[Mediacompatibiliteit] NEC 3520

Pagina: 1
Acties:
  • 1.140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:42
Mediacompatibiliteit NEC 3520
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

De bedoeling van dit topic:

Een mooie lijst krijgen met dvd+r, dvd-r, dvd+rw, dvd-rw, dvd+r9, cd-r en cd-rw media krijgen die goed werken op de nec 3520 zodat je weet welke media je het beste kunt kopen.

Wat we willen weten:

• Het merk van de dvd/cd.
• Het type (+r/-r enz.).
• De media code van de dvd.
• De door de fabrikant vermeldde snelheid.
• Welke snelheid je de media kan branden.
• Welke firmware je hebt gebruikt.
• Welke software je hebt gebruikt.
• Een PI/PIF scan (indien mogelijk).
• Je ervaring over het algemeen(heb je veel uitval of niet, kunnen ze slecht tegen krassen enz.)
• Alles wat je verder nog kwijt wilt over de betreffende media waarvan je denkt dat het nuttig is om te weten.

Wat we niet willen:

• Probeer het een beetje ontopic te houden, laatste tijd werd er te veel gevraagd naar firmwares lees eerst een beetje zelf de laatste 2-4 pagina's door en je weet welke firmware actueel, goed gebruikt is.

Ervaringen over de nec 3520.

• Mededelingen welke dvd's je waar, hoeveel en voor welke prijs hebt gekocht/besteld.(we vinden dit allemaal heel erg leuk voor je maar erg veel hebben wij daar niet aan en daar is ook de tweakers pricewatch voor)

• Vragen over waar je dvd's kan kopen, dit zou namelijk een belediging zijn voor de mensen van tweakers.net die al die tijd en moeite stoppen in het up-to-date houden van de pricewatch.

Waar kan ik wat vinden?

ik heb de verschillende media allemaal apart gerangschikt te weten:

• DVD+R9
• DVD+R
• DVD-R
• DVD+RW
• DVD-RW
• CD-R
• CD-RW

Poll!

Poll: Welke DVD's gebruik jij?
DVD+R
DVD-R
DVD+RW
DVD-RW
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=19024&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Legenda:

D.m.v. kleuren wordt aangegeven welk medium goed, twijfelachtig of slecht is bevonden:
blauwHogere snelheid
GroenGoed
OranjeTwijfelachtig/lage snelheid/soms uitval
RoodSlecht/veel uitval/niet te branden
OverigUit de lijst van NEC/nog niet bevestigd
*Lijkt sterk afhankelijk van een recente firmware en/of versie Nero of zelfs de batch
**Nog niet op een hogere snelheid getest
***Afspeelbaar maar vrij hoge PI waardes
****Nog onbekend waar het aan ligt dat de een er een hogere snelheid mee haalt dan de ander. Aan de firmware/versie van Nero lijkt het niet te liggen.
*****Slechte PI/PO zie ook de scans

Links:

[rml][ Discussie] NEC ND-3520A 16x Dual Layer DVD±RW brander[/rml]
firmware overzicht

Winkels: (als je er meer dan 3 noemt is het toch geen reclame meer?)
nierle
cdrwinkel
dvdrohlinge
ddvdinfo
opusshop

Door R_Jansen86

[ Voor 131% gewijzigd door LinuZZ op 11-03-2005 19:31 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Let Op deze pagina dient ALLEEN als indicatie, het is niet zo dat deze media altijd werkt op jou brander

DVD+R9
MerkMediacodeSpeedAdviesMax.UitvalURL

DVD+R
Aritaricohjpnr014x8x12x[url= [rml]Zeilkonijn in "[ Mediacompatibiliteit] NEC 3520"[/rml]]1
AritaRitekG044x12x12x1
AritaRitekG058x12x12x1
DatawriteMCC0038x0x8xslecht1
Fuji YUDEN000T02 8x12x16x1,2
Platinumricohjpnr0028x12x8x1
Ricoh 4x8x8x1
Ritekricohjpnr014x8x8x[url= [rml]Zeilkonijn in "[ Mediacompatibiliteit] NEC 3520"[/rml]]1
Verbatimmcc0038x8x8x1

DVD-R
aritaricohg58x8x8x1
No-LabelPOMS3A 8x8x8x1
No-LabelOPTODISCR008 8x12x12x1
PrincoPrinco 4x4x4x1
PrintableNANYA-JC001 4x4x4x1

DVD+RW
fujiricohjpn4x4x4x1
MmoreMBIPG101 W04 4x4x4x1
PhilipsRitek 004 0484x4x4x1

DVD-RW

CD-R

CD-RW

Let Op deze pagina dient ALLEEN als indicatie, het is niet zo dat deze media altijd werkt op jou brander

update

[ Voor 183% gewijzigd door LinuZZ op 11-03-2005 19:34 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Heb tot nu toe op mijn 3520 alleen nog gebruik gemaakt van:

- Verbatim, 8x, +R, MCC003
- Nero 6.6.x.x
- op 8x gebrand zonder problemen of buffer-drops
- standaard firmware 1.04

Nog geen problemen gehad, stuk of 20 gebrand. Maar goed, Verbatim is in principe altijd wel okee volgens mij. Afspelen gaat ook erg goed op mijn beide DVD-spelers (een SONY en een Proline).

Kortom: een tevreden klant (ook al ben ik ook erg gek op die TY Fuji's!).

