[XP] 22 pixels offset bij nieuw window

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Als je een nieuw window opent van een programma dat al open staat (bijv explorer) dan zal het tweede window geplaats worden over het andere window met een verschuiving van 22 pixels naar rechts en beneden. Dit wordt gedaan zodat het duidelijk is dat er nog een window achter ligt.

Nu draai ik zelf een resolutie van 2048x1536 en dan heb ik vaak 2 windows van 1024 breed naast elkaar. Dit vind ik erg fijn werken, alleen elke keer als je een nieuw window opent verschuit dit dus 22 pixels zodat windows bij mij overlappen.

Wat ik dus wil is deze 22 pixel vershuiving uitzetten. (op 0 zetten dus)

Weet iemand waar dit in het register staat ? of een andere manier om het op te lossen ?

Ik heb al een script om een window te verplaatsen naar de goede plaats wat onder een extra knop van mijn keyboard zit, dit werkt redelijk maar het zou fijn zijn als het automatisch goed gaat.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
schopje.

ik vind dit toch een vervelend probleem, is het probleem niet duidelijk ? of weet niemand hoe je dit kan oplossen ?

het lijkt mij niet dat het onmogelijk is

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kennelijk heb jij de hoogte van je Active Title Bar op 22 pixels staan.
't Idee van het nieuwe window is dat het "cascaded" over het vorige window terecht komt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 13:03
Volgens mij wordt dit door de betreffende applicatie bepaald en niet door windows.

[ Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 24-02-2005 16:59 . Reden: ^Leuk icoontje :P ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.