Overclock probleem: Pentium 4

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:05

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Yo GoTters,

Ik ben bezig geweest met het proberen van het overclocken van mijn processor. Nu heb ik een A.I moederbord (what ever that means) en daar zit in de bios een makkelijk overclock optie in gebakken. Je kan dus kiezen voor 5,10,20 en 30% overclock en daarnaast ook nog manual.

Nu heb ik hem op 5% overclock gezet, en dat zou dus betekenen dat mijn pentium 4 2,4 ghz op iets meer dan 2.5 ghz uit zou komen. Bios instellingen dus opgeslagen en pc opgestart.

Ik kwam dus gewoon in windows, en ik had even z-pcu gedownload zodat ik even kon zien of hij daadwerkelijk op 2.5 zou staan. Nou dat stond hij dus, en verder scheen alles te werken. Totdat ik een 3d applicatie opstarte (counter-strike) dat resulteerde in een 'quik' restart zonder scherm of what so ever (Ja ik heb automatisch herstarten uitstaan)

Nou zou je zeggen dat hitte een probleem is maar dat is het zeker niet, mijn processor wordt ongeveer 40 graden en speedfan gaf ook ongeveer deze warmte aan.
Nou wil ik graag mijn cpu overclocken zodat ik niet een duure cpu hoef te kopen voor mijn volgende upgrade.

Zou iemand me kunnen vertellen wat ik moet doen om hem gewoon stabiel te krijgen ??(dit is slecht maar 133mhz hoger)

Hier nog even de specs:

p4c800 deluxe (merk: asus) moederbord
en een pentium 4, 2.4 ghz

Alvast bedankt.

Verwijderd

Vcore verhogen...
Of misschien verhoogt die je pci/agp en heb je geen lock ...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 19:13 ]

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
um sorry je zal het vast goed bedoelen maar wat heeft mijn agp slot er nou opeens mee te maken?

Verwijderd

Vcore verhogen zal waarschijnlijk niet helpen omdat deze op dit type moederborden vrij onstabiel is. Ik zou hem proberen handmatig over te clocken.
Dit geeft meestal een beter effect.

edit
PCI/AGP lock zorgt ervoor dat de pci en de agp sloten niet op een hogere freq gaan draaien. Hierdoor willen ze nogal eens graag vastlopen,

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 19:16 ]

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
kijk hier heb ik iets aan thanx!

hoe zorg ik dat mijn agp slot gelockt staat? kan dat ook in de bios?

Verwijderd

Ja dit is gewoon een optie in de bios. als ik me niet vergis AGP/PCI frequencie moet op AUTO staan.
(kan ook iets zijn wat er op lijkt) als je geen AUTO heb (wat me stug lijkt) zet hem op 33.33.33/66.66.66 (of zoiets) :D

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pu_Dy schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:17:
kijk hier heb ik iets aan thanx!

hoe zorg ik dat mijn agp slot gelockt staat? kan dat ook in de bios?
Staat ook in je handleiding. ;)

Verwijderd

idd :D bekend verhaal van RTFM ( Read The Fuxxxxx Manual)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:08
Deze kan je doorgaans een vaste frequency meegeven ja. Op mijn bord, ook AI BIOS (Asus P4C800 Deluxe), heb ik de volgende opties [AUTO], [66.66/33.33], [72.73/36.36], [80.00/40.00].
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:19:
Ja dit is gewoon een optie in de bios. als ik me niet vergis AGP/PCI frequencie moet op AUTO staan.
(kan ook iets zijn wat er op lijkt) als je geen AUTO heb (wat me stug lijkt) zet hem op 33.33.33/66.66.66 (of zoiets) :D
Als je dit op AUTO zet gaat het juist fout, want dan gaat hij mee met de overclock waardes.. Zet hem dus vast op de waarde die voor jouw systeem juist is, meestal gewoon [66.66/33.33]

[ Voor 62% gewijzigd door internetinfo op 21-02-2005 19:22 ]

Verwijderd

66.66/33.33 pakken

Edit.

Ik heb er nooit problemen mee gehad mijne staat altijd op Auto. Heb m toch op 3,2 ghz draaien gewoon stabiel. Maar zal t is proberen of ik hiermee verder kom dan 3,26 ghz

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 19:23 ]

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Dit moederbord is van de vrachtwagen gevallen dus geen handleiding jongens, maar ik snap jullie punt.

In ieder geval bedankt, als het nog niet lukt kick ik het topic over 24 uur nog is.

Latex :)

Verwijderd

Manual kan je geloof ik ook downloaden van de ASUS site :D

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mensen met gestolen goederen kunnen we helaas niet helpen... Tevens zijn de vragen nogal basic..

*kloenk* dik slot

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.