Ben wel benieuwd of mensen al 16x DVD's hebben gebrand. Ik heb nog zoveel 8x's liggen dat ik daar zelf nog niet aan toe kom, maar wil wel graag weten welke ik goed kan gebruiken in deze brander. Alvast dank!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

ik heb de arita dvd's drd+r

je kan ze op 8x branden ik heb ze nu tot 6x gebrand en dat ging perfect..

alleen mijn verouderde dvd speler proline + 1jaar leest ze neit :(
mijn ps2 echter wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemadn ervaring met de compatible met dit type :Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR01

merkt trax data deze leest mijn dvd speler namelijk wel .. maar ik heb er niks aan als me brander ze nier wil write

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Ik heb wat Arita's 8x DVD-R geprobeerd. Manudacturer ID: Ricohg5
Gebrand op 8x met Nero 6 en firmware 1.25. Heb een pi/pif scan gedaan met mijn aopen dvd-lezer; ik kon geen maximum leessnelheid instellen, erg goed vergelijkingsmateriaal is het dus niet, al ziet de scan er best redelijk uit vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://img205.exs.cx/img205/4808/aritadvdr8x1sl.th.png

Ik weet niet hoe ze zich over langere tijd houden, ik zal wel over een paar maandjes (:Y))een nieuwe scan van diezelfde dvd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138120

ik gebruik

platinum 8x dvd+r
mediacode RICOHJPNR02
branden op 12x
firmware is origineel (er is toch nog geen nieuwe?)
branden met roxio 7

tot nu toe nog geen problemen gehad met deze discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd

MetalNerd

Anoniem: 138120 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:18:
ik gebruik

platinum 8x dvd+r
mediacode RICOHJPNR02
branden op 12x
firmware is origineel (er is toch nog geen nieuwe?)
branden met roxio 7

tot nu toe nog geen problemen gehad met deze discs.
Nee, er is nog geen nieuwe firmware van NEC zelf, maar je kunt ook de 1.25 voor IO-DATA rebadge gebruiken of een modified driver zoals van Liggy and Dee. Hier kun je hele andere brand-ervaringen mee hebben qua snelheid & kwaliteit dan met standaard firmware. Ik stap zelf dit weekend (als ik tijd heb) over op de 1.U6 van Liggy and Dee - schijnt erg goed te zijn.

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 134669 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:34:
iemadn ervaring met de compatible met dit type :Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR01

merkt trax data deze leest mijn dvd speler namelijk wel .. maar ik heb er niks aan als me brander ze nier wil write
Die Ricohs gaan als de branding !
Heb ze als Arita 4x en Ritek 4x en beide kunnen standaard op 6 speed gebrand worden.
Na Firmware update Iggy & Dee Beta 1.06 kunnen ze zelfs op 12 speed worden gebrand !!
Kwaliteitscan met Nero (8x gebrand) komen allemaal 97% og hoger, dus dat zit ook snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Niet online
Zeilkonijn schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:09:
[...]

Die Ricohs gaan als de branding !
Heb ze als Arita 4x en Ritek 4x en beide kunnen standaard op 6 speed gebrand worden.
Na Firmware update Iggy & Dee Beta 1.06 kunnen ze zelfs op 8 speed worden gebrand !!
Kwaliteitscan met Nero (8x gebrand) komen allemaal 97% og hoger, dus dat zit ook snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Niet online
MetalNerd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:45:
[...]

Nee, er is nog geen nieuwe firmware van NEC zelf, maar je kunt ook de 1.25 voor IO-DATA rebadge gebruiken of een modified driver zoals van Liggy and Dee. Hier kun je hele andere brand-ervaringen mee hebben qua snelheid & kwaliteit dan met standaard firmware. Ik stap zelf dit weekend (als ik tijd heb) over op de 1.U6 van Liggy and Dee - schijnt erg goed te zijn.
Sorry ik zit ff te kloojen.
Max speed RICOHJPNR01 moet 8x zijn.
(De 12 speed is voor RitekG03 codes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TheHolyCow schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:46:
Ik heb wat Arita's 8x DVD-R geprobeerd. Manudacturer ID: Ricohg5
Gebrand op 8x met Nero 6 en firmware 1.25. Heb een pi/pif scan gedaan met mijn aopen dvd-lezer; ik kon geen maximum leessnelheid instellen, erg goed vergelijkingsmateriaal is het dus niet, al ziet de scan er best redelijk uit vind ik.
[afbeelding]

Ik weet niet hoe ze zich over langere tijd houden, ik zal wel over een paar maandjes (:Y))een nieuwe scan van diezelfde dvd maken.
Kan iemand mij uitleggen wat je aan zo'n grafiek kunt zien? Ik heb zelf nog geen ervaring met DVD branden (denk er wel aan de 3520 aan te schaffen), maar als je een DVD fikt, en hij speelt gewoon af, dan is 'ie toch goed gelukt? Of denk ik nu te simpel? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138120

MetalNerd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:45:
[...]

Ik ben alleen beetje voorzichtig met firmwares..
ik heb namelijk al 2 kapotte dvd branders gehad. de 3520 heb ik nu als 3e nieuwe brander... hopelijk werkt deze wel goed
Heb de liteon 410s en de NEC 2500 al allebei defect gehad. zomaar ineens.

dus daarom eerst maar even wat meer info horen over de firmware. of het echt zoveel verschil uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:43:
[...]

