Welk os is het beste voor pentium1

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Heey,
ik heb hier nog een oude Pentium 1 waar ik een OS op wil installeren, maar welke.......

Specs:
Pentium 1 90MHz
mobo: Tulip tc44 GD5436 (bios is van 1996, kan geen updates vinden, dus helaas geen support voor cdrom-boot)
64MB EDO-RAM (heb wel meer edo liggen maar zitten al 4 modules van 16 MB op mobo, kan niks meer bij, heb namelijk geen modules groter dan 16MB)
1,2GB HD, heb anders nog wel ergens een van 2GB.

Wat voor OS is het beste voor dit "stukje antiek"??
liefst geen windows want ik wil eens wat anders....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Win 95/98 zou ik voor gaan als je Windows wil, maar we zitten in NOS (en je wil geen Win) en dan zie ik niet in waarom je niet een willekeurig Non-Windows OS zou kunnen installen...
En als je nou effe had aangegeven WAT je er mee wou gaan doen....Daar hebben we tenminste wat aan...

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 21-02-2005 17:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Windows 98se zou ik doen. Als je het alleen voor internetten gebruikt en geen specefieke wensen qua software hebt zou je ook een lichte Linux distributie kunnen egbruiken. Maar welke kan ik je zo niet zeggen. Ben niet meer zo op de hoogte wat dat betreft.

edit: oh, geen windows dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 21-02-2005 17:57 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Voor multimedia doeleinden zou ik voor BeOS gaan.
Een snelle desktop gaat dit overigens sowieso niet worden, maar als je hem als server wilt gaan gebruiken kun je prima met BSD of Linux af. Welk smaakje je dan wil kun je het beste uitvinden in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor dit soort vragen hebben we Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 :)

Dit topic is gesloten.