Toon posts:

[Office 2003] Vragen

Pagina: 1
Acties:

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:55
Momenteel maak ik gebruik van Outlook 2003 en enkele mail adressen. Zo heb ik een adres bij Gmail en een van school. Nu heb ik hier enkele vragen over:

- Bij gmail is het gelukt deze in outlook te gebruiken en te synchroniseren. Ook komen mails aan op zowel mn webmail als in mn Outlook programma. Mails versturen is eveneens geen probleem. Wat ik graag nog werkend zou willen hebben is in de situatie dat ik mails verwijder. Wanneer ik in mijn webmail van Gmail een mail verwijder dient deze ook in mijn Outlook verwijderd te zijn en andersom maar helaas is dit niet het geval. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

- Daarnaast zou ik graag willen weten hoe ik mijn adresboek van Outlook en Gmail kan laten overeenkomen aangezien ze nu beide half kloppen. (In Gmail staan alle gemailde contacten van afgelopen tijd, in Outlook staan een hoop contacten die ik eens aangemaakt had in Hotmail..) Dus eigenlijk moeten ze mekaar gaan overlappen, maar hoe dit in zn werk gaat?

- Bij mijn mail van school, dat eindigt op [at] hz.nl is het me niet gelukt deze te importeren in mijn Outlook. Is er iemand bekend met de instellingen die hiervoor benodigd zijn want ik kan ze dus écht niet vinden!?

(Overigens gelden vraag 1 & 2 eigenlijk ook voor het adres van school, en adressen als hotmail, tiscali en lycos...)

Alvast bedankt :)

Joster

Overigens kan dit topic misschien gebruikt worden om alle vragen m.b.t. Office 2003 te stellen...

[Voor 4% gewijzigd door Joster op 21-02-2005 20:24]

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je voor de Gmail en Outlook vragen als eens gekeken in de help van GMail? Daar staan namelijk diverse opties beschreven welke je kan aanzetten wanneer je je GMail mail ophaalt middels de pop3 optie van GMail....

Kan je betreffende je andere vraag iets specifieker zijn! Wat bedoel je dat je deze niet kan importeren? Hoe wil en doe je het importeren dan? Maak je via VPN, ADSL, inbellen o.i.d. contact met een exchange server? Gebruik je webmail o.i.d...

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Vraag 1 en 2: kan niet.
Vraag 3: geen idee.

• Joster
Woudloper schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:09:
Heb je voor de Gmail en Outlook vragen als eens gekeken in de help van GMail? Daar staan namelijk diverse opties beschreven welke je kan aanzetten wanneer je je GMail mail ophaalt middels de pop3 optie van GMail....
Jep, maar ik heb nog nix concreets kunnen vinden.
Woudloper schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:09:
Kan je betreffende je andere vraag iets specifieker zijn! Wat bedoel je dat je deze niet kan importeren? Hoe wil en doe je het importeren dan? Maak je via VPN, ADSL, inbellen o.i.d. contact met een exchange server? Gebruik je webmail o.i.d...
Op school gebruiken wij een Novell mail server. Deze halen wij op school op door middel van het programma Groupwise. Echter kan je je mail-adres ook als webmail bereiken op iedere pc met een internetverbinding.

Hetgeen me niet lukt is om de juiste Pop 3 instellingen te vinden en zodoende ook niet de mailboxen te synchroniseren. Oftewel, ik wil met mijn mail account van school exact hetzelfde doen als dat ik momenteel met mijn gmail account doe. Thuis heb ik overigens ADSL en gebruik ik mijn mail account van school als webmail.

• ElCondor
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:11

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Novell en Webmail wil niet automatisch zeggen dat je van buitenaf met POP protocol je mail op kunt halen. Je school moet wel een POP server hebben staan die vervolgens ook van buitenaf bereikbaar is.
Als dat niet zo is, dan kun je proberen wat je wilt, maar je mail zul je nooit in outlook binnen krijgen.

Om terug te komen op je vraag 1: Wat Outlook doet is, hij download headers en die krijg je in Outlook te zien. Als je dus een mail in je GMail verwijderd, dan wordt dit niet automagisch geupdated in Outlook, daarvoor zou je een nieuwe synchronisatie moeten starten.