Kan iemand mij uitleggen wat je aan zo'n grafiek kunt zien? Ik heb zelf nog geen ervaring met DVD branden (denk er wel aan de 3520 aan te schaffen), maar als je een DVD fikt, en hij speelt gewoon af, dan is 'ie toch goed gelukt? Of denk ik nu te simpel? :)
Please, iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137422

Het merk van de dvd/cd.
RICOH
Het type (+r/-r enz.).
DVD+R
De door de fabrikant vermeldde snelheid.
4x
De media code van de dvd.
???
Welke snelheid je de media kan branden.
8x
Welke firmware je hebt gebruikt.
1.25
Welke software je hebt gebruikt.
Nero 6.0.3/Alcohol120%
Je ervaring over het algemeen(heb je veel uitval of niet, kunnen ze slecht tegen krassen enz.)
Één is er mislukt, deze was met Alcohol120% gebrand met snelheid ingesteld op max. waar die de fout is ingegaan lijkt me.
Alles wat je verder nog kwijt wilt over de betreffende media waarvan je denkt dat het nuttig is om te weten.
€5,70 per 5 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wil wel een poging wagen. Op elke zelf gebrande dvd staan sectoren die niet direct leesbaar zijn. Gelukkig is er een uitgebreide foutcorrectie. De scan laat PI errors (PIE) zien, die door de eerste correctie worden hersteld, en PI failures (PIF) die pas in de tweede fase worden hersteld en dus ernstiger zijn. Boven een bepaald aantal PIF's wordt de schijf als onleesbaar beschouwd, omdat je er dan van uit mag gaan dat een standalone dvd-speler teveel moeite zal hebben met lezen, en zal haperen of overslaan. Een PO failure is onherstelbaar, dus als je die ziet kun je in principe je dvd weggooien. (Tenzij ze pas in het allerlaatste stukje staan, dan heb je waarschijnlijk vergeten de lade te openen en sluiten, waardoor de scan doorgaat op het ongebrande gedeelte.)
Voor een scan heb je een brander nodig van Benq/Philips, Lite-On of de nieuwste Plextors (en nog wat klonen). Met dvd-romspelers kan het vaak wel, maar die scannen heel anders en de resultaten zijn moeilijk te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-07 23:52
Het merk van de dvd/cd.
Fuji
Het type (+r/-r enz.).
DVD+RW
4x
RICOHJPN
4x
1.04
Nero 6.0

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
drfruit schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:27:
[...]Voor een scan heb je een brander nodig van Benq/Philips, Lite-On of de nieuwste Plextors (en nog wat klonen).
En binnenkort kan het ook met de NEC ND-35**, ik heb namelijk pas gelezen dat die in de volgende versie van Nero CD/DVD speed ook ondersteeund wordt. De bron weet ik atm even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het merk van de dvd/cd.
1. MMore
2. Philips
Het type (+r/-r enz.).
1. DVD+RW
2. DVD+RW
1. 4x
2. 4x
1. MBIPG101 W04
2. Ritek 004 048
1. 4x met nero en 6.1 met alcohol 120%
2. 4x
1.25
Nero 6.6.0.6/8 en alcohol 120% 1.9.2.1705
Compatibiliteit:
alle pc drives die ik heb (6 in totaal) deden het en de stand-alone marantz dv6400 leest ze ook zonder problemen

[ Voor 12% gewijzigd door svdvlist2 op 06-03-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Waar is die mooie tabel naar toe met al die media, of was dat een ander topic

welke media kan ik het beste pakken voor op mijn Nec3520 (CD-R en DVD+R). ;)
ga waarschijlijk bestellen bij opus.nl

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 08-03-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Denk dat ik ga voor

CD-R 700MbFuji CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox

en

DVD+R 8xPlatinum DVD+R 4.7Gb 8x in 50-pack Cakebox (RICOHJPNR02)

Is dit een goede keus :P
of toch iets anders pakken icm Nec3520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

drfruit schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:27:
[...]

Ik wil wel een poging wagen. Op elke zelf gebrande dvd staan sectoren die niet direct leesbaar zijn. Gelukkig is er een uitgebreide foutcorrectie. De scan laat PI errors (PIE) zien, die door de eerste correctie worden hersteld, en PI failures (PIF) die pas in de tweede fase worden hersteld en dus ernstiger zijn. Boven een bepaald aantal PIF's wordt de schijf als onleesbaar beschouwd, omdat je er dan van uit mag gaan dat een standalone dvd-speler teveel moeite zal hebben met lezen, en zal haperen of overslaan. Een PO failure is onherstelbaar, dus als je die ziet kun je in principe je dvd weggooien. (Tenzij ze pas in het allerlaatste stukje staan, dan heb je waarschijnlijk vergeten de lade te openen en sluiten, waardoor de scan doorgaat op het ongebrande gedeelte.)
Voor een scan heb je een brander nodig van Benq/Philips, Lite-On of de nieuwste Plextors (en nog wat klonen). Met dvd-romspelers kan het vaak wel, maar die scannen heel anders en de resultaten zijn moeilijk te vergelijken.
Ok, dank je! Dit is inderdaad een duidelijk verhaal. Ondanks de nodige errors kan het alsnog zijn dat een gemiddelde DVD-speler ze alsnog leest dus. Maar hoe minder errors, hoe beter uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd

MetalNerd

Anoniem: 105281 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:48:
Denk dat ik ga voor

CD-R 700MbFuji CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox

en

DVD+R 8xPlatinum DVD+R 4.7Gb 8x in 50-pack Cakebox (RICOHJPNR02)

Is dit een goede keus :P
of toch iets anders pakken icm Nec3520
De Platinum's zou ik persoonlijk nooit nemen, maar dat hangt van het doel/gebruik af. Sowieso is RICOHJPNR02 imho niet de allerbeste voor de NEC en ook de duurzaamheid/afwerking van Platinum schijnt niet opperbest te zijn. Als je bereid bent iets meer te betalen zou ik toch zeker gaan voor Verbatim (van MCC) of Fuji van Taiyo Yuden - die lust de NEC erg graag en ze staan kwalitatief toch wel wat beter bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139126

Het merk van de dvd/cd.
DATAWRITE
Het type (+r/-r enz.).
DVD+R
8x
MCC 003
8x
1.25
Nero 6.0.3/Alcohol120%/dvd decryter
Je ervaring over het algemeen(heb je veel uitval of niet, kunnen ze slecht tegen krassen enz.)
Het branden geeft ie overal succesfull aan maar als ik hem terug wil lezen geeft hij cmc errors. Ook bij het afspelen in mn panasonic home cinema speelt hij niet goed af (strepen en geen geluid).

