laptops overclocken zinvol of stom

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
heeft het overclocken van een laptop zin of is het stom, puur omdat je de warmte niet kwijt kan?

het lijkt me wel leuk dit eens te proberen, maar daar komt dan wel veel bij kijken zoals een laptop fan???

iemand die ervaring wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt net een topic over het vastlopen van je klaptop en je wil nu al gaan oc'en?

Ik denk dat het niet verstandig met de gewone cooling. Wordt al vrij warm. Misschien met een hele goede coolpad of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou het niet doen.

Zie hier voor meer info: [rml][ OC] Compaq notebook overclocken[/rml]

Er zijn nog tig topics hierover te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Kdenk dat ze wel dan veelste warm worden en dat moet je weer zo'n schootkoeler of zo kopen. Het zou best kunnen en het kan zinvol zijn maar die laptops zijn toch al zo warm vooral die van acer. Dus ik had het niet gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Justifier op 21-02-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Noork schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:51:
Ik zou het niet doen.

Zie hier voor meer info: [rml][ OC] Compaq notebook overclocken[/rml]

Er zijn nog tig topics hierover te vinden.
srry, deze mag dicht. moet me nog een beetje leren aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb mijn Toshiba Satellite Pro M10 eens overgeklokt.

Pentium-M 1,3GHz (100MHz FSB) draait stabiel op 1,45GHz @ 111MHz FSB en dit geeft 11% winst in benchmarks. Er is geen noemenswaardige temperatuursstijging.

Dan nog GeForce 4 Go 30% overgeklokt van 190/400 (GPU/MEM) => 250/513.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
heeft het trouwens zin om een betere fan te kopen dan diegene die er standaart in zit.
flaptop wordt inderdaad super heet, alleen al bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij gaat het super, geen problemen zolang ik zorg dat hij kan koelen, geen extra koeling aangeschaft of dergelijke.

Stock

VGA Memory Clock 202.5 MHz
VGA Core Clock 452.5 MHz
3D Mark 05 1374

OC

VGA Memory Clock 240.30 MHz
VGA Core Clock 553.50 MHz
3D Mark 05 1607

Ik ga dus goed vooruit ;) hou je temps wel in de gaten. Suc6! :P

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

the tempter schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:55:
heeft het trouwens zin om een betere fan te kopen dan diegene die er standaart in zit.
flaptop wordt inderdaad super heet, alleen al bij normaal gebruik.
Daarom heb ik m'n Toshiba terug op standaard clocks laten staan, de laptop is al genoeg oververhit. Ik ga eens een laptop-onderzetter maken, ff een fruitbakje modden om ervoor te zorgen dat de onderkant van de laptop lucht kan happen. En liefst nog een ventilatormod om het continue te laten draaien.

Na de 6de RMA gaat het modden en overclocken weer beginnen...

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