[2003] Na deinstalleren exchange, werkt php mail niet

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ik heb hier een servertje staan met Windows 2003 advanced server. Teven staat hier een webserver op met IIS6 met PHP. Nu heb ik in php.ini bij SMTP een verwijzing staan naar de smtp server van mijn provider. Nu werkte op deze manier de mail functie van PHP altijd perfect. Totdat ik Exchange 2003 gedeinstalleerd heb (deze stond er iid ook nog op). Dit heb ik gedaan, omdat deze niet langer meer gebruikt werd en alleen maar resources van de server in nam.

Ik vind het alleen wel vreemd dat daardoor de mail functie niet meer werkt, omdat ik deze gewoon door laat verwijzen naar de smtp server van mijn provider (wat ik altijd al gedaan heb). Iemand enig idee wat ik hier over het hoofd zie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarschijnlijk mailde je toch via exchange ;) (of ja iig de smtp connector dan)

oplossing: bij windows components (software>configuratiescherm) vind je bij 'applicationserver' ook een SMTP servertje, installeer deze anders eens en kijk of het dan wel werkt.

A wise man's life is based around fuck you

• ygma!l
Ok, dit heb ik gedaan, maar geen vooruitgang. Nu heb ik in IIS "Default SMTP Virtual Server" staan (ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit al had). Nu staan daarin bij domeinen echter 4 stuks... Namelijk:
  • (mijndomein) : Type=Lokaal(standaard)
  • (allerleigetallen)._msdcs.(mijdomein) : Type=Lokaal(normaal)
  • (mijndomein) : Type=Lokaal(aangepast)
  • (mijn externe domeinnaam bij de provider) : Type=Lokaal(aangepast)
Nu is het zo dat ik geen van alle domeinen kan verwijderen... Bij het eerste domein staat overigens bij plaatsingsmap "C:\Inetpub\Mailroot\Drop" met vinkje bij limiet voor plaatsingsmap inschakelen. En bij het tweede domein staat bij plaatsingsmap "C:\WINDOWS\NTDS\Drop" en hier is geen selectievakje.

Ik heb zelf een vermoeden dat hier dan een probleem zit, maar ik heb zelf zo geen idee hoe ik dit kan oplossen. Ook niet, omdat ik die domeinen er niet uit kan verwijderen. Iemand?

• ygma!l
*schopje*

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Probeer eens via telnet vanaf een andere pc een mail te versturen:

telnet [IP adres server] 25

Laat even de uitkomsten hiervan weten...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ygma!l
lier schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:33:
Probeer eens via telnet vanaf een andere pc een mail te versturen:

telnet [IP adres server] 25

Laat even de uitkomsten hiervan weten...
Je bedoelt een mailtje versturen via de smtp server op deze win2k3 bak? Als ik dit bij telnet doe, krijg ik een foutmelding: "kan geen verbinding met de host maken op poort 25". Echter is dit mijn bedoeling ook niet. Ik wil namelijk gewoon vanaf de win2k3 bak dat php de smtp server gebruikt van mijn provider. Dit werkte voorheen (toen exchange erop stond) prima, alleen na verwijderen niet meer... :|

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

ygma!l schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:37:
[...]

Je bedoelt een mailtje versturen via de smtp server op deze win2k3 bak? Als ik dit bij telnet doe, krijg ik een foutmelding: "kan geen verbinding met de host maken op poort 25". Echter is dit mijn bedoeling ook niet. Ik wil namelijk gewoon vanaf de win2k3 bak dat php de smtp server gebruikt van mijn provider. Dit werkte voorheen (toen exchange erop stond) prima, alleen na verwijderen niet meer... :|
Duidelijk...

Hoe wil je de server van je provider gebruiken ?
Op welke manier spreek je hem aan ?

Voorheen gebruikte je de SMTP service van je server om mail te versturen, maar deze functioneert blijkbaar niet meer goed... Probeer onder IIS eens de SMTP server te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ygma!l
lier schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:11:
[...]

Duidelijk...

Hoe wil je de server van je provider gebruiken ?
Op welke manier spreek je hem aan ?

Voorheen gebruikte je de SMTP service van je server om mail te versturen, maar deze functioneert blijkbaar niet meer goed... Probeer onder IIS eens de SMTP server te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Ik gebruik de smtp server van mijn provider voor het afhandelen van de mail van PHP. Dit heb ik altijd al in mijn php.ini staan. Ik heb dus nooit (?) gebruik gemaakt van mijn eigen SMTP. Dit wil ik ook niet! Ik wil dus gewoon dat de mail van PHP afgehandeld wordt met de smtp server van mijn provider. Dit werkte dus altijd prima, totdat ik exchange deinstalleerde :?

• ygma!l
Ik heb inmiddels SMTP service gedeinstalleerd, maar dit mocht ook niet baten. Vervolgens heb ik geprobeerd een telnet sessie vanaf de server naar de smtp server van de provider te starten. Dit ging prima (wat inhoud dat ik geen errors kreeg en gewoon verbinding had met de smtp server). Echter werkt het mailen via php nog steeds niet :X

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
probeer lokaal relayen eens open te zetten, dus localhost / 127.0.0.1 / ip adres server

test het dan eens

• ygma!l
richardkraal schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:03:
probeer lokaal relayen eens open te zetten, dus localhost / 127.0.0.1 / ip adres server

test het dan eens
Misschien een domme vraag, maar waar kan ik dit doen? Het lijkt erop dat je iets doelt met DNS, alleen weet ik zo 123 niet wat ik nu precies moet doen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je draait IIS met PHP?
Het lijkt me toch simpel om gewoon een mail component te installeren die contact kan maken met een externe SMTP server?

Of zie ik dat verkeerd?

Bij ASP kun je iig gewoon ASPmail installeren, IP ingeven van je SMTP server (wel zorgen dat jouw server toegang heeft natuurlijk) en gaan met die spreekwoordelijke banaan ;) .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• ygma!l
Djoekie schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:22:
Je draait IIS met PHP?
Het lijkt me toch simpel om gewoon een mail component te installeren die contact kan maken met een externe SMTP server?

Of zie ik dat verkeerd?

Bij ASP kun je iig gewoon ASPmail installeren, IP ingeven van je SMTP server (wel zorgen dat jouw server toegang heeft natuurlijk) en gaan met die spreekwoordelijke banaan ;) .
Ja, ik draai idd IIS met PHP. Alleen wat voor mail component moet ik dan installeren :? Dat moet toch niet nodig zijn?

• ygma!l
Iemand?
Pagina: 1