Dit had ik overigens ook al bij mn voorganger de nec 2500. Iemand enig id hoe dit kan want het is er van de 1 op de andere dag ingeslopen en snap er zelf de balle meer van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:23:
Waar is die mooie tabel naar toe met al die media, of was dat een ander topic

welke media kan ik het beste pakken voor op mijn Nec3520 (CD-R en DVD+R). ;)
ga waarschijlijk bestellen bij opus.nl
Ik had Fuji DVD+R, 8x besteld en ze branden op 16x en nog geen mislukte gehad. Miscchien een optie dus. Standaard Firmware 1.25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 12:45
ja idd die Fuji 8x DVD+R's schijn je op 16x te kunnen branden, zie ook de gebruikerservaringen op Opus. Ik heb die DVD+R's inmiddels dus ook daar besteld. Ben benieuwd. Ik had al de originele 1.25 firmware erin zitten nu, als dat perfect werkt met die Fuji's zoals je zegt dan houd ik die 1.25 er nog ff in.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 21:30
Ik heb voor Dee (Maakster van de gepatchte firmwares) enkele tests gedraait. Mischien wel leuk om hier ook te verwerken :)
---------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD-R:RITEKG04]
‘Arita Special Edition 4x’ labeled – Bought @ cdrwinkel.com: €40 per 100 discs

Stock firmware, burned at 4X (rated speed):
Kprobe - scanned at 4x: Click for testresult
Write strategy: Click for testresult
Nero CDSpeed: Click for testresult

LD3520 Beta 2, burned at 8X:

LD3520 Beta 2, burned at 12X:
Note: Did not actually reach 12x.

LD3520 Beta 3, burned at 4X:

LD3520 Beta 3, burned at 8X:

LD3520 Beta 3, burned at 12X:

LD3520 Beta 6, Burned at 8X
toon volledige bericht
Note: LD beta 3 made 12x write possible. Burn time decreased dramaticly, quality still very good. Very nice and fast burn!

LD beta 6 Disabled the 12x-option. Burn quality didn’t improve either. Beta 6 is not the best choice for G04 media.
Unique Disc Identifier : [DVD-R:RITEKG05]
‘Arita 8x’ labeled – Bought @ cdrwinkel.com: €9.50 per 25 discs

Stock firmware, burned at 8X (rated speed):

LD3520 Beta 2, burned at 12X:

LD3520 Beta 3, burned at 8X:

toon volledige bericht
Note: Beta 6 did not change much, except one big spike. But the cause of that is probably to be found somewhere else ;)
Unique Disc Identifier : [DVD-R:POMS3A]
No label, 8x – bought @ cdrwinkel.com: €19 per 100 discs

Stock firmware, burned at 8X:

LD3520 Beta 2, burned at 8X:
toon volledige bericht
Note: LD beta 2 did improve the results slightly.
Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR008]
No label, 8x – Bought @ cdrwinkel.com: €27 per 100 discs

Stock firmware, burned at 8X (rated speed):
Write Strategy: Click for testresult

LD3520 Beta 2, burned at 8X (rated speed):

LD3520 Beta 3, burned at 8X (rated speed):

LD3520 Beta 6, burned at 8X (rated speed):
toon volledige bericht
Note: Impressive improvement @ LD beta 3. PI errors went down for 50-75%. 12X burned version seems to be just as good as the 8x one. Could 16x write mode be enabled in the next firmware too? It seems like these discs can handle it :)
Even this very cheap media has a very acceptable burn with this firmware.

Beta 6 decreased the maximum burn speed to 8x. Kprobe and cdspeed scans came out much worse then before. Beta 6 is definitely not a good firmware for this media.
Unique Disc Identifier : [DVD-R:NANYA-JC001 ]
Printable, not labeled, 4x – Bought @ cdrwinkel.com

LD3520 Beta 2 – Not yet improved
Unique Disc Identifier : [DVD-R:PRINCO]
’Princo for data 4x’ labeled – Bought @ cdrwinkel.com

LD3520 Beta 2 – Not yet improved

Op dit moment is er 'n nieuw pakketje DVD's onderweg vanaf cdrwinkel, die resultaten zal ik zsm ook posten :) (oa MCC002 mediacode, die door 'Mirror' op dit moment zeer goedkoop gemaakt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Hier nog een aanvulling na het branden van mn eerste dvd ever :o

Wellicht ten overvloede:

Het merk van de dvd/cd: Platinum ("Plus")
Het type (+r/-r enz.): DVD+R single layer
De media code van de dvd: RICOHJPN R02
De door de fabrikant vermeldde snelheid: 8x
Welke snelheid je de media kan branden: 12x
Welke firmware je hebt gebruikt: standaard NEC 3520A
Welke software je hebt gebruikt: Alcohol 120% en Nero
Een PI/PIF scan (indien mogelijk): ?

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 12-03-2005 00:14 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Test results:

Toestemming nodig voor bekijken van

Op deze plek staat ingesloten content die niet van Tweakers afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.

Bekijk extern

Click here to add your results.

'n database met NEC 3520 mediagegevens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
xandrios, ik heb een verkeerd plaatej gepost in je database. is dit nog te wijzigen?
gaat om de fuji's

[ Voor 16% gewijzigd door LinuZZ op 14-03-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Okee, ik heb inmiddels mijn zinnen gezet op de Arita 'special edition' dvd+r schijfjes, nu blijken ze niet zo makkelijk te vinden. Ik heb een winkel gevonden die ze verkoopt, maar nu wil ik graag wel weten of die 'special edition' schijfjes altijd RITEKG04 zijn of dat ze rustig andere media gebruiken en die dan verkopen als special edition. Dat gebeurt namelijk nogal eens bij andere merken.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Even het topic levend houden...

