Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gemodde PSU Testen

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb een chieftec kast met chieftec voeding. De voedingsfan maakte te veel herrie naar m'n zin. Nu heb ik de originele fan eruit gehaald en er een superflower ingestoken. De nieuwe fan heeft geen RPM readout maar is een pak stiller. Nu verplaatst deze ook een pak minder lucht (hij hant ook op de termal control van de PSU. Nu is m'n vraag om te zien of alles ok is. Laat ik gewoon zoveel mogelijk in m'n PC draaien? (Prime, HDs defragmenteren etc?) Bestaat er een manier opm je PC zoveel mogenlijk power te laten gebruiken?

Mss nog een vraagje: Gaat de TC van een chieftec voeding tot 12V als het echt te warm wordt?
Zoja hoef ik me geen zorgen teaken zoland de fan stil draait...

heb even een badthermometer genomen en die zegt dat de lucht die uit de psu komt ongeveer 33° is

[ Voor 7% gewijzigd door deleenheir op 21-02-2005 18:14 ]

"If it works, don't fix it"

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ik zou het proberen op een oudere PC als je die hebt, ik heb daar altijd een Pentium 200 voor, en doe er lekker veel oude HDD's aan...

nog een CD-rom erbij, knoppix booten, en een uur laten draaien, doet ie het dan nog... gewoon op je PC zetten, en van de stilte genieten :)

als je dat niet hebt, een oude PC, dan moet/kun je de gok gewoon wagen hem direct op je PC te gooien... ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 17:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een voeding zal heus niet meteen uit elkaar knallen als die wat te warm wordt, maar eerder wat rare spanningswaardes geven waardoor je computer onstabiel gaat lopen. Oftewel, je merkt het vlug genoeg als je voeding te warm wordt. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
peddro schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:15:
ik zou het proberen op een oudere PC als je die hebt, ik heb daar altijd een Pentium 200 voor, en doe er lekker veel oude HDD's aan...

nog een CD-rom erbij, knoppix booten, en een uur laten draaien, doet ie het dan nog... gewoon op je PC zetten, en van de stilte genieten :)

als je dat niet hebt, een oude PC, dan moet/kun je de gok gewoon wagen hem direct op je PC te gooien... ;)
Euh... denk jij dan dat het verbuik van een pentium 200 te vergelijken is mat dat van pakweg een 3,5 Ghz cpu met een vette videokaart ernaast? Dit lijkt me niet de manier om een voeding te testen op belastbaarheid :/

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
The_Stickie schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:23:
[...]

Euh... denk jij dan dat het verbuik van een pentium 200 te vergelijken is mat dat van pakweg een 3,5 Ghz cpu met een vette videokaart ernaast? Dit lijkt me niet de manier om een voeding te testen op belastbaarheid :/
Het is meer kijken of de voeding het wel goed houdt onder 'normale' omstandigheden. Natuurlijk kun je daarmee niet zo het verbruik van een high-end pc simuleren maar je kunt wel kijken of ie er niet simpelweg uitklapt.

301SQN

• deleenheir
Hij loopt hier nu al een 4 tal uur zonder problemen

Dit leest MBM uit:
Core:
Min: 1.6
Max: 1.79

+3.3:
Min: 3.31
Max: 3.36

+5.00:
Min: 4.89
Max: 5.05

+12.00:
Min: 11.73
Max 12.10

-12.00
Min: -12.64
Max: -12.26

-5.00
Min: -5.3
Max: -5.14

Volgens Asusprobe:
+12V = +12.35
+5V = +4.97
+3.3 = +3.34

Alles lijkt me normaal behalve de Vcore die een beetje schommelt... Voor de veiligheid MBm eens resetten en kijken of het nogmaals voorvalt...

[ Voor 19% gewijzigd door deleenheir op 21-02-2005 21:52 ]

Verwijderd

Ik heb ook een chieftec voeding ( 360 watt ) en daar heb ik de fan op 5v draaien, en ik heb hem nu ongeveer een half jaar zo draaien en nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Als je Vcore nogal schommelt: check dan of je Vcore verhogen je meer stabiliteit (Prime, CPU burnin test) geeft en of je condensators bij je regelaars wel in orde zijn.

33'C stelt weinig voor in ieder geval, je voeding kan nog wel het dubbele aan (al zou het wel een stuk belabberder zijn, mede ook omdat je voeding zijn lucht uit de kast haalt en dat een aanwijzing is dat er dan ook te weinig kastflow is).

• deleenheir
Er is nogal weinig airflow in m'n kast... Om het geluid te beperken. Maar m'n kast staat dan ook altijd open...
1 80 mm. fan intake die op de hds gericht staat en erg traag draait.
1 90 mm. fan op een SLK-947U die traag draait
1. 80 mm fan outtake (in de voeding) die traag draait.

M'n condensatoren zijn okHet bordje is een A7N8X-X en is slechts een maand oud.

Pagina: 1