Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 00:04
ik zoek de merknaam of de firmware vand eze mp3 speler 256mb

Afbeeldingslocatie: http://www.antrum.nl/uploads/images_products/239.gif hij ziet er precies hetzelfde uit als op deze foto maar dan zonder de musicman tekst

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen met het "orginele merk" of een linkje naar een pagina waar ik firmwares kan downloaden voor deze speler. heb het al eens gevonden maar ben dit kwijd geraakt na een format c: van mijn comp.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Staat er achterop niet een serie- of artikelnummer of iets dergelijks?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sn33ky
nope

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waar heb je em gekocht? heb je het bonnetje nog? dan kun je misschien bij de winkel vragen.

• sn33ky
het is een speler van mijn vriendin. ze heeft het op e-bay gekocht. maar het probleem is dat het kapot is. en ik weet dat er firmware updates voor zijn... dus dacht door middel van een firmware update hem te repareren

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
En als je 'm open maakt, bij de batterij in de buurt, daar zal toch wel wat staan? Desnoods als je 'm daar kunt openschroeven.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:52

Nik

Ik weet ik weet :D Wij hebben hem op het werk liggen, maar dan is het een Akai, zilver met rood! :*)

Morgen even uitpluizen wat het type nummer is... Moet morgen toch werken!

• sn33ky
zoals ik al zij.... er staat nergens een nummer. en openschroeven is niet mogelijk (is met een kliksysteem of lijmsysteem gemaakt)

bedankt proller

[ Voor 7% gewijzigd door sn33ky op 21-02-2005 22:20 ]

Verwijderd

sn33ky schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:10:
het is een speler van mijn vriendin. ze heeft het op e-bay gekocht. maar het probleem is dat het kapot is. en ik weet dat er firmware updates voor zijn... dus dacht door middel van een firmware update hem te repareren
Als je niet weet welke speler het is..hoe weet je dan dat er firmware updates voor zijn?

• sn33ky
mijn zusje had dezelfde speler met wel een typenummer op maar die heeft ze al terug gestuurd wegens garantie.... dus kan ik nu op het moment niet in kijken of ik moet wachten tot ze terug is.

maar die van kreeg geen power meer... dus kon je ook nietmeer repareren door middel van een firmware update omdat je dan de speler moest opstarten en de file moest transferen van de computer naar de speler. en als hij geen power krijgd kan dit niet. bij mijn vriendins geeft hij alleen geen display meer (wel backlight). en hij heeft nog gewoon usb connectie dus power.

Verwijderd

Er moet toch op z'n minst een FCC-ID op staan?

• sn33ky
zoals ik al zij... er staat niets op! of zal ik paar foto's ervan nemen zodat jullie mij geloven?

Verwijderd

Meestal kun je dingen met je nagel openkrijgen (zo doe ik dat meestal). Kwestie van even spieken welke MP3/USB controller-IC erin zit en checken welke spelers allemaal daarvan gebruik maken.
Het zou me niet verbazen als daar een Sigmatel in zit ([rml]euss in "Periodieke gadgetaanbiedingen [ Lidl] [ Al..."[/rml]) maar dan met wat afwijkende knopjes of subversie (die andere serie waar ik het in dat topic over heb ondersteund nl. geen LRC).

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...75739540#ebayphotohosting
(M5 Musicman Deluxe 256 MB MP3 Player)

Vaak zijn er honderd verschillende opdrukjes van dezelfde speler... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 22:45 ]

• sn33ky
ja klopt allemaal en ik weet dat het een type m5 is (volgens die merknaam dan) maar ik zoek de orginele merknaam. dus de makers van die spelers. een japans bedrijf. ze maken veel verschillende types ongeveer 50 types. die vooral op ebay worden aangeboden. want de speler word in vele verschillende merken aangeboden op internet. en ook wist ik al van die ebay link want ik heb zelf ook al op ebay zitten zoeken.... zelfs met google image search

Verwijderd

Maak hem open en check welk decoder/communicatie IC erin zit en gebruik de reference firmware van de chipfabrikant. Het zou mij verbazen als de 'maker van de speler' zelfs ook maar meer moeite heeft gedaan dan alleen het bootlogo veranderen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:14
Verder kun je ook nog een image maken van de flash drive (of tenminste het firmware gedeelte) en hopen dat daar een of andere identificatie in voorkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 22-02-2005 19:45 ]

Verwijderd

En even neuzelen in je registry aangaande USB Mass storage devices wil ook nog wel eens helpen ter identificatie.

proller: Leuk dat Akai blijkbaar ook zijn inkopen elders heeft gedaan ;)
Jammer dat ze geen firmware en tools beschikbaar stellen op hun site of info vermelden van het decoder/communicatie IC.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 04:15 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:52

Nik

Gevonden: http://www.google.nl/sear...:2004-31,RNWE:en&q=mp5756

Akai MP5756 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/EB56E9B8E28BE152C1256F5D0056DCB2_big.jpg

Erg interessant: http://www.kieskeurig.nl/...BE152C1256F5D0056DCB2.htm

Enneh, graag gedaan! :*)

En ja, ik weet dat Akai zijn speler ergens anders heeft ingekocht, maar nu heeft de TS een zoekpunt, een referentie :)

[ Voor 57% gewijzigd door Nik op 24-02-2005 08:08 ]

Pagina: 1