Ik heb nu een stuk of 40 van de volgende schijfjes gebrand:

Fabrikant: Memorex
Type: DVD+RW
Media code: Philips-041-000
Snelheid: 4x
Mogelijke brand snelheid: 1x, 2x, 2.4x, 4x
Firmware: 1.04
Brand software: CD burner XP pro

Ervaringen:
Zo-zo. Zeker 25% heeft verify errors als ik op 4x brand. Een deel daarvan zijn dan weer wel brandbaar op 2.4x, maar niet allemaal.
Al met al vind ik dat maar een matige score

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Merk
Fujifilm
Mediacode
ProdiscF01
Speed
8x
Advies
8x
Max
8x.
Type
DVD-R
Ondersteunde brandsnelheden
8x, 6x, 4x, 2x

Mijn ervaring is dat deze het goed doen. Moet er bij zeggen dat ik nog maar twee DVD-R's gebruikt hebt.
Ik brand zonder problemen met de laatste versie van Nero, maar Alcohol 120% heb ik ook zonder problemen gebruikt.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 15-07 20:20

job

merk
DATAWRITE
Het type (+r/-r enz.).
DVD+R
De door de fabrikant vermelde snelheid.
8x
MCC 003
12x
1.u8
Nero 5.5.10.42 & dvd decryter

Ervaring
Prima dvd's dit.
Ze branden op 8x, maar zoals hierboven te zien ook op 12x
Dvd's zijn goed te lezen op de brander, mijn dvd-speler (jvc xv-n212) en de sony van mijn vader.
Al een stuk of 50 weggebrand en tot nu toe nul mislukt.
Ik brand ze overigens op 8x, die paar minuutjes extra maakt me niet uit.
Heb er een aantal op 12x gebrand, die gewoon goed afspelen maar heb deze niet uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Allereerst prima topic! Zeer informatief. _/-\o_

Alleen ik merk dat de duurzaamheid van verschillende media, en zeker in relatie tot de snelheid waarmee je brandt, hier nergens aan bod komt. Het is wsl. ook niet erg brander-gebonden (en dus niet NEC 3520 specifiek voor deze topic), maar vergeet 1 ding niet: uit de CDR(W) tijdperk zagen we regelmatig dat snel gebrande CDs (en dus wsl. ook DVDs) eerder op de lange termijn fouten gaan vertonen dan langzamer gebrande. Welk merk media je gebruikt was nog bepalender voor de duurzaamheid.
Ik wil iig over 10 jr. nog mijn digitale vakantievideos kunnen bekijken vanaf dat ene DVDtje dat ik destijds o-zo-snel heb kunnen fikken.

Nogmaals, no offence! ;) Vooral doorgaan!

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 21:08
Doorzaamheid in relatie tot de snelheid van branden is nog nergens aan bod gekomen.

Wat ik wel weet is dat je zeker niet moet gaan bezuinigen op dvd media.
Voor mij niets anders dan verbatim of yuden media .. En als je mooie pi/pif resultaten krijgt met KProbe dan denk ik dat ik de komende jaren nog wel vooruit kan.

En waarschijnlijk zul je je vakantie dvds toch op een HDD-recorder gaan zetten, of blue ray schijfjes ..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 11-07 00:35
Even een algemene Nec 3520 mediavraag, die me ook voor anderen handig lijkt, als dat hier tenminste mag.

Als ik op mijn 3520 mediacode optodisc8 (merk profesionel) heb gehad en deze was altijd goed, maar deze combi wordt helaas niet meer gemaakt.
Kan ik dan blind optocdisc8 van een andere merk bestellen, omdat er alleen een andere sticker opzit of werkt dat zo niet en kan die toch stukken slechter zijn? Anders moet ik van €30 naar €50 (fuji) per 100. Is toch een behoorlijke sprong.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 15-04-2005 14:34 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
ErikRo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:34:
Even een algemene Nec 3520 mediavraag, die me ook voor anderen handig lijkt, als dat hier tenminste mag.

Als ik op mijn 3520 mediacode optodisc8 (merk profesionel) heb gehad en deze was altijd goed, maar deze combi wordt helaas niet meer gemaakt.
Kan ik dan blind optocdisc8 van een andere merk bestellen, omdat er alleen een andere sticker opzit of werkt dat zo niet en kan die toch stukken slechter zijn? Anders moet ik van €30 naar €50 (fuji) per 100. Is toch een behoorlijke sprong.
over het algemeen kun je zeggen dat dezelfde media code ongeveer dezelfde kwaliteit heeft. soms wil dit nog wel eens verschillen maar over het algemeen niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fabrikant: Arita
Type: DVD+R
Media code: RICOHJPNR01 snelheid: 4x
Mogelijke brand snelheid: 2.4x, 4x, 8x
Brand software: nero, dvd schrink

100 voor €30 @ oppus

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134669 op 22-04-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 15-07 20:58
Fabrikant: Platinum
Type: DVD+R
Media Code: RICOHJPNR02
Snelheid Officieel: 8x
Maximale snelheid: 12x (met standaard firmware)
Brand Software: Alcohol 120%, Nero Burning Rom 6

11.00 euro voor 25 stuks destijds, heb nog geen uitval gehad, meesten gebrand op 12x

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 14-07 12:45
ff een vraagje, want ik wil hier namelijk absoluut zeker van zijn.

Ik overweeg om 100 arita dvd+ 4x te kopen. Het zijn die paarse op www.opusshop.de
Afbeeldingslocatie: http://www.opus.nl/images/prodgr/ARITBUND+R4.jpg

Op welke snelheid kan ik deze dan branden? Ik heb wel in de index gekeken, maar ik weet natuurlijk niet welke code dat is. En het zou een beetje zonde zijn als ik een 16x dvd-brander heb en hij doet het maar op 4x.

