Toon posts:

pc start moeilijk op

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he hallo,

ik heb dus een probleem met me pc hij start niet goed op, soms loopt hij door tot windows dan laad hij alles en peom uit en dan stroom eraf en opnieuw booten en poem uit, gaat soms wel 6 keer zo en dan geeft hij meteen bios weer met een fout melding, "INPROPER CPU SETTINGS" heeb een amd 2600xp(barton) draaien op een asus AV600 mobo en 512md pc3200 ddr, en mijn cpu instellingen staan al ruim 1,5 jaar zo 10x21 en perfect lopen, en dus nu als ik hem wil laten lopen dan moet ik hem op 1980 zetten en soms op 1533.

waar ligt dit aan ???

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
hmmm iets duidelijkere ts mag wel ;) maar als ik het goed snap moet je af en toe onderklokken om hem draaiend te krijgen ofzow...

Al eens gekeken naar de batterij van je mobo, gezien het feit dat je de jaartallen opnieuw moet installen (maar 1533???)

* stefan001 maakt vast een domme opmerking hier :X

Verwijderd

Topicstarter
nee dat zijn de voor ingestelde standen van mijn cpu dus in MHZ (die 1980 en 1533) sorry voor de onduidelijke post :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 19:47 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 11:35
huh? die instelling van die cpu? Op wat stel je hem in? Op 11,5x 166 moet ie. Maar het probleem wat je beschrijft lijkt mij meer op een defecte voeding. Heb je die al eens vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
ja die voeding die er in zit is ruim 6 maanden oud een Q-tec 400 watt

maar soms zet ik hem weer op 10x21 en dan start hij wel op maar meestal dan dus niet
:? :? :? :? :?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
Een XP2600+ is locked? Dus de multiplier veranderen maakt niets uit.

• eRRoR.InSiDe
Probeer gewoon een andere voeding. Dat ie nog maar zes maanden oud is wil niet zeggen dat ie niet stuk kan zijn. En 10x21 klinkt mij maar raar in de oren maar goed als jij zo draait zal het wel.

• stefan001
ik hoor idd ook altijd veel negatieve verhalen over q-tec, dussss.....

Verwijderd

Topicstarter
met een barton chipset, die is niet gelockt hoor!! :? :?

heb hem toen ik hem net had een maand op 2255mhz laten draaien en perfecto
heb terug gezet omdat mijn cpu cooler kapotging en ik geen geld had voor dezelfde dus eenietsmindere gekocht

maarja back to topic ok mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
wat kost een voeding los dan mannen?

en is het raadzaam hem op 11,5x166 te laten draaien dan??

Verwijderd

Topicstarter
en op hoeveel volt draait hij het beste??

• eRRoR.InSiDe
standaard voltage. Lijkt me dat je barton een 2600+ 333 is. Dus dan lijkt het me handig dat je hem op de juiste kloksnelheid laat draaien ja. En voltage kan je ook vast ergens vinden op internet. Of laat het je BIOS zelf bepalen.En voor een voeding los kan je in pricewatch kijken.

Beetje zelf zoeken mag ook wel hoor. Plus er is een edit knop voor als je je nog iets bedenkt.

• stefan001
geachte ts, er is een edit-knop ;)

verder kan je die voltages wel via google of got in de search vinden, ik zou het trouwens niet eens weten, kheb nog nooit overgeklokt. Voedingprijzen kan je vinden op allerlei computersites lijkt me.

Ik zou wel eerst ff checken of ie het beter doet met een andere voeding, in de winkel doen ze dat wel voor je (als je belooft er een te kopen als dat idd het probleem is enzo)

Met een voltmetertje kan je ook je lijnen zelf nameten natuurlijk ;)

edit: eRRoR.InSiDe was me voor. Twee zielen, één gedachte :)

[ Voor 7% gewijzigd door stefan001 op 21-02-2005 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx zal ff kijken mannen

keep you updated ;) ;)

heb hem net op 11,5x166 gezet en voltage op auto en hij start normaal op :) _/-\o_ _/-\o_

vaag he hij loopt al 1,5jaar op 2100mhz en niks aan het handje maarja het lijkt opgelost te zijn

youre all the men _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 20:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah, dit hoort natuurlijk helemaal niet in Windows Operating Systems thuis, laat staan met een topicstart die niet te begrijpen is.

Als je toch nog problemen hebt, ga dan even op zoek naar een leuk hardware sub-forum op GoT waar je je probleem in denkt te passen, en omschrijf je probleem daar:
- Gestructureerd en goed volgbaar.
- Net taal gebruik
- Een overzicht van wat je al gedaan hebt.

Dit is op deze manier in ieder geval niet zinvol :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.