Toon posts:

Interner delen met een router met ingebouden modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router met ingebouden modem.
Die heb ik aangeslooten om me pc en nu wil er 2 pc aanzetten.
Maar hoe moet ik de insteling zetten op die ander pc.

Daar zit allebij winxp op home editen.
Ik heb zelf aal gezocht maar maar ik kan het niet vinden en ik hem snel antwoord nodig is nog all belangerijk dat het snel lukt dus als iemand mij snel kan helpen zou ik echt blij zijn alvast bedankt :D

Verwijderd

Goed. Ten eerste: klopt het dat je modem een optionele routermodus heeft, die je dus moet inschakelen. Kan dat kloppen? Heb je dit geprobeerd? Wat voor modem is het eigenlijk?
Heb je beide pc's al aangesloten? Zo ja, doet internet het op de ene wel en op de andere niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een sitecom router+modem

ik heb op de 1 pc wel internet en op de andre niet maar ze kunnen elkaar wel zien op het netwerk.\

Hij zeg ook bij de pc waar geen interner op zit dat er geen netwerk aderes aan de computer is toe gewezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 20:58 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Check ff in een cmd-venstertje of ipconfig /all wel goed staat op beide PC's..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:54:
Het is een sitecom router+modem

ik heb op de 1 pc wel internet en op de andre niet maar ze kunnen elkaar wel zien op het netwerk.
Ga eens naar configuratiescherm -> netwerkverbindingen op de computer die wel internet heeft. Rechtermuisklik op dat icoontje (meestal heet dat ding 'lan-verbinding') -> eigenschappen -> internetprotocol -> eigenschappen. Staat daar aangevinkt dat er automatisch een ip adres en dns server wordt toegewezen? Zo ja, stel dit hetzelfde in bij de andere computer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:58:
[...]

Ga eens naar configuratiescherm -> netwerkverbindingen op de computer die wel internet heeft. Rechtermuisklik op dat icoontje (meestal heet dat ding 'lan-verbinding') -> eigenschappen -> internetprotocol -> eigenschappen. Staat daar aangevinkt dat er automatisch een ip adres en dns server wordt toegewezen? Zo ja, stel dit hetzelfde in bij de andere computer.
JA dat die staan allebij goed op allebij de pc

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je router DHCP ondersteund (waarschijnlijk wel) moet je dit dus aanzetten en al je PC's automatisch een IP verkrijgen... mocht dit niet werken kun je het handmatig instellen, zoals sputnik32 al zegt, maar dan met aanvulling dat ik het IP adres niet hetzelfde zou instellen op de andere computer ;)

offtopic:
Je naam volgens je profile, "Guido Gemerden"? Ik had een informaticaleraar in de brugklas op het Norbertus, een "guido van gemerden"... deze heeft 1 jaar bij ons op school gewerkt, toeval? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Oke kan in de ip hand matig instellen op de andre pc

Oftopic: Nou ik ben geen leera ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:03:
Oke kan in de ip hand matig instellen op de andre pc
Is dat een mededeling of een vraag?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:04:
[...]

Is dat een mededeling of een vraag?
sorry was een vraag :D

Hoe kan ik het ip handmatig veranderen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:08 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:30
het verschilt toch ook of het een kabelmodem is of een telefoonmodem? Het zal wel een kabelmodem zijn en dan moet je soms ook een bepaalde computernaam hebben bijvoorbeeld. Ik zou trouwens eerder denken dat het een modem met router is ipv andersom, maar dat terzijde.

OT sterkte met je woordblindheid, dat is echt een zware handicap!?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een router met ingebouden modem voor adsl

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:13:
Nou het is een router met ingebouden modem oor adsl
probeer eens voor de ene computer: ip adres 192.168.1.4, subnetmasker wordt automatisch inggevuld, standaardgateway 192.168.1.1. dns-server moet je dan ook handmatig ingeven; ik geloof dat 192.168.1.1 dan ook werkt, maar je kunt beter (ik heb hier ook niet heel veel verstand van) op internet zoeken wat het ip-adres is van de dns-server van je internet provider).

Bij de andere pc stel je hetzelfde in, maar dan bij ip-adres bv 192.168.1.5.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Nou iik heb het gedaan maar dat werkt ook niet :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:54:
Nou iik heb het gedaan maar dat werkt ook niet :'(
doen beide computers het dan niet, of eentje wel en eentje niet?

En: weet je het typenummer van je modem? En welke internetprovider heb je?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:59 ]

Verwijderd

Hoe hangen de XP Home PC's aan je modem/router? Is het een Internet Connection sharing opstelling of zijn beide pc's (eventueel via een hub/switch) direct aan de modem/router verbonden ?

Bij ICS verbind je nml. 1 pc aan de modem en de andere pc aan de pc met internet... dit vereist een andere configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zou het even probeeren goed uitteleggen hoe het zit.

Er zijn 3 pc.
Op de 1 pc heb ik de router+modem geinstaleerd ( het is deze Sitecom DC-213 USB/UTP ADSL combo modem)
Daar doet het internet het op.

Nu wou ik ook de ander twee pc er op zetten.
Dus ik heb de kabels naar de pc getroken.
Ik ben toen naar "Een thuisnetwerk of klien bedrijfnetwerk instelingen" gegaan in winxp.
Ik heb toen gekozen voor "Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het internet of doet
dat via een hub in het netwerk."

Dat is wat ik heb gedaan dus ze ien elkaar wel via het netwerk maar de 2 ander pc hebben nu geen internet.

Zo moet het toch of doe ik nu iets heel doms :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:14:
Nou ik zou het even probeeren goed uitteleggen hoe het zit.

Er zijn 3 pc.
Op de 1 pc heb ik de router+modem geinstaleerd ( het is deze Sitecom DC-213 USB/UTP ADSL combo modem)
Daar doet het internet het op.

Nu wou ik ook de ander twee pc er op zetten.
Dus ik heb de kabels naar de pc getroken.
Ik ben toen naar "Een thuisnetwerk of klien bedrijfnetwerk instelingen" gegaan in winxp.
Ik heb toen gekozen voor "Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het internet of doet
dat via een hub in het netwerk."

Dat is wat ik heb gedaan dus ze ien elkaar wel via het netwerk maar de 2 ander pc hebben nu geen internet.

Zo moet het toch of doe ik nu iets heel doms :(
Iemand :(

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:30
heb je de handleiding van je router wel gelezen? staat vast wel iets in hierover.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niks alleen hoe je de router+modem instaleeren.
Maar niet de instelingen voor de ander pc

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:15:
Nee helemaal niks alleen hoe je de router+modem instaleeren.
Maar niet de instelingen voor de ander pc
Ik zou zeggen check je IP-instellingen, en de instellingen voor / van de browser... Als de PC's zelfde subnetmask hebben (al dan niet via de DHCP in de router (als hij die heeft, vaak wel overigens) en een IP binnen de range, dan ligt het niet daaraan, maar aan de instelingen van de browser... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik even ga probeeren.

Is het ip op nul zetten en de pc het ip auto laaten vinden op deze manier.

inOpdrachtprompt

type ik ipconfig/release dan enter

dan type ik ipconfig/renew enter

en dan ipconfig/all enter

Hoopen dat dat werkt.
Pagina: 1