Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(draagbare) mp3-speler als 'hifi'-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 21:24
(ik noem het in de titel maar even 'hifi'-speler, ik bedoel hiermee dat ik hem op een hifi-set aan kan sluiten)

Ik wil misschien binnenkort mijn pc gaan verkopen (heb inmiddels een laptop die snel genoeg is), en zit dan met het probleem dat ik niet makkelijk mn mp3's af kan spelen. Nu kan ik wel steeds mn laptop daarvoor gebruiken, maar dan staat dat ding ook de hele dag aan op m'n bureau. Ik zou graag wel een leuke (hd)mp3-speler willen met een cradle, maar daarvoor wil ik even op een rijtje wat er te krijgen is, en wat ze moeten kosten. Voordeel van zo'n ding vind ik dat ik em gewoon mee kan nemen als ik weg ga, en dat ik em gewoon in de cradle stop als ik thuis ben en muziek af wil spelen. Nu wil ik even vragen of iemand hier uberhaupt ervaring mee heeft. Hoe bevalt dat? Ik neem aan dat de kwaliteit niet minder is vergeleken met de geluidskaart van een pc?

Deze modellen heb ik zogauw gevonden:
Apple iPod: 20GB (~€300.- excl cradle van €40) en 40GB (~€400.-)
Cowon iAudio M3: 20GB (~€320) en 40GB (~€390)
Sony NW-HD1 20Gb (~€250)

De Sony lijkt op het eerste gezicht erg oké, vooral ook qua prijs, maar hiervoor moet ik schijnbaar eerst de mp3's naar atrac omzetten, en dat vind ik een beetje omslachtig. Blijven de iPod en de iAudio over. Wat dat betreft spreekt de iPod me het meeste aan, omdat hiervoor de meeste accessoires te krijgen zijn, deze zich toch al wat meer bewezen heeft, en omdat het de naam mee heeft (tja, is ook een argument toch?). Weten jullie nog meer geschikte opties?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Ik zou voor de Rio Karma gaan, die heeft alles een stuk netter zitten, kan ook via Wifi met je laptop communiceren (moet je wel een netwerk naar wifi hubje hebben, maar da's niet moeilijk.)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

dlmh

Lo-Fi

En de Creative Zen 20GB?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is een verkapt "welke mp3speler moet ik kopen?" - topic. Over alledrie genoemde apparaten zijn al topics, hier in GT of in APL. Daarin worden ook de alternatieven regelmatig genoemd.
Let wel op dat een cradle niet altijd een line-out heeft. Soms is het alleen maar een houder met usb kabel eraan vast. De cradle (dock) van een iPod heeft wel een line-out, maar uiteraard kan je alle mp3spelers via de hoofdtelefoonaansluiting aan een versterker hangen. Alleen wordt je keuze dan ook weer behoorlijk ruimer en heb je nog meer informatie om op te zoeken en lezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Dit topic is gesloten.