Toon posts:

[WINXP X64] Problemen met installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de beta versie van de windows xp professional X64 edition gedownload.
Het winrar bestand uitgepakt en op cd gebrand. Als ik de pc opnieuw opstart via de cd, worden er van allerlei dingen geladen. Na een tijdje word er om een diskette gevraagd. Daar is mijn niets over bekend. Hoe kan ik nu verder met de installatie?

Systemspecs:
AMD athlon 64 3400+
Maxtor 80GB sata
WD 160GB sata
G-force 6800
512 MB ram

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Download
If you choose to register to download the software, be aware that you will not receive the product CD. The downloadable product software is available in English only.

When you register to download the product software, Microsoft will send you an e-mail message with download instructions.

After you have completed the download registration process, you will receive an e-mail message with a link to the download page. On the download page, you will see a link to the Setup file and a Product Key for the software you wish to install. The file will be in ISO format and must be burned to a CD before you can install the software on your computer.

The download files are large (approximately 450 megabytes) so the download may take a considerable time to complete. Microsoft recommends only those with broadband, ADSL or other high-speed Internet connections attempt this download.

ga eerst maar een legale versie downloaden, dan praten we verder :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een serial nummer toegestuurd gekregen van microsoft, dus het is een legale versie

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:04:
Ik heb een serial nummer toegestuurd gekregen van microsoft, dus het is een legale versie
ongetwijfeld, echter het gaat om de file niet om de key..

MS stuurt je geen rar file, die rar file is gewoon geen goede versie :)

en de MS versie is gratis dus waarom zou je hem via een p2p proggie willen downloaden :?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
standaard word *.iso geregistreerd met Winrar. Dus de kans is groot dat de TS het wel goed heeft gedaan. Maar dan nog moet je dát bestand openen met Nero (dus niet dát bestand op de CD branden), maar het bestand ópenen. Nero zal dan de bestanden erop branden incl. de bootable functie e.d.

Misschien gaat het dan beter.

Verder, druk je niet toevallig op F6 tijdens de installatie? Of wil je op een Serial-ATA of RAID schijven installeren? Daarvoor heb je een losse floppy nodig met de drivers daarvan. Krijg je over het algemeen bij je moederbord of controller. Of staat op de CD-ROM van je moederbord / controller.

[ Voor 33% gewijzigd door OnTracK op 21-02-2005 21:36 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Zwelgje
OnTracK schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:08:
standaard word *.iso geregistreerd met Winrar. Dus de kans is groot dat de TS het wel goed heeft gedaan. Maar dan nog moet je dát bestand openen met Nero (dus niet dát bestand op de CD branden), maar het bestand ópenen. Nero zal dan de bestanden erop branden incl. de bootable functie e.d.

Misschien gaat het dan beter.

Verder, druk je niet toevallig op F6 tijdens de installatie. Of wil je op een Serial-ATA of RAID schijven installeren. Daarvoor heb je een losse floppy nodig met de drivers daarvan. Krijg je over het algemeen bij je moederbord of controller. Of staat op de CD-ROM van je moederbord / controller.
je hebt helemaal gelijk dat is ook mogelijk, alleen de TS kan wel booten van de cdrom blijkt

TS: wat voor melding krijg je op het scherm (behoudens het feit dat er om een floppy wordt gevraagd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gedownload bij deze link: www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx
ook heb ik natuurlijk de bestanden uitgepakt en in een apart mapje gezet. Ik heb die bestanden die in dat mapje staan met nero als bootable cd gebrand.

En met dat RAID diskettetje ben ik wel gewend van de gewone 32 bits versie van windows xp

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:39 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:37:
Ik heb hem gedownload bij deze link: www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx
ook heb ik natuurlijk de bestanden uitgepakt en in een apart mapje gezet. Ik heb die bestanden die in dat mapje staan met nero als bootable cd gebrand.
das dus nie goed :)

je had die ISO met nero moeten openen, en niet de induviduele bestanden met nero moeten branden op een bootable cdrom

nero starten, en dan de ISO openen en dan branden :)

mijn nederige excuses voor het jouw beschuldigen van illegale praktijken :>

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 21-02-2005 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat er geen .ISO file in dat winrar bestandje zit

Hier een print screen van de bestandjes en mapjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arne-oerlemans/Win%20X64%20map.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:43 ]

Verwijderd

Er ís als het goed is geen winrar bestandje, het bestand wat je downoad IS een .iso file.

Start nero, ga naar recorder, en selecteer burn image.

Dude, je hebt extenties uitstaan!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:45 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ok dan - het lijkt me duidelijk.

Verder - als je geen ISO kan branden dan - hoe lullig ook voor je - is zoiets gewoonweg niet voor je weggelegd ;) Wat je met de ISO moet doen staat normaal gesproken altijd lievelijk bij Microsoft uitgelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.