Ik heb de NEC nd-3250a met hacked firmware.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dekaasboer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:30:

Ik overweeg om 100 arita dvd+ 4x te kopen. Het zijn die paarse op www.opusshop.de
[afbeelding]

Op welke snelheid kan ik deze dan branden? Ik heb wel in de index gekeken, maar ik weet natuurlijk niet welke code dat is. En het zou een beetje zonde zijn als ik een 16x dvd-brander heb en hij doet het maar op 4x.

op 8x ik heb de zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 14-07 12:45
Voor 8x koop ik ze wel, dat gaat al snel zat. Bedankt!

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56606

Maasluip schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:31:
Even het topic levend houden...

Ik heb nu een stuk of 40 van de volgende schijfjes gebrand:

Fabrikant: Memorex
Type: DVD+RW
Media code: Philips-041-000
Snelheid: 4x
Mogelijke brand snelheid: 1x, 2x, 2.4x, 4x
Firmware: 1.04
Brand software: CD burner XP pro

Ervaringen:
Zo-zo. Zeker 25% heeft verify errors als ik op 4x brand. Een deel daarvan zijn dan weer wel brandbaar op 2.4x, maar niet allemaal.
Al met al vind ik dat maar een matige score
toon volledige bericht
Vreemd... Ik heb van precies dezelfde (bij het Kruidvat gehaald) al een aantal op 4x met Nero gebrand, en ben nog geen verify errors tegengekomen, ondanks herhaaldelijk herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:39
Dekaasboer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:30:

[afbeelding]

Ik heb ze ook... prima.

Alcohol 120% wil ze niet op 8x branden, maar Nero 6 wel.
Iemand idee hoe ik dat kan omzeilen?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
Ik moet waarschijnelijk binnenkort 100 audio CD's branden (zelfopgenomen muziek van het koor van mijn moeder). Maar ik weet nu niet precies welk merk daarvoor het beste is, iemand misschien een goede tip?
Verder kan ik kiezen om met mijn 3520 te branden of de plextor 24x van de pc van mijn ouders even te pakken, er mogen namelijk uiteraard geen tikken in komen maar ik dacht dat tegenwoordig dat wel mee valt met moderne branders. (dus wat raden jullie aan? Of zal ik ze maar allebei inbouwen :P)

Wat ik tot nu toe heb gezien aan media (hoesjes koop ik denk ik los, lijkt goedkoper):

Verbatim CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox (Taiyo Yuden)
€23,99 Artikelcode: VECDR80S100

TDK CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox
€22,50 Artikelcode: TDCDR80S100

Sony CD-R 700Mb / 80 Min. 48x in 50-pack Cakebox
€11,25 Artikelcode: SOCDR80S50 (totaal dus €22,50)

Platinum CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox
€18,50 Artikelcode: PLCDR80S100

Philips CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox
€18,50 Artikelcode: PHCDR80S100

Memorex CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox
€16,50 Artikelcode: MECDR80100CB

Fuji CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox
€18,90 Artikelcode: FUCDR80S100M

Commodore CD-R 700Mb / 80 Min. 52x in 100-pack Cakebox
€15,95 Artikelcode: COCDR80S100

Arita CD-R 700Mb / 80 Min. 40x in 100-pack Shrinkfolie
€13,50 Artikelcode: ARCDR80SE

Van wat ik heb gehoord zijn die taiyo yuden normaal erg goed, is wel wat duurder maar kwaliteit gaat voor.
Is het verder aan te raden om in het geval dat ik met mijn nec brand om dan gewoon op 52 speed te branden? Tijd heb ik toch zat nu.
* Aapenootjes is redelijk noob op het gebied van (audio) cd's branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
ik zou niet voor de platinums gaan. en ook niet voor de arita's.
taiyo yuden zijn inderdaad goed.
bij het branden van audio cd's: houdt een max snelheid van 16x aan liefst nog lager, ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar ik zou niet met 48x gaan branden.

ik zou denk ik voor de combo taiyo verbatim gaan, 2 heel mooie namen op media gebied.

en hoewel de media op spindel goedkoper is zijn cd's in doosjes meestal beter omdat ze apart verpakt zijn.

als je gaat branden en zou ik 2 branders gebruiken, plextor was altijd heer en meester op het gebied van cd's branden dus met de brander is zeker niks mis. de nec heeft ook goede resultaten en is nieuwer dus ik denk dat er geen verschil in kwaliteit zal zijn. als je met beide branders op 16x brandt ben je zeker sneller klaar dan met alleen de nec op 48x en heb je schijfjes met hogere kwaliteit.

edit:

en dan nog wat: als je 100 cd's moet branden heb je aan 100 cd's niet genoeg ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LinuZZ op 21-06-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
nee dat had ik mee ok gerealiseerd, heb zelf nog wel wat CD's van sony. Is misschien iets minder maar als ik er maar een paar van hoef te branden controleer ik die wel. En ja ik heb tijd genoeg, heb sinds vrijdag vakantie (studie zoog, gewerkt, project daar afglopen, ontslagen, en vakantie :D) en al mijn vrienden zijn geslaagd en gaan nu werken dus ik heb tijd zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
aapenootjes:
Met de laatste firmware van de 3520 kun je ook quality analysis doen met Nero CDSpeed.
Je zou een proefCDtje kunnen branden op beide branders met de gekozen media en vervolgens een test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Moet ook nog even kijken welke firmware ik gebruik, heb atm L&D 1.UF Maar zal nog eens kijken wat er voor handen is als ik moet gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie net dat de mediacode van de Fuji DVD+R 8x is veranderd in RITEKR03, heeft iemand al ervaringen hiermee? Ik heb altijd de YUDEN000t02's gehad van Fuji, en die zijn perfect, maar heb die RITEKR03's nog niet gehad. Vandaar mijn vraag.

