Toon posts:

[Windows 2000] Probleem met opstarten van Batch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een bekende van een klimaat programma op zijn pc geinstalleerd. Dit is een oud dos programma. Zijn besturingsysteem is win2000.

Nu start ik de onderstaande batchfile gewoon vanuit de verkenner op en dat werkt het programma de eerste keer. Als ik het programma afsluit dan werkt het daarna niet meer.

Deze bekende werkte vroeger veel in dos, dus hij heeft norton commander (de dos versie) nog steeds op zijn pc staan. Nu start ik in windows gewoon norton commander op en telkens werkt dit correct, terwijl als ik deze vanuit windows opstart werkt dit weer niet. Het bij beide mogelijkheden om dezelde batch.

Batch:

@ECHO OFF
C:
CD \GA
x00.exe e 0=3f8,irq4 1=2f8,irq3 3=2e8,irq5
GARUN.EXE %1

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee ?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31
Kijk een of toevallig niet ntvdm actief blijft op de machine.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:38:
Kijk een of toevallig niet ntvdm actief blijft op de machine.
Nee er blijft niks actief, dat is juist het vreemde.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je dit programma eens testen in Dosbox, misschien dat het daar wel goed in loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:50:
Misschien kun je dit programma eens testen in Dosbox, misschien dat het daar wel goed in loopt.
wat versta je onder Dosbox? Uitvoeren/CMD ? Zo ja dan krijg ik hier gewoon dezelfde foutmelding.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:52:
[...]wat versta je onder Dosbox? Uitvoeren/CMD ? Zo ja dan krijg ik hier gewoon dezelfde foutmelding.
http://sourceforge.net/projects/dosbox
Pagina: 1