[WLAN] Linksys router kapot?

Pagina: 1
Acties:

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:19
Hallo allemaal

Ik heb het volgende probleem: wij hebben hier thuis nu ongeveer een jaar ADSL. Om goed gerbruik van breedband internet te kunnen maken koze we ervoor een WLAN router te nemen zodat we ook ook boven en met de laptop konden internetten zonder lelijke kabels te hoeven leggen. Ik heb dus zo`n 10 maanden terug een Linksys BEFW11S4 router + AP gekocht. Op mijn eigen computers (eerst een AMD2500+, nu een P4 3,0, beide met andere WLAN kaart) is er nooit een probleem met het netwerk geweest, met m`n laptop (Acer 8002Lmi met Intel 2200BG) ook niet. Maar de pc`s van m`n ouders (eerst een p3 550 en nu een Celeron D 320, zelfde WLAN kaart) heeft eigenlijk al 10 maanden netwerk problemen.

Om de zoveel minuten valt 'MSN' uit volgens m`n zusje, ik heb dit gecontroleerd, en het hele WLAN netwerk valt dan uit. Dat wil zeggen, de pc reconnect met de router waardoor de verbinding wegvalt. Internet ging altijd ook al 'trager' dan bij mij. Omdat ik dacht dat het aan de WLAN kaart lag, is die verwisseld door een van mij, geen resultaat. Een vriend van me zei dat het ook door spanningsverschillen van het moederbord kon komen. Dus toen hebben we een nieuwe pc gekocht. Maar het probleem is er nog steeds. Het netwerk valt nog steeds weg. Ik ben toen eens verder gaan zoeken en het blijkt dat het voor de router onmogelijk is om een snelheid hoger dan 1,43Mbit te halen terwijl het een 11Mbit AP is.

Ik heb vervolgens m`n laptop ingesteld als router en dan krijg ik een superstabiele verbinding. Ik kan bestanden kopieren met een snelheid van 7Mbit, wat ik heel redelijk vinden met een aantal houten muren ertussen. IK ben verder gaan testen en met de router op de gang met 1 muur ertussen en ik in m`n kamer met de pc en de laptop kan ik maar weer kopieren met 2,11 mbit. NOOIT hoger.

Nu heb ik dus de grote vraag:
Hoe kan het dat de router niet sneller wil dan die bepaalde snelheden. 1,43 Mbit van boven naar beneden en 2,11 Mbit door een dunne houten muur?

Er hangt een Thomson Speedtouch 510 aan met een 1600/512 wanadoo abbo (maar dat gaat dus ook niet sneller dan 1,43Mbit. Als ik echter rechtstreeks in het modem ga met een kabel kan ik met 1,5Mbit downloaden (wat ongeveer de top is door de platte kabels die ik gebruikt hebt).

Ik weet dat ik de router zo kan terug brengen wat ik ook ga doen over een week ofzo maar als het een simpele instelling is dan zou ik me lullig vinden als daar een monteur naar laat kijken. Excuses voor het lange verhaal en als jullie meer instelligen nodig hebben dan hoor ik het wel.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:32
Kijk eens of de router het wan-ipadres verliest wanneer je geen verbinding meer hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-02-2005 19:06 ]

• -ErikE-
Wat mischien niet helemaal duidelijk is geweest is dat mijn computer nog nooit downtime heeft gehad. Ik heb eens 48 uur nonstop gedownload terwijl m`n zusje constant me riep om te zeggen dat ze weer es niet kon MSNnen doordat het netwerk daar uitviel. Ik weet niet waar ik het WAN adres kan vinden, maar de verbinding is binnen een paar seconden hersteld, maar wel lang genoeg om MSN te laten disconnecten en om een file-transfer te laten mislukken.

Edit: je bedoeld dus het ISP adres, zoals je hierboven kan zien blijft dat gewoon bestaan.

[ Voor 39% gewijzigd door -ErikE- op 21-02-2005 19:12 ]

Verwijderd

Dat je van die 1600kbit er 1500 effectief kunt gebruiken klopt heel aardig, zelfde hierzo.

Voor wat betreft die snelheden, waarom zouden die fluctueren als jij de spullen niet verplaatst of iets dergelijks? :)

En door een spanningsverschil op het moederbord deze problemen krijgen :? Misschien als je er 220volt op zet maar ik vind het wel erg ver gezocht 8)7

• -ErikE-
Nee ik weet dat het niet door spanningsverschillen komt, maar je zoekt naar alles. Ik dacht dat door kapotte elco`s de pci kaart mischien werd overbelast ofzo. Maar dat is dus niet het geval. Maar als nietmand wat zinnigs weet wat mij mischien kan helpen, ga ik hem maar naar de winkel terug brengen. Hopelijk fixen ze het....

Edit: Voor wat betreft die snelheden, waarom zouden die fluctueren als jij de spullen niet verplaatst of iets dergelijks?

dat is dus juist mijn vraag :X

[ Voor 21% gewijzigd door -ErikE- op 22-02-2005 16:47 ]

• -ErikE-
even een kick, zodat ik een titelchange kan aanvragen bij een mod, want ik wil nu een andere kant op met dit topic.

Ik heb vanmiddag de router (Linksys BEFW11S4) teruggebracht naar de winkel en die verkoper gaf me zonder moeilijk te doen een nieuwe mee. Heel blij mee. Ik kom thuis hopend dat ik nu eindelijk es wat films beneden op de tv af te kunnen spelen zonder haperingen. Ik heb de router geinstalleerd, internet aangesloten op de WAN poort en draaien maar. Het probleem met het uitvallen van het netwerk is nog niet voorgekomen, echter de doorvoersnelheid van de router ligt WEER rond de 2,7 Mbit. DIt is dus te weinig voor een beetje DivX en helemaal voor een DVD. Nu wil ik dus dit topic gebruiken om andere gebruikers van dit router/AP te vragen hun doorvoersnelheden te posten met hun setup (muren ed). Het gaat dus om de BEFW11S4 linkje. Ik heb verder de nieuwste firmware in gebruik dus als jullie andere firmware gebruiken, laat dit dan svp ook even weten. _/-\o_

• -ErikE-
niemand met een BEFW11S4 op GOT :X

[ Voor 44% gewijzigd door -ErikE- op 23-02-2005 14:40 ]

Verwijderd

Nee maar ze houden hier niet zo van opsomtopics. ;)

Probeer eens een antenne te fabriceren. Dit kan bijvoorbeeld met een pringlesbus of een conservenblik, zoek even op google, er is heel veel over te vinden :)

• -ErikE-
Ik heb even op google gekeken, maar ik hoef geen antenne te bouwen. Want zoals ik volgens mij duidelijk heb gepost. Als de router + 2 pc`s met Line of Sight binnen 5 meter van elkaar staan. Dan is de doorvoersnelheid 2mbit naar elkaar. Als ik dan een peer-to-peer verbinding maak gaat ding met zo`n 9,5-10 mbit.Met line of sight bedoel ik dat de antenne`s naar mekaar toe staan. De ontvangst van de router en de signaalkwaliteit is overal in huis zo`n 80-100%.

Een richtantenne is ook niet echt handig omdat het naar 3 pc`s moet waarvan er een zich constant verplaatst (laptop). Is het zo duidelijker wat mijn probleem is??
Pagina: 1