Daarnaast wil ik even iets vragen m.b.t. de platinum dvd+r 8x. Ik lees dat mensen deze met standaard firmware op 12x kunnen branden. Nu is het bij mij zo dat 8x het maximum is en dan krijg ik alleen maar foute dvd's. Ik moet dus altijd op 4x branden. Heb firmware 1.25. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Anoniem: 137422 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 07:42:

Daarnaast wil ik even iets vragen m.b.t. de platinum dvd+r 8x. Ik lees dat mensen deze met standaard firmware op 12x kunnen branden. Nu is het bij mij zo dat 8x het maximum is en dan krijg ik alleen maar foute dvd's. Ik moet dus altijd op 4x branden. Heb firmware 1.25. Hoe kan dit?
misschien wat oudere dvd's ofzo? hoewel je met de standaard firmware ook dvd's kunt branden is er een hoop gebeurd op firmware gebied. ik adviseer je dan ook om je firmware te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Firmware 1.25 is een officiele firmware voor zover ik weet. Daarmee kun je sowieso niet boven gecertificeerde snelheid branden.

Daarnaast gebruikt platinum veel verschillende merken waarop ze hun DVD's baseren. Ricoh, Ritek, CMC, ga maar door. Dat kan per spindel verschillen. Kijk daarom altijd naar DAT merk als je een DVD koopt, en niet het merkje dat op het hoesje geprint staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb nu een paar maand de 3520 en had bijna meteen in het begin de Fuji 8x dvd-r met media code YUDEN000T02 besteld. Prima schijven, ook op 16x 100% goed.
Echter, ik kan dus geen fuji meer vinden met diezelfde mediacode, alleen met ritek002 o.i.d. Ben nu bijna door mijn spindeltje heen, heeft iemand een goeie vervanger voor die fuji?
(Dacht eerst dat elke schijf met die mediacode wel goed zou zijn, maar lees toch steeds dat het niet zo hoeft te zijn.) Als het 8x schijfjes zijn die op 16x gebrand kunnen worden, zeer fijn, maar is op zich geen noodzaak.

-edit- zie nu net dat een stukje naar boven praktisch dezelfde vraag staat, maar nog geen antwoord op gekomen is..

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 24-07-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Tja, je kunt op zoek gaan naar andere Yuden's (zorg wel dat je originelen koopt, zijn een boel 'fake' versies ook verkrijgbaar)....of inderdaad overstappen naar een ander merk.

Ricoh schijven die 16X aankunnen schijnen erg goed te zijn, evenals MCC003 (16X) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:17:
Tja, je kunt op zoek gaan naar andere Yuden's (zorg wel dat je originelen koopt, zijn een boel 'fake' versies ook verkrijgbaar)....of inderdaad overstappen naar een ander merk.

Ricoh schijven die 16X aankunnen schijnen erg goed te zijn, evenals MCC003 (16X) :)
Die MCC003, zijn o.a. de Verbatim's. Zijn dit goede DVD's?
misschien wat oudere dvd's ofzo? hoewel je met de standaard firmware ook dvd's kunt branden is er een hoop gebeurd op firmware gebied. ik adviseer je dan ook om je firmware te updaten
Gek genoeg kan ik met dezelfde firmware, Platinum DVD+R 8x van een vriend van me, wel op 12x branden. Zal dus wel aan de DVD's zelf gelegen hebben.

Maar goed, ik twijfel nu nog steeds over de Fuji's (RITEK003). Nog niemand die me kan vertellen of deze in orde zijn en toch zeker wel op 12x te branden zijn? Kan ik eigenlijk net zo goed de Arita's (met dezelfde mediacode) kopen, die een stukje goedkoper zijn, of zit daar dan wel weer verschil in?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 137422 op 26-07-2005 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik heb bij een bepaalde buitenlandse online shop 2 spindeltjes van 50x DVD+R, 8x gekocht.

Merk: Ridata
Code: RITEK R03(002) (volgens Nero CD-DVDspeed 4.01)
Ik fik de boel met Nero 6.6.0.16
Burn speed: 8x

Deze schijfjes worden verkocht als zijnde 8x maar met de laatste fiemware, 3.05 heb ik niets anders dan pech.
DVD image, data dvd, alles gaat mis. de schijf fikt prima maar bij het verifieren van de data gaat het na 50-60% mis.

Ik zal straks een plaatje invoegen.van CD-speed.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.bhikhie/Ritek_R03_scan.jpg
--------------------------
General Information
Drive: _NEC DVD_RW ND-3520AW
Firmware: 3.05
Disc: DVD+R (RITEK R03)
Selected speed: Maximum
PI errors
Maximum: 6212
Average: 1448.86
Total: 21415685
PI failures
Maximum: 1598
Average: 215.05
Total: 3038448
PO failures: n/a
Jitter: n/a
Scanning Statistics
Elapsed time: 4:48
Number of samples: 15722
Average scanning interval: 8.01 ECC
Glitches removed: 20
------------------------------

Dit is erg wazig, op deze manier gaat die 2e spindel van mij retour afzender :/
Ik zou ze dus afraden, maar het kan wellicht aan de fikker liggen.

