[SWITCH]

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Ik heb zojuist een oude 3COM Superstack II 1100 switch ontvangen, als ik deze aan de UPS leg begint deze netjes te ronken.
Nu ik daar een (cross)netwerkkabel inplug met aan de ene kant een Windows XP bak en aan de andere kant de switch, de netwerkkabel maakt geen kontakt met de switch ofzo en en gaan dan ook geen lampjes branden. Ik kan met Google ook niks vinden of ik nu de switch moet resetten oid.
De switch maakt gewoon geen contact. De Windows XP machine moet toch aangeven dat er in ieder geval een verbinding bestaat. Maar ik denk dat de kabel geen goed contact met de switch maakt want die ledjes aan de voorkant gaan niet branden
De kabel is wel in orde dit heb ik getest.

Is er misschien iemand ervaring met deze switches en kan mij vertellen of ik nog iets moet instellen om hem de verbinding te laten pakken.

Alvast bedankt!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bedoel je met "(cross)netwerkkabel" dat je alleen een cross geprobeerd hebt of ook normale?

• Wokkel1982
Osiris schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:07:
Bedoel je met "(cross)netwerkkabel" dat je alleen een cross geprobeerd hebt of ook normale?
Ik heb momenteel alleen crosscables ter beschikking.

Maar er moet toch in ieder geval een verbinding bestaan, of een ledje moet gaan branden?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42
niet met cross ( cross is tussen 2 pc's )
gebruik straight :)

• Osiris
  • Niet online
Volgens mij niet hoor :)

• Wokkel1982
SmoothTweaker schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:10:
niet met cross ( cross is tussen 2 pc's )
gebruik straight :)
Het is pc>switch en deze heeft autosensing poorten dat betekend toch dat je beide kan gebruiken?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wanneer cross, wanneer straight:

FAQ - Network Troubleshooting

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:30
Heb hier 2 3Com SSII 1100's staan die allemaal via straight's aan de servers en werkstations hangen. Alleen cross naar een aantal kabelmodems en een router.

// Autosensing is bij deze alleen voor 10/100 Mbit/s en Half/Full duplex. Nieuwer modelletjes doen ook cross/straight detect dacht ik

[ Voor 33% gewijzigd door dajappie op 21-02-2005 18:14 ]

• gerhald
  • Laatst online: 04-05 13:48

gerhald

:P

normaal moed je een straigt gebruiken tussen switch en pc maar somige switches en hubjes maak het niet uit, maar blijkbaar bij deze wel.

• Wokkel1982
dajappie schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:13:
Heb hier 2 3Com SSII 1100's staan die allemaal via straight's aan de servers en werkstations hangen. Alleen cross naar een aantal kabelmodems en een router.
Maar als je een cross cable inplugged dan moet je toch aan de voorkant die lampjes toch wel zien gaan branden?

• Osiris
  • Niet online
Nee, die gaan dan ook niet branden..

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42
hier werkt niets met cross, lampje gaat zelfs niet aan net ff getest.
dat is op sweex router, vage switch,e-tech modem met switch alleen straight werkt daar. terwijl in mijn switch uplink -> mijn pc wel met cross werkt. en me sweex router 2 aparte poorten heeft voor modem 1 voor cross 1 voor straight ( ik raak btje in de war :o )

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wokkel1982 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:14:
[...]
Maar als je een cross cable inplugged dan moet je toch aan de voorkant die lampjes toch wel zien gaan branden?
Je verwisselt de verzend/ontvang paren. Waarom zou hij dat moeten begrijpen (als ie dat begreep had hij wel meteen auto MDI-I/MDI-X gedaan ;) )

Een beetje flauwe analogie:
"Ik doe een batterij verkeerd om in een zaklamp met LEDs :+ en deze brandt niet eens. Van zowel de batterij als de zaklamp weet ik dat ze het doen..."

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 21-02-2005 18:26 ]

{signature}

• PD2JK
  • Laatst online: 05:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voutloos schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:21:
[...]
Je verwisselt de verzend/ontvang paren. Waarom zou hij dat moeten begrijpen (als ie dat begreep had hij wel meteen auto MDI-I/MDI-X gedaan ;) )

Een beetje flauwe analogie:
"Ik doe een batterij verkeerd om in een zaklamp en deze brandt niet eens. Van zowel de batterij als de zaklamp weet ik dat ze het doen..."
De zaklamp zal dan óók branden, tenzij je LED's als lamp gebruikt. :>

dat was wel heel erg bijdehand
oei :+

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2005 18:27 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Mja, duidelijk dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.