[XP] Beeld slaat op 'tilt'*

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:47
Omdat ik niet weet wat mijn probleem is, plaats ik 'm maar in de categorie Windows OS.

Wat is het probleem? Vanochtend had ik mijn pc een half uurtje aanstaan en opeens kreeg zomaar een wit scherm met een serie verticale strepen te zien en daarna op zwart (monitor ging op stand-by). Ik kon ook niets meer doen, dus ook niet op gevoel windows herstarten middels gebruik van de juiste toetsencombinatie. Kreeg een vermoeden dat het mijn videokaart zou zijn, maar heb verder nog niets uitgezocht en heb de pc handmatig reset. Ging de hele dag weer goed tot 20 minuten geleden. Kreeg toen weer hetzelfde probleem. En 10 minuten later weer. Wie weet dadelijk nog een keer..........

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mijn pc configuratie:
AMD XP2000+
Club 3d ATI Radeon 9100 series (met laatste video drivers)
512 MB RAM
Windows XP, Serice Pack 2

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je een ventilator op je videokaart zitten? Draait deze nog? Klok je videokaart eens terug, ook al heb je deze niet overgeklokt.

Laat eens een tafelventilator tegen in je kast blazen, met de zijplaat er natuurlijk af.

Virus- spyware vrij?

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2005 17:58 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• osado
Ja, ventilator draait nog, alhoewel ik weet dat die krengen soms moeite hebben na een tijdje om nog lekker rond te draaien. Maar hij draait niet langzamer dan anders naar mijn idee.

Met welk progje kan ik een videokaart 'downclocken' ?

• osado
Draai McAfee...zal nog eens Ad-aware laten lopen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

osado schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:02:
Ja, ventilator draait nog, alhoewel ik weet dat die krengen soms moeite hebben na een tijdje om nog lekker rond te draaien. Maar hij draait niet langzamer dan anders naar mijn idee.

Met welk progje kan ik een videokaart 'downclocken' ?
Probeer RivaTuner eens.

Ironisch genoeg ondersteund dit proggie ook ATi kaarten. :)

Je vorige post editten kan btw met deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2005 18:05 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de topictitel, want dit is in Windows Operating Systems verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• osado
Nou, de monitor die ik heb, een Samsung Syncmaster 959 NF is waarschijnlijk de oorzaak. Die krijg ik dus niet meer aan gezet. Voedingsprobleem bij Samsumg vertelden ze me. Hij wordt ingeruild.
Ok, heb dan al niet echt veel met toetsen gespeeld om te kijken of ik mijn pc/windows op gevoel kon uitzetten (Ctrl + Up + Return + U), maar ik dacht misschien zelf nog dat mijn monitor de pc plat legt. Klinkt idioot natuurlijk, maar omdat er wel een USB verbinding is tussen de monitor en de pc leek me dat niet 100% onwaarschijnlijk.

Hoe dan ook, ik hoop dat hiermee mijn probleem is opgelost en dat er dus ook verder niets aan de hand is, want ik maak nu gebruik van een LCD monitor en heb vooralsnog geen problemen :P

• Heegenees
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03 19:39
Ik had een soort gelijk probleem met ati 9600
het beeld versprong en werd zwart, kon alleen via de veilige modes terug worden gezet door
hertz te veranderen, na een tijdje kwam ik erachter dat dit kwam door per ongeluk alt f5 te drukken bij het afsluiten van het scherm inplaats van alt f4.
door weer alf f5 te klikken bleek m'n monitor weer gewoon aan te springen...
ik weet niet of je er iets aan hebt...maar toch niet geschote ;)

Heegenees

• osado
damn...ben slachtoffer van 2 defecten. Eerst dus de voeding maar nu ook de videokaart, want hij sloeg weer op tilt.

Kan ik dit probleem overzetten naar de videokaartenafdeling?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

osado schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:32:
Kan ik dit probleem overzetten naar de videokaartenafdeling?
Uiteraard :)

Windows Operating Systems >> Videoplanken & Beeldkanonnen

• osado
Mooi, ik hoop dat het aan mijn videokaart ligt want ik weet ff niet beter. Is er anders een programma waarmee ik misschien kan checken waar het aan zou kunnen liggen, bijvoorbeeld het RAM geheugen?

Is SiSoft Sandra zoiets?
Pagina: 1