Voor zover ik weet is dit niet automatisch te doen...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Joster
ElCondor schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:20:
Novell en Webmail wil niet automatisch zeggen dat je van buitenaf met POP protocol je mail op kunt halen. Je school moet wel een POP server hebben staan die vervolgens ook van buitenaf bereikbaar is.
Als dat niet zo is, dan kun je proberen wat je wilt, maar je mail zul je nooit in outlook binnen krijgen.
Dat snap ik maar al te goed, maar ik had eigenlijk gehoopt dat hier misschien mensen aanwezig waren die ervaring hadden met het gebruik van de HZ-mail in outlook ;) Ik zal het nog eens verder uitzoeken :)
Om terug te komen op je vraag 1: Wat Outlook doet is, hij download headers en die krijg je in Outlook te zien. Als je dus een mail in je GMail verwijderd, dan wordt dit niet automagisch geupdated in Outlook, daarvoor zou je een nieuwe synchronisatie moeten starten.

Damn jammer, dan ga ik het toch maar bij mn webmail houden, aangezien ik deze ook veel gebruik op school en tijdens mn werk etcetera. Dan is het een btje doelloos om iedere x handmatig te gaan synchroniseren dunkt me.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Joster schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:42:
[...]

Dat snap ik maar al te goed, maar ik had eigenlijk gehoopt dat hier misschien mensen aanwezig waren die ervaring hadden met het gebruik van de HZ-mail in outlook ;) Ik zal het nog eens verder uitzoeken :)
HZ-mail, daar ben ik dan weer niet van op de hoogte...

Is dat een client voor Novell dan? Desalniettemin moet je school een uitgang naar buiten hebben.
Weet je of ze dat beschikbaar hebben?
Hebben wellicht medestudenten dit al niet voor elkaar (waarschijnlijk heb je dit al gevraagd, maar goed..).

• Joster
https://mail.hzeeland.nl/servlet/webacc is het adres.

Je ziet hier Novell GroupWise WebAcces staan, waarbij je inlogt op de mailserver van de hzeeland. Over uitgangen naar buiten en mogelijkheden / beschikbaarheid weet ik niets. Ook mede studenten zijn hier helaas nog niet achter. Ik zal eens langs gaan bij helpdesk automatisering :)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Joster schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:09:
https://mail.hzeeland.nl/servlet/webacc is het adres.

Je ziet hier Novell GroupWise WebAcces staan, waarbij je inlogt op de mailserver van de hzeeland. Over uitgangen naar buiten en mogelijkheden / beschikbaarheid weet ik niets. Ook mede studenten zijn hier helaas nog niet achter. Ik zal eens langs gaan bij helpdesk automatisering :)
Dat is inderdaad zowieso een goed idee.
In iedergeval is het, volgens mij, niet zo dat je Webaccess standaard kunt gebruiken in bijvoorbeeld Outlook. Iedere webaccess gebruikt een eigen structuur en eigen commando's die door de browser naar de server gestuurd worden, en dan worden verwerkt. Een client voor outlook voor webaccess is niets meer dan een vertaalslag van Outlook commano's naar een Webserver en de output daarvan weer terug naar Outlook, maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:25
Je kan in outlook toch instellen dat als je een vericht verwijderd uit je prullenbak dat hij 'm ook van de server verwijderd? Dat is in ieder geval al iets.

Edit: niet helemaal goed gelezen dus...

[Voor 14% gewijzigd door sig69 op 22-02-2005 11:38]

• Joster
sig69 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:21:
Je kan in outlook toch instellen dat als je een vericht verwijderd uit je prullenbak dat hij 'm ook van de server verwijderd? Dat is in ieder geval al iets.
Nu nog andersom ;) :D

• Hans.Solo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 18:21

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Extra -> Verzenden / ontvangen -> Instellingen voor verzenden / ontvangen en dan afvinken dattie het bij het afsluiten moet doen maybe ?
Werkt iig met een exchange server als een trein

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Joster
Beste J.

Je kunt in Outlook alleen email ontvangen van de HZ maar niet verzenden. Zie bijlage.

Succes, mvg.
Zo dat weten we dan ook weer :)

Verder moet ik met enkele tips die jullie me hier gaven, en een hoop zoekwerk ook wel uit mijn andere vragen kunnen. Bedankt :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee