Toon posts:

spambeleid Wanadoo/Casema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej all,

Ik heb thuis een klein gezellig forum draaien met zo'n 500 leden. In principe word er nooit bulk-mail gestuurd naar alle gebruikers tegelijk.
Maar aangezien er binnenkort een aantal grote veranderingen/updates worden doorgevoerd leek het mij zinvol om een mail aan alle leden de deur uit te doen om ze van de updates op de hoogte te stellen.

Dit bracht me een beetje op de volgende vraag, op welk moment beslist een isp (in mijn geval wanadoo/casema, ik heb Wanadoo Cable Broadband Premium account) wat spam is en wat niet ?

Ik weet dat de meeste isp's filters hebben draaien volgens het principe 'meer dan x aantal mails binnen x aantal tijd == spam' Ik kan me voorstellen dat een mail naar 500 ontvangers tegelijk zo'n filter doet afgaan, maar wat erna?
Wordt zo'n email erna nog handmatig/visueel gescand voor een beoordeling of wordt het gewoon rücksichtslos als spam betiteld en heb ik een mogelijk probleem met mijn account?

Voor mij zou het nog een optie zijn om een paar keer een kleinere batch de deur uit te doen om zo'n filter te omzeilen maar als je een veel hoger aantal mails de deur uit wilt doen heb je toch een probleem omdat het te arbeidsintensief en omslachtig zou zijn. Hoe pak je het dan aan?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me preciezer vertellen hoe het zit met spam beoordelingen (in het bijzonder bij wanadoo/casema)?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien een idee om wanadoo/casema even te mailen hierover??

offtopic:
Meesterlijk icoon heb je overigens :9 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:39:
misschien een idee om wanadoo/casema even te mailen hierover??
Ik had ze al een mailtje gestuurd hierover maar geen antwoord op gekregen, het is en blijft Casema natuurlijk. Vandaar dat ik het hier even dedropt heb.

offtopic:
Jouw Icoon mag er ook wel wezen ;-)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Wanneer heb je ze gemaild? En hoe? Want mijn ervaring is dat je binnen paar dagen antwoord hebt.

Maar verder, heeft jouw forum geen mailerfunctie? B.v. vBulletin heeft een mailfunctie om leden een mail te kunnen sturen. Evt. dat je die kan gebruiken, dat gaat nl buiten jouw provider om. :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Je kunt ook een eigen mail/smtp servertje optuigen. Dan heb je van niemand last.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm, is het niet een idee om het te versturen via je hosting? ipv je eigen e-mail account maar gewoon dat van je domain?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:19:
Ik weet dat de meeste isp's filters hebben draaien volgens het principe 'meer dan x aantal mails binnen x aantal tijd == spam' Ik kan me voorstellen dat een mail naar 500 ontvangers tegelijk zo'n filter doet afgaan, maar wat erna?

Wordt zo'n email erna nog handmatig/visueel gescand voor een beoordeling of wordt het gewoon rücksichtslos als spam betiteld en heb ik een mogelijk probleem met mijn account?
Meestal draaien zo'n scans aan de ontvangede kant. veel minder vaak aan de verzendende kant. Als het als spam betiteld wordt daar gaat het rucksichloss de prullebak/quarentine in.

Pas als iemand klaagt, en er iemand met de hand naar gekeken heeft bij jouw provider kun je in theorie problemen met je account krijgen. Ik vermoed dat het ook aan de inhoud van je gezellige forum ligt.
-- vanaf hier mijn mening:
( contact advertentie = redelijk fout, maar kinderopvang & luiers = redelijk ongevaarlijk). Maar als de inhoud van de e-mail blijkt hoe je aan de gebruikers zijn e-mail adres komt valt dit gewoon onder mailing-lists.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:19:

Voor mij zou het nog een optie zijn om een paar keer een kleinere batch de deur uit te doen om zo'n filter te omzeilen maar als je een veel hoger aantal mails de deur uit wilt doen heb je toch een probleem omdat het te arbeidsintensief en omslachtig zou zijn. Hoe pak je het dan aan?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me preciezer vertellen hoe het zit met spam beoordelingen (in het bijzonder bij wanadoo/casema)?
Enkele jaren geleden gebruikten wij Euronet (=Wanadoo). Een emailprogramma stond open met een autoresponder. Omdat er op een gegeven moment heel veel berichten in korte tijd binnenkwamen, die dus ook in korte tijd een retourbericht kregen, werd dit emailadres geblokkeerd. Dat ging automatisch, en ik meen dat het aantal rond de 500 verstuurde emails binnen enkele minuten lag.

Na contact hierover te hebben gehad met hun helpdesk werd de aktie weer teruggedraaid. (Dit was eenvoudig te regelen, omdat andere emailadressen als afzender gewoon bleven functioneren).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Als je dan geen eigen SMTP wilt of gaat draaien, kun je natuurlijk ook in korte bullkjes versturen. Bijv. 5 keer 100 mailtjes de deur uit met +/- half uurtje tijdsverschil ertussen.
Pagina: 1