[ Voor 35% gewijzigd door ShadyNetworker op 07-09-2005 23:28 . Reden: Pic ingevoegd ]

It's always DNS...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 21:08
nou het ligt niet aan de fikker hoor, het is echt media.. die goedkope media crap #@!# zorgt wel vaker voor problemen.

zelf zou ik Ricoh - Tayo Yuden - Verbatim media alleen nog maar kopen, maar dat is mijn mening ;d

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knights16 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:01:
nou het ligt niet aan de fikker hoor, het is echt media.. die goedkope media crap #@!# zorgt wel vaker voor problemen.

zelf zou ik Ricoh - Tayo Yuden - Verbatim media alleen nog maar kopen, maar dat is mijn mening ;d
Was ik tot voor gisteren met je eens. Nu heb ik echter een spindel Verbatim 16x dvd+r (MCC004) die niet fatsoenlijk op 16x brandt, zelfs niet op 12x. Het ligt niet aan brander of firmware, want ik heb het met diverse branders en firmwares. Ik lees de laatste tijd meer over problemen met Verbatim; het lijkt erop dat ze de productie flink hebben opgevoerd en uitgebreid (o.a. India) en dat je mazzel moet hebben welke je treft.
Voorlopig ga ik terug naar Taiyo Yuden, die (mits echt) allemaal uit Japan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
knights16 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:01:

Heeft absoluut niets met de prijs te maken. Niet eens met het merk.

Ritek maakt hele goede media (denk aan de G04 serie bijvoorbeeld), en wat mindere, zoals deze (R03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
drfruit schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:07:
[...]

Was ik tot voor gisteren met je eens. Nu heb ik echter een spindel Verbatim 16x dvd+r (MCC004) die niet fatsoenlijk op 16x brandt, zelfs niet op 12x. Het ligt niet aan brander of firmware, want ik heb het met diverse branders en firmwares. Ik lees de laatste tijd meer over problemen met Verbatim; het lijkt erop dat ze de productie flink hebben opgevoerd en uitgebreid (o.a. India) en dat je mazzel moet hebben welke je treft.
Voorlopig ga ik terug naar Taiyo Yuden, die (mits echt) allemaal uit Japan komen.
waar haal jij tegewoordig je taiyo yuden's vandaan? fuji is namelijk overgegaan op ritek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
LinuZZ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:43:
[...]

waar haal jij tegewoordig je taiyo yuden's vandaan? fuji is namelijk overgegaan op ritek :(
Jammer ja, want het schijnt dat de beste TY's naar de andere merken gaan, zoals fuji en plextor. Maar ik koop de laatste maanden altijd originele TY media, eerst in Duitsland bij os-mediatrade.de en sinds kort in Engeland bij svp.co.uk. Wel in grote hoeveelheden om de verzendkosten eruit te halen, maar het bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101665

Aangezien Platinum ook is veranderd van mediacode (+r) naar ritek, wil ik graag weten welke firmware het beste brand icm Platinum dvd+r 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122565

Als ik een dvd brand onder windows duurt die 17 a 18 minuten voor 3.3 gig

als ik diezelfde data brand op een linux machine doe ik er 8 minuten over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met de Philips DVD+R 8x? Die zijn nu namelijk in de aanbieding bij opus.

Mediacode: MBIPG101R04

Sinds die Fuji's over gegaan zijn op Ritek ben ik overgegaan op Arita (ook Ritek R03-02), maar die schijfjes moet ik op 4x branden, wil ik een fatsoenlijke dvd branden. Heb al verschillende firmwares geprobeerd. Van de originele 1.24 tot en met de laatste nieuwe van Liggy & Dee... Schiet dus niet echt op allemaal.

Heb vandaag ook wat geprobeerd met MediaCodeSpeedEdit, maar daar krijg ik ook alleen maar foute dvd's uit.

Iemand enig idee wat ik kan doen, zodat die Arita's (RITEK R03) tenminste op 8x gebrand kunnen worden, zonder er een foute dvd op na te houden?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 137422 op 27-09-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Tjonge dit is echt balen. Wil ik weer flink wat dvds bestellen van Fuji (TY) bestaan ze niet meer en kan ik mijn zoektocht naar comatible en perfecte dvds weer helemaal opnieuw beginnen :'(

Ik ga dus maar op zoek naar TY van andere merken, chinese moet je dus laten staan en japanse nemen. Maar zou er geen rijtje gepost kunnen worden met namen die chinese neppers zijn, want ik zie het niet aan de naam. Japs, chinees voor een westerling moeilijk te onderscheiden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier idem dito. Sinds de Fuji's niet meer YUDENT002 zijn, ben ik overgestapt op Arita. Heb nu RICOJPNR02, deze bevallen wel aardig, hoewel ik bij brandsnelheden van 12x of 16x nog steeds foute in mijn dvd's krijg. Ben wel al blij dat ik ze op 8x kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Eigenlijk altjd RICOH schijfjes gebakken (Platinum, ARITA) van Opus e.d. maar ik zie dat ze nu bijna nergens meer RICOH 8x dvds hebben. Weet iemand nog een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

ErikRo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:37:
Tjonge dit is echt balen. Wil ik weer flink wat dvds bestellen van Fuji (TY) bestaan ze niet meer en kan ik mijn zoektocht naar comatible en perfecte dvds weer helemaal opnieuw beginnen :'(
Klopt de fabriek in duitsland is dicht gegaan :(. Ik heb precies het zelfde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
RICOH en TY zijn er dus niet meer.... Iemand goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik zie dat er ondertussen en nieuwe variant uiot is namelijk mediacode YUDEN000T03 de ovolger dus van YUDEN000T02.

Heeft iemand al ervaring hiermee? Aan de ene kant denk ik doen. Maar aan de andere kant ben ik bang dat de bios hem niet herkend en slecht gaat branden. Heb geflased naar versie 3.06 (origineel) maar er wordt niets gezegd over ondersteuning van deze nieuwe schijfjes.

Wel een test gelezen van iemand met een nec3500 en die zei dat de 3500 echt wel een firmware upgrade nodig had, gezien het slechte resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Niemand?

Pagina: 1