsluit en een error geeft, of anders een melding in de eventviewer geeft. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat doet hij niet je kan ook gewoon via je desktop weer een nieuwe IE openen. En wanneer je het andere scherm wil afsluiten dan krijg je die vastloop melding met NU BEEINDIGEN en dan is het scherm meteen weg.

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=22836848,noline]Dat is geen excuus voor een virusvrije computer. ;) Welke antivirus scanner staat erop? Zijn je patches ook up-to-date?
[...]
Tja, services zorgen meestal (af en toe wel) niet voor de icoontjes naast je tijd. ;) Dat zijn voornamelijk programma's die opgestart worden in de Run entry van het registry. Services zou ik sowieso van afblijven als je niet weet wat je doet, zelfde geldt overigens ook voor het register. ;)
Virrusscanner = Kaspersky Personal.
En hij is volledig up-to-date en wanneer men op internet zit wordt er meteen geupdate (lijkt me logisch) en zo niet dan probeer hij het 3 uur later weer en update wanneer er verbinding met internet is.

naja register kom ik sowiezo amper in want ik snap het vaak na 2 regels al niet meer. :+
Maar kan het niet zijn dat ik toch iets vergeten ben in die services lijst? het waren er niet veel en naar mijn eigen idee heb ik alles wat ik heb veranderd teruggezet. Of is dit iets met de browser zelf?

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Ik ben net bij deze computer geweest en de volgende dingen werken niet:
-Je kan in IE totaal niets in typen je kan 1 regel typen maar zodra je regel 2 wil typen bevriest IE. Ik wou namelijk gelijk vandaar deze update posten maar dat kon niet omdat ik mijn wachtwoord niet kon invoeren doordat IE vastliep.

-Als je Outlook opstart duurt het ongeveer 5 minuten voordat het programma daadwerkelijk verschijnt verder doet hij alles wel zoals email ontvangen en verzenden maar het opstarten duurt alleen lang.

Ik heb gelijk Hitman Pro en Kaspersky laten werken Kaspersky vond totaal geen virussen.
Ik heb ook in de services lijst alles na gezocht en dingen die mij belangrijk leken op automatisch opstarten gezet maar dit hielp totaal niets.

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan want ik ben totaal de weg even kwijt.

Verwijderd

Ik heb ook in de services lijst alles na gezocht en dingen die mij belangrijk leken op automatisch opstarten gezet maar dit hielp totaal niets.
Doe dat eens andersom: wat onbelangrijk is op Handmatig zetten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:46:
UPDATE
Ik heb gelijk Hitman Pro en Kaspersky laten werken Kaspersky vond totaal geen virussen.
Gebruik je KAV's extended bases? Zo nee, schakel die in, update en doe een full system scan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:04:
[...]

Gebruik je KAV's extended bases? Zo nee, schakel die in, update en doe een full system scan.
Nee die optie heb ik niet aangezet. Ik ga dat proberen.
Maar wat doen de extended bases meer dan de standaard hoeveel verschil zit daar in?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:38:
[...]

Nee die optie heb ik niet aangezet. Ik ga dat proberen.
Maar wat doen de extended bases meer dan de standaard hoeveel verschil zit daar in?
Met de extended bases kan Kaspersky ook spyware etc detecteren. :)
Pagina: 1