SCSI buffer underrun... HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08-2025
Heb nu een SCSI plextor 12X4X32... Als ik nu ga branden op 12 speed zuipt ie in 1 keer zijn buffer leeg... en als ik nu op 10 speed aan het fikken ben gaat het prima.. snap er geen reet van!! aan de andere kant hangt een SCSI harde schijf, dus ik zie niet helemaal waar het probleem nu ligt!!

// Ik gebruik trouwens voor het branden Nero (de laatste versie)

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een SCSI HD + fikker zegt natuurlijk nog niets over het al dan niet krijgen van BUR's. Voor hetzelfde geld heb je een 486 met 8 mb >:) of zijn er een zooi programma's geladen en staat je hele systray vol met icoontjes :( Probeer het eens op een kaal systeem met alleen een OS en een fik programma, trekt ie het dan nog niet op 12x is je systeem niet toerijkend.

• source
ik draai win2000 met 265 MB geheugen... Athlon 550...

heb maar 3 icoontjes in mijn tray staan.. ik denk dat het daar dus niet an ligt... Ik zit alleen te denken of Windows niet ergens op een programma een erg hoge prioriteit heeft staan... andere oplossingen heb ik ook niet :(

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 20:32
Dat laatste kan je natuurlijk even checken. Of anders geef je Nero de hoogste prioriteit bij het branden. In de w2k taskmanager(<CTRL><SHIFT><ESCAPE) klik je met de rechtermuisknop op Nero, en die geef je dan de hoogste prioriteit.

Wat me nu trouwens te binnen schiet, is dat ik in een brandprogramma eens heb zien staan dat hij pas moet gaan beginnen met branden als de buffer gevuld is. Volgens mij was dat ook Nero, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan het helaas nu niet nakijken.
Verder zou ik het niet weten, suc6 ermee :Y)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 18:17 schreef source het volgende:
Heb nu een SCSI plextor 12X4X32... Als ik nu ga branden op 12 speed zuipt ie in 1 keer zijn buffer leeg... en als ik nu op 10 speed aan het fikken ben gaat het prima.. snap er geen reet van!! aan de andere kant hangt een SCSI harde schijf, dus ik zie niet helemaal waar het probleem nu ligt!!

// Ik gebruik trouwens voor het branden Nero (de laatste versie)

Verwijderd

Wat voor scsi hd heb je precies. Het kan zo zijn dat je scsi schijf niet de data overdracht kan aansturen op 12 speed van je brander. Je kunt dit controleren met Adaptec easy scsi bench. Je kan daar precies zien hoe snel je hd is. Is deze niet snel genoeg kun je het Cach writen enabelen van je hd. Dan wordt hij iets sneller.

judge@chello.nl

Verwijderd

Euhh, probeer eerst in de bios instelling van je SCSI adapter te kijken of je wel een transferrate van minimaal 10MB/s hebt, anders kan de SCSI bus niet snelgenoeg de data naar de buffer sturen, en kijk of het wel een Ultra SCSI adapter is, anders zegt je plextor ook al snel doei doei.

• source
Transferrate is 160 Mb/s... heb een Adaptec 29160 kaart met een Quantum Atlas V 7200 rpm schijf... lijkt me sterk dat ie niet snel genoeg is..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 14:55
Als iemand met IDE gewoon kan branden op 12 speed moet hij dat helemaal kunnen!

Wat het probleem is kan ik niet zeggen, maar lijkt me heel sterk dat de snlheid waarmee de plextor zijn data krijgt niet snel genoeg is.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb je een virusscanner draaien?
Heb je een kleine swapfile?
Brandt je heel erg veel kleine bestandjes?
Heb je PlexTools geladen om BurnProof te activeren?
Heb je de juiste drivers voor je SCSI kaart geladen?

Zomaar een paar ideetjes :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• source
geen virus scanner
Plextools niet... deze ondersteund ook geen burnproof :(
Swapfile is normaal (standaard windows instelling)
deze laatste drivers voor de kaart zijn geladen...

