Toon posts:

verbindingsproblemen ASUS WL330

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met een correcte WIFI verbinding te krijgen met een asus 330 AP. Heb tot dusverre het volgende gedaan:

1.) AP hangt aan netwerk, heeft fixed IP adres 10.0.1.x/24 met als GW IP adres router.
2.) kan de AP via IP adres bereiken en heb in browser de WEP shared key ingesteld.
3.) bij zoeken naar draadloze netwerken vind client de AP
4.) zodra ik probeer een verbinding te maken (duurt een tijd) gebeurt er niets.
5.) uitzetten van alle mogelijke beveiliging (authenticatie) en nogmaals geprobeerd te verbinden, maar nog steeds geen succes.

Wat doe ik fout? wat gebeurd er op het moment dat ik probeer een verbinding te maken? Hoor ik dan ook niet een IP adres te krijgen van mijn router?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
-wie is de dhcp in het netwerk?
deelt wellicht het AP een ip uit en ook nog een andere dhcp server? Wellicht conflicteren dan de dhcp-servers met elkaar.
-ik neem aan dat je de wepkey ook ingevoerd hebt bij de client?
-staat heel misschien toch nog een mac filter aan?

welk ip krijgt je client toegewezen?
post anders eens een ipconfig /all hiero (knip wel je internet ip ff weg ;))

Verwijderd

Nieuwste drivers / firmwares al eens geprobeerd? Dat maakte bij mijn wl300g en de 100g best veel uit nl :)

Maakt de verbinding wel de link op zich aan, of ook dat niet? In XP zie dan in ieder geval staan: ipadres verkrijgen, wanneer je SP2 hebt geinstalleerd. Blijft er een roodkruisje bij je verbinding staan, dan heeft hij helemaal geen verbinding.

Reset desnoods alles eens :)

Verwijderd

Topicstarter
de AP heeft een fixed IP adres en de router erachter (=Gateway van AP) moet de IP adressen aan de wireless clients geven.
Als ik ga zoeken naar beschikbare netwerken vindt ik iedere keer mijn AP, maar zodra ik probeer te verbinden lukt dit niet. Ik heb bij mijn Wireless Ikoon dan ook een rood kruis staan.

heb vanochtend geprobeerd alles te veranderen, nieuwe SSID, WEP key etc etc.maar nog steeds kan ik niet aanmelden

Toen ik elke vorm van beveiliging uitzette kreeg ik verbinding. Dit lijkt me echter geen goed idee

Verwijderd

En met WPA, kan je dan wel wat? Misschien dat dat wel werkt... (kans is klein als zelfs WEP niet werkt)

wie niet waagt wie niet wint :)