[ndiswrapper] driver ergernis

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik begin nu langzamerhand een beetje moe te worden van dat ndiswrapper lol.
Ik heb hem via apt-get geinstalleerd en de vele howto's gevolgd die er te vinden zijn.
Echter wat mij opvalt is dat er nergens beschreven staat dat wat er fout kan gaan hoe je dat moet oplossen.
Ik heb dus ndiswrapper geinstalleerd en de windows drivers geladen die speciaal op de ndiswrapper staan voor mijn wireless kaart (centrino 2200bg).
Volgens de installatie moet ik dan ndiswrapper -l de drivers te zien krijgen, die krijg ik ook alleen met de volgende melding:
Installed ndis drivers:
program invalid driver!
w22n51 invalid driver!

Ook al is de driver fout moet je nog gewoon modprobe ndiswrapper kunnen doen lijkt me?
Dan krijg ik vervolgens:
FATAL: Module ndiswrapper not found

het valt verdorie niet mee om wireless eens aan de gang te krijgen ;(
Ik heb de wireless-tools ook geinstalleerd.
Als ik ndiswrapper from source ga compilen vliegen de errors helemaal om de oren over het niet kunnen vinden van mijn sources die er gewoon zijn, vandaar de debian package.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En als je eens ifconfig eth1 /wlan0 up doet?
Kreeg zelf rare fouten met Gentoo toen ik met die ndiswrapper drivers begon te prutsen. (vastlopers, restart, rare tekens op beeld) B)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Is er een reden waarom je niet gewoon de opensource drivers van http://ipw2200.sourceforge.net/ gebruikt?
Vanwege Broadcom is ndiswrapper een noodzakelijk kwaad, maar ik zou het vooral niet gebruiken als het niet 100% noodzakelijk is.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• GeeMoney
Tony Vroon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:53:
Is er een reden waarom je niet gewoon de opensource drivers van http://ipw2200.sourceforge.net/ gebruikt?
Vanwege Broadcom is ndiswrapper een noodzakelijk kwaad, maar ik zou het vooral niet gebruiken als het niet 100% noodzakelijk is.
Die install krijg ik ook niet voor mekaar, ik ga het nogmaals proebren maar eerst even een biertje pakken want er is een jarige, ik post mijn bevindingen daarna!

• GeeMoney
Er zit dus een readme file bij die het volgende aangeeft:

modprobe ipw2200 parameter=

als ik modprobe uitvoer zegt ie altijd FATAL: Module ipw2200 not found.

ook make en dergelijke werkt niet:

debian:/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1# make
make -C /lib/modules/2.6.10/build SUBDIRS=/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1 MODVERDIR=/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1 modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/kernel-source-2.6.10'
make[1]: *** No rule to make target `Files/ipw2200-1.0.1'. Stop.
make[1]: Leaving directory `/usr/src/kernel-source-2.6.10'
make: *** [modules] Error 2

• GeeMoney
Uit de make opdracht maak ik uit dat hij denk ik de kernel-sources niet kan vinden?
Echter zijn deze gewoon aanwezig in die map en zowel gelinked naar /usr/src/linux
Ik begrijp dus niet waarom hij zegt dat er geen opdracht voor is?

Verwijderd

Als je kernel 2.6.10 gebruikt kan het idd zijn dat je problemen hebt, deze kernel + ndiswrapper werkt erg slecht onder debian/ubuntu. Ik krijg daar ook een "module not found" error. Bij kernel 2.6.8 werkt alles echter vlekkeloos. Als je ndiswrapper wil compilen moet je de source halen van internet + linux-headers package van je huidige kernel downloaden en dan in de dir van ndiswrapper "make deb" uitvoeren. Met dpkg -i kan je dan je pas gebrouwde package installeren :) Voor mij maakte dit echter niks uit en had het dus geen toegevoegde waarde :)

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:25:
Als je kernel 2.6.10 gebruikt kan het idd zijn dat je problemen hebt, deze kernel + ndiswrapper werkt erg slecht onder debian/ubuntu. Ik krijg daar ook een "module not found" error. Bij kernel 2.6.8 werkt alles echter vlekkeloos. Als je ndiswrapper wil compilen moet je de source halen van internet + linux-headers package van je huidige kernel downloaden en dan in de dir van ndiswrapper "make deb" uitvoeren. Met dpkg -i kan je dan je pas gebrouwde package installeren :) Voor mij maakte dit echter niks uit en had het dus geen toegevoegde waarde :)
Moet ik de make dep met ndiswrapper uitvoeren of met ipw2200 Linux drivers?
En als ik hem dan eenmaal geinstaleerd heb met dpkg -i moet ik daarna nog wat runnen of moet mijn wireless het dan doen :?

• GeeMoney
debian:/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1# make KSRC=/usr/src/linux/
make -C /usr/src/linux/ SUBDIRS=/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1 MODVERDIR=/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1 modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/kernel-source-2.6.10'
make[1]: *** No rule to make target `Files/ipw2200-1.0.1'. Stop.
make[1]: Leaving directory `/usr/src/kernel-source-2.6.10'
make: *** [modules] Error 2
debian:/home/geemoney/Program Files/ipw2200-1.0.1#

Dit krijg ik dus als ik de native linux driver wil gaan compileren, ik kom er niet meer uit alle sources en headers staan geinstalleerd, heeft iemand misschien een tip?
Pagina: 1