[XP] Fonts laden met een batch bestand*

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb zo'n 3000 fonts op mijn computer staan. Nu heb ik na het lezen van veel onderwerpen begrepen dat het laden van de fonts windowsXP nogal vertraagd.

Is het mogelijk een batch-file te maken die de fonts laad bijvoorbeeld voor ik windows XP opstart? Of zijn er andere proggies die jullie kennen om de fonts los te laden?

Pura Vida

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik denk dat appart laden nóg langer duurt hoor...maarja, das is mijn logica weer.. :+

• StevenK
  • Laatst online: 14-04 21:55
Maverick2001 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:35:
Ik heb zo'n 3000 fonts op mijn computer staan. Nu heb ik na het lezen van veel onderwerpen begrepen dat het laden van de fonts windowsXP nogal vertraagd.

Is het mogelijk een batch-file te maken die de fonts laad bijvoorbeeld voor ik windows XP opstart? Of zijn er andere proggies die jullie kennen om de fonts los te laden?
En waar wil je ze dan laden ? Op je TV ? In je fornuis ? Lijkt me niet dat je iets kunt laden voordat je OS gestart is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:47:
[...]

En waar wil je ze dan laden ? Op je TV ? In je fornuis ? Lijkt me niet dat je iets kunt laden voordat je OS gestart is.
Ik ben blij dat de humor er nog is...!

Het is dus zo dat je de fonts kan plaatsen in je fonts directory nadat je OS is opgestart, de fonts zijn daarna ook bruikbaar in bijvoorbeeld photoshop.

Pura Vida

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Verder - het laden van fonts en die vertraging - ik dacht eigenlijk dat dat een verhaal was wat enkel geld voor Windows 9x gebaseerde Windowsen :)

• StevenK
  • Laatst online: 14-04 21:55
Maverick2001 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:06:
[...]

Ik ben blij dat de humor er nog is...!

Het is dus zo dat je de fonts kan plaatsen in je fonts directory nadat je OS is opgestart, de fonts zijn daarna ook bruikbaar in bijvoorbeeld photoshop.
Afaik is de fonts-map op zowel 2k als xp een special-folder, waarheen je niet zomaar een font kunt kopiëren.

Wanneer je daar een TTF heen kopiëert, is 'ie in Windows iig niet beschikbaar.

Daarnaast ken ik eigenlijk geen opstart-problemen met veel fonts, ik heb een paar pc's van vormgevers in beheer die stijf staan van de fonts, maar eigenlijk merk ik daar geen bijzondere opstartproblemen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Btw. hoe denk je dit te doen? die fonts ergens opslaan en vervolgens kopieren naar de fonts map? hoe kan dit OOIT sneller zijn dan gewoon de fonts gelijk inlezen :X

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
TheFrozen schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:33:
Btw. hoe denk je dit te doen? die fonts ergens opslaan en vervolgens kopieren naar de fonts map? hoe kan dit OOIT sneller zijn dan gewoon de fonts gelijk inlezen :X
We raken ff de weg kwijt.. Het was even om aan te geven dat het volgens mij wel werkt. Ik begrijp ook als je dat doet dat het een stuk trager gaat! Maar ik zal ff testen met al die fonts. Als het niet met een batch kan dan moet het toch maar de normale manier.

Pura Vida

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat je beter af bent met: http://www.adobe.com/products/atmlight/main.html :).
Pagina: 1