Waar Supermicro mobo's te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Naar aanleiding van LSI MegaRAID 1600 erg traag ben ik op zoek gegaan naar een moederbord voor de Pentium 4 met PCI-X sloten (Xeon vind ik niet nodig voor wat ik dagelijks doe), dat is me gelukt ik ben terecht gekomen bij www.supermicro.com ik heb daar het volgende bordje gezien: P4SCT

Toen ben ik op zoek gegaan naar winkels in NL, maar wat valt mij op: bijna geen ene winkel verkoopt ze, ik heb op Google gezoch in NL maar niks, de search hier leverde alleen verjaarde topics op, dus bij deze een nieuwe.

Ook als iemand een alternatief heeft mag je het mij gerust laten weten :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Had je deze link op supermicro.com al gevonden ?

http://www.supermicro.com/wheretobuy/europe.cfm?rgn=120

• Lennieboy83
Ja ik ben er al geweest, dat zijn dus leveranciers en systeembouwers, geen online winkels voor consumenten dus, ik ben er al geweest, ik heb goed gekeken (eigenlijk had ik dat ook moeten vermelden).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Als ik P4SCT in google tik en dan NL pages kies zie ik een paar adressen. Mind you, bord is niet goedkoop voor een P4 mobo :X

[edit]
En vergeet niet dat het een S478 bord is, dus upgraden naar andere/snellere P4 is er niet meer bij.

[ Voor 31% gewijzigd door Abbadon op 21-02-2005 20:34 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lennieboy83
Ik moet toegeven maar ik zie niet echt van die betrouwbare winkels met info over voorraad etc. (ik heb gezocht op Supermicro consument,Supermicro en Supermicro P4SCT).
Die lijst die ik trouwens krijg als ik jou keyword gebruik dan krijg ik dezelfde adressen als wat ik met mijn keywords zoek.

Edit:
Wat is eigenlijk de reden dat geen ene moederbord fabrikant PCI-X implementeerd in single CPU borden? Als ik rondkijk zie ik gewoon die zwaar verouderde 32 bit 33 mhz sloten op de mobo's zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door Lennieboy83 op 21-02-2005 20:48 ]

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57
Als ik de prijzen voor dat mobo in USD´s zie, ben je volgens mij goedkoper uit met met een Asus NCCH-DL board. Dat is welliswaar een dual Xeon board, maar deze icm een single Nocona 2.8 of 3.0 is imo een stuk aantrekkelijker zeker als je kijkt naar huidige prijs/prestatie en toekomstige upgrades.

Verwijderd

De reden is de vraag en de kosten.
Er zijn maar heel weinig mensen / bedrijven die een p4 als server inzetten maar dan wel met pci-x sloten. Als er pci-x nodig is zijn 1 of 2 xeons wel nodig voor de rest van de system specs.
Verder wordt het erg duur om voor die paar die het zoeken ene dergelijk board te ontwerpen en bouwen.
Meestal worden dit soort boards ontwikkeld omdat een grote klant (siemens of zo) een computer heeft bedacht voor een specifieke applicatie (medische wereld bijvoorbeeld) die zo'n specifiek moederbord vraagt. Puur voor consumenten is het niet lonend

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Reden is prijs en gebruik. En daarnaast zijn moderne chipsets voor single cpu borden al voorzien van heel wat PCI bus ontlastende features, denk aan Gbit (CSA verbinding of in de 'southbridge' geïntegreerd) en SATA RAID in de 'southbridge' waardoor bredere en snellere PCI bussen niet echt nodig zijn.
En door deze geïntegreerde SATA RAID features zijn PCI RAID controllers ook niet écht meer nodig, behalve wanneer je of SCSI gebruikt of een hele boel ATA/SATA disken (maar dat betreft relatief een extreem klein deel v.d. desktopmobo gebruikers). Wanneer I/O echt relevant wordt heb je het al snel over redelijke servers en zware workstations en daar worden vaak twee cpu's voor gebruikt. Wel, da's denk ik het hoe en waarom :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lennieboy83
ransbal schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:59:
Als ik de prijzen voor dat mobo in USD´s zie, ben je volgens mij goedkoper uit met met een Asus NCCH-DL board. Dat is welliswaar een dual Xeon board, maar deze icm een single Nocona 2.8 of 3.0 is imo een stuk aantrekkelijker zeker als je kijkt naar huidige prijs/prestatie en toekomstige upgrades.
De prijzen verschillen nogal, als ik nu een bord met 1 enkele Xeon neem zou ik dan voor een 3 Ghz model met 1 mb cache 258,- kwijt zijn en voor het mobo 252,- kwijt zijn, wat duurder is dan een Supermicro P4SCT (niet de + of II versie) + 1 GB DDR ram, maar ik vind het een moeilijke kwestie.

Ja Abbadon bedankt voor de uitleg, ik zie het nu wel wat meer in :)

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Nah, als je echt desperate bent, dan kan ik wel een dealer aanvraag voor je doen. Mijn e-mail is mijn nickname @ home.nl

You only live once, so live to the max's

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

makje

Professioneel prutser

Je zou ook een Asus PSCH-L kunnen overwegen. Dit is ook een socket 478 moederbord met wat dat betreft dus dezelfde voor- en nadelen, hij is goed verkrijgbaar en heel redelijk geprijsd. Hij heeft 1 PCI-X slot minder, maar wel nog een onboard promise sata controller met RAID 0 en 1 ondersteuning voor 4 schijven.

Asus PSCH-L in Pricewatch

9800x3d

Verwijderd

agreed! Dat Asus bordje draait erg fijn :) Hij is er ook nog in Intel-smaak, als je de extra support die Intel biedt wenselijk vindt. Info @ http://www.intel.com/desi...rds/SE7210TP1-E/index.htm

Staat niet in de pricewatch zo te zien :|

• Lennieboy83
De Asus PSCH-L heeft geen AGP poort vandaar dat ik bij Supermicro terecht kwam, ik had al bij de bekende merken rondgekeken (Asus, Supermicro, Intel en Tyan) maar alleen Supermicro biedt zo'n bord aan dus veel keus heb ik niet denk ik...

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
CT-systemen levert Supermicro borden, je moet ff mailen voor prijs en beschikbaarheid. Volgens de pricewatch is CT-systemen een goede winkel...

Link:

http://www.ct-systemen.nl/index.php?cPath=25_174
Pagina: 1