// probeerde een vcd te fikken... dus 1 groot bestand... daarna nog een paar keer geprobeerd met allemaal kleine bestandjes

• source
[b]Je kunt dit controleren met Adaptec easy scsi bench
kan dit programma nergens vinden... heeft iemand een linkje?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hmmm.... ik heb ook een 12 speed hier op me werk en brand vanaf een IDE schijf naar een IDE 12 speed, wel met burnproof. Machine is PII 350, en 128 Mb, dus dat is geen probleem.

Jouw machine is sneller, beter, heeft SCSI, en heeft nauwelijks software geladen die roet in het eten kunnen gooien....Het enige verschil is die burnproof, en ik moet zeggen dat ie die regelmatig gebruikt....

Nu begin ik toch te twijfelen aan je brander!! :( Mischien is die niet goed?

Het enige wat het mischien nog kan zijn is dat je HD te gefragmenteerd is, en daardoor dus geen constante stream van 1800 kbyte/s kan aanleveren....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• source
sorry, hierin ben ik je ook alweer voor. heb laatst (nadat het een paar keer fout ging) mijn HDD gedefraged... dus daar ligt het ook niet aan. Het enige is dus dat ie het op 12 X niet doet en 10 X en lager wel... erg strange dus.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Heb je de boel wel goed aangesloten.. met andere woorden is je SCSI termination wel okay? Zijn al je devices wel in SYNCHRONE Burst mode gezet? Reselection Aan/Uit getest?

Laat maar.. .

• source
Op maandag 08 januari 2001 18:19 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
Heb je de boel wel goed aangesloten.. met andere woorden is je SCSI termination wel okay? Zijn al je devices wel in SYNCHRONE Burst mode gezet? Reselection Aan/Uit getest?
Termination is in orde!
Maar hoe stel in die SYNCHROME burst in?
en hetzelfde geldt voor RESELECTION AAN/UIT!!

hoe stel je dat in?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Bios van SCSI controller (althans bij mijn Adaptec 2940UW)

Laat maar.. .

• source
ik heb een adaptec 29160, daar staat het niet bij in de bios...

Verwijderd

geef eens wat meer info over je systeem

• source
check vorige posts in deze topic

Verwijderd

Heb je de jumpers op je HD goed staan, kan je checken op de Quantum site, drive moet ook getermineerd worden door jumper. Verder kan je in je config-scherm bij systeem de synchronisatie van je HD veranderen, gewoon aanvinken net als DMA bij IDE drives. Dit moet je ook voor je Plextor doen. In de BIOS van je 29160 staat als het goed is sync. rate, Plextor is U-SCSI (max 20 mb/s) dat kan je in de BIOS van je 29160 aanpassen. Succes ermee.

• source
bij de drives staat ie in de bios op 160 Mb/s, moet ik deze dan terug zetten naar 20???

en die Sync optie staat voor de HDD wel aan dacht ik, maar ik kan nergens terug vinden om dat ook voor de cd-rom drives te doen...???!!!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om andere cdr's te gebruiken? Het kan heel goed zijn dat ouwe niet op 12 speed willen worden gebrand

Verwijderd

In principe kan je de snelheid op 160 laten staan, maar omdat je Plextor toch maar max 20 Mb/s haalt (wat trouwens nooit zal voorkomen want 32x150 = 4,8 mb/s max bij lezen), kan je hem ook op 20 terug te zetten, gewoon proberen.

In configscherm naar systeem, dan apparaatbeheer, dan disk-drives, kies Quantum Atlas V, ga naar instellingen en vink "Sync data transfer" AAN.

Voor de CD-RW hetzelfde maar dan onder systeem naar CD-Rom en je Plextor uitkiezen. Vink trouwens "Auto-insert" (automatisch invoegen) UIT bij je Plextor!

Omdat ie het op 10x wel doet denk ik echter dat je het beste naar Shevar kan luisteren: koop "echte" 12x CD's (Philips Silver Premium o.i.d., zijn iets duurder maar nooit problemen mee).

Verwijderd

scsi id of irq conflict lijkt mij, zet even een 2de windows op je pc en dual boot naar een cleane windows voor branden..en naar de andere windows voor de rest. Kun je testen of windows het veroorzakkt of andere apps

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

{jaartje verkeken;)}

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Pagina: 1