Toon posts:

2x Maxtor SATA RAID0 hangt tijdens formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Maxtor SATA schijven in mijn computer, waar ik tot gistermiddag mijn windows prima op gedraaid heb.
Nu ben ik aan het formatteren geslagen en op zich zonder problemen.
Totdat ik gister om een uurtje of 10 tot de ontdekking kwam dat hij al een hele tijd op 61% stond.
Nou weet ik dat zoiets voor kan komen en op zich niet veel uit hoeft te maken maar we zijn nu 21 uur verder en hij staat nu op 67% (vanochtend om half 8 op 66%)

Wat gaat er mis?

Ik heb het hele forum al flink doorgesneupt, maar kan helaas niets vinden. Ook op google geen bevredigend en duidelijk resultaat.

Kan iemand mij aub helpen? Ik wordt er gek van :'(

specs:

2 maxtor 80 gig, 7200 rpm (SATA) (raid, striped)
asus a7n8x-e Deluxe
AMD Athlon xp 2800+

(edit: win xp trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 19:16 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je nog meer specs zoals voeding, geheugen, VGA, enzovoorts?

Je kunt met Powermax even de schijven testen of ze 100% in orde zijn voor de zekerheid. Powermax is te downloaden van de Maxtor website.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:24:
Als het DOS gebasseerd is zou het kunnen inderdaad...
Maar DOS herkent een raid config toch niet??
Mijn fout, het herkent de schijven zelfs niet, als de array verwijderd is. :/

[ Voor 94% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2005 19:27 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Prutz0r schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:16:

Je kunt met Powermax even de schijven testen of ze 100% in orde zijn voor de zekerheid. Powermax is te downloaden van de Maxtor website.
is powermax tegenwoordig al in staat SATA schijven uit te lezen in DOS? het is voor mij alweer een half jaartje geleden, maar toen ging dat toch echt niet..

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:16:

Voeding: 350 watt, aardig standaard dacht ik
512 mb 400 mhz geheugen
geforce mx 440 (64MB, ben geen gamer) ;)

Het probleem is dat ik nu helemaal geen windows op dat systeem heb en kan dus ook geen Powermax downloaden.
Ik heb niet een schijf die ik er even in kan pluggen om daar even tijdelijk windows op te zetten helaas.
Zit nu achter mijn laptop.

Maar heb wel wat tests gedraaid, benchmarks e.d. en daaruit kwamen wel goede resultaten.
(weet niet meer precies welke, maar ik kon vergelijken met het gemiddelde, en het lag erboven. geen foute clusters oid)

Verwijderd

Topicstarter
Als het DOS gebasseerd is zou het kunnen inderdaad...
Maar DOS herkent een raid config toch niet??

Verwijderd

Topicstarter
nog meer ideeen Prutz0r?
ik ben voor alles in :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je nog ergens (kennis/buurman) een PC hebt staan waar S-ATA op zit, kun je ze eens controleren met Data LifeGuard van Western Digital, die controleert ook wel Maxtor schijven en werkt gewoon onder Windows. (Win versie althans) ;)

Zijn de schijven nieuw? Blijft het HD lampje wel branden wanneer de format blijft steken?
Misschien eens nieuwe SiI 3112a drivers proberen? (controller)

Zijn je spanningswaarden van de voeding goed? De +3,3 +5 en +12V lijnen mogen niet meer afwijken dan 5%. Dit kun je zien in het BIOS bij Hardware Monitoring.

[ Voor 28% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2005 21:10 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een snelle format gedaan.
ben er niet zo'n fan van, maar hij lijkt weer te draaien.
(ben alleen nu weer aan het installeren omdat de driver letter verkeerd was) |:(
Pagina: 1