Stotterende PC-games baren zorgen!!

Pagina: 1
Acties:

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:52
Goedendag!

ik zit met een probleem die me al een tijdje bezig houdt.
Games waarmee ik voorheen gewoon met mijn videokaart met groot aantal fps draaide, draaien nu met het grootste probleem die je maar kunt bedenken; het FPS probleem. zelfs met UT2004 haal ik niet meer dan 30 FPS terwijl dit voorheen als een zonnetje draaide met soms wel meer dan 100 fps.

ik wil dit voorkomen en daarom heb ik het volgende al geprobeerd;

-Alle overbodige zooi eraf gegooit o.a. ouwe videokaart drivers.
-nieuwe drivers WHQL Signed geinstalleerd.
-gekeken of AGP fast writes e.d. wel goed stond in de bios.
-nieuwste chipset drivers geinstalleerd.

nu blijf ik maar met hetzelfde probleem zitten.... niks helpt!!!

ik zelf denk dat het om een directX probleem gaat, maar ik weet niet hoe ik die op een goede manier opnieuw kan installeren (schone DX install)

ik hoop dat jullie wijsheid mij verder helpt!

greetz.

Crypter.

systeem:

Asus P4P800 SE 865i chipset
P4 3,0 ghz
Nvidia Geforce FX 5900 128 MB
1024 DDR Registered
200 GB HD Seagate

Etuuuuuh!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Draaien er geen programma's op de achtergrond (spyware/adware)?

• CRpt3r55
ik heb naar mijn weten alles weggescand. ... draait verder niks op de achtergrond.

Etuuuuuh!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Een schone windows install is altijd goed, maar dat kan nog wel even wachten.

Ik zou eerst even je schijf defragmenteren en checken of er nog voldoende ruimte over is voor je pagefile.

DirectX kun je deinstallen met een heleboel tooltjes, een aantal daarvan zijn hier te vinden: http://www.majorgeeks.com/downloads28.html

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Heb je geen Anti-Aliasing aan staan o.i.d. :?

Over het re-installen van DirectX:
Ik heb ooit eens voor het 3DMark05 topic een kleine tutorial hiervoor geschreven. Het is bij een aantal mensen verkeerd afgelopen. Echter ging het bij mij gewoon prima.
Kijk dus goed naar de waarschuwing die erbij staat ;)

Direct X problemen met 3DMark05
Lees alleen verder als jouw hardware met 3DMark05 overweg kan
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Alle handelingen zijn op eigen risico!, er zijn al aardig wat mensen(Excl. mij :+) die hun Windows om zeep geholpen hebben. Gebruik deze dus als allerlaatste redmiddelAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

Download en installeer DirectX Happy Uninstall V1.2 Hier

Voordat je gaat klooien is met je pc is het misschien verstandig om te zorgen dat je de Direct X 9 "C" installatie gedownload hebt. De onderstreepte link verwijst naar de Nederlandse Direct X, indien je een engelse Windows versie hebt, wijzig de taal dan in Engels. De Nederlandse installatie is ongv. 33 Mb groot.

Na het installeren van Direct X Happy Uninstall, start je het programma op en klik je op Uninstall. Het registreren is niet nodig.
Selecteer dan Uninstall only and incompletely. (Not Comment)

Laat de PC even "pruttelen" en negeer de waarschuwingen van Windows XP. Na een poosje wachten kun je op restart klikken en je systeem reboot.
Na het rebooten kun je een aantal errors voor je neus krijgen maar als het goed is werkt Windows nog wel. Installeer dan Direct X 9 opnieuw en reboot nogmaals.

Start daarna 3DMark05 op en aanschouw de indien lage specs mooie slideshow.
Made by Thandor©

[ Voor 96% gewijzigd door Thandor op 21-02-2005 20:54 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Mischien overbodig maar staat AGP 8X aan in je bios? Want ik had pas hetzelfde probleem toen ik een G-Force 2 64mb verwisselde voor een FX5500 128mb, de fps ging gewoon achteruit omdat de FX AGP 8X is op een Asus P4P mobo wat max AGP 4x ondersteund.

• CRpt3r55
Je wilt dus zeggen dat de P4P800 Se geen AGP 8x ondersteund?

Etuuuuuh!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Het lijkt mij wel dat de Asus P4P800 SE AGP8x ondersteunt.
Controleer anders even op www.asus.com of jouw moobo AGP8x ondersteunt.

Daarnaast heeft een FX5500 meer dan genoeg aan een AGP4x verbinding. Het verschil tussen AGP4x en AGP8x is dus nihil met een FX5500. Het kan alleen wel zo zijn dat het moederbord "in de war" raakt van een AGP8x kaart in een AGP4x slot.
Echter moet de FX5500 automatisch op AGP4x gaan omdat d FX5500 nl. ook AGP4x compatible is.

Mijn FX5600 is zelfs AGP2x compatible ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• CRpt3r55
hm ik kan in mijn bios van me mobo niet iets vinden over agp8x o.i.d. kan het dus nergens instellen? of is er een tool voor?

Etuuuuuh!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Als het voorheen allemaal wel draaide zoals het moest en je hebt in je BIOS in tussentijd niets aangepast, dan zou ik daar nu niets in gaan veranderen, want daar ligt dan in elk geval niet aan, het BIOS gaat niet vanzelf dingen aanpassen hoor...
Zit je processor koeler er nog wel goed op, draait die fan nog? De P4 schakelt zichzelf trager als hij te warm wordt.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 23:33
Ranzy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:20:
Als het voorheen allemaal wel draaide zoals het moest en je hebt in je BIOS in tussentijd niets aangepast, dan zou ik daar nu niets in gaan veranderen, want daar ligt dan in elk geval niet aan, het BIOS gaat niet vanzelf dingen aanpassen hoor...
Zit je processor koeler er nog wel goed op, draait die fan nog? De P4 schakelt zichzelf trager als hij te warm wordt.
Precies. Kijk even of alle koelers(koeling) nog normaal werkt. Als dat allemaal goed werkt en de hardware is dus ook niet kapot, dan moet het wel de software zijn.

Dus denk terug naar toen het probleem zich voor het eerst voordeed. Wat is er toen veranderd? Een update oid misschien?

En zoals je zelf zegt, DirectX zorgt voor de problemen. Haal dat er dan af met zo'n tooltje, zet er de nieuwe weer op en kijk wat er gebeurt?

PS: die Asus P4P800SE heeft zeker te weten AGP8x..

Specs

• CRpt3r55
bedankt voor de reacties... ik ga het allemaal eens even bekijken.

tnx :)

Etuuuuuh!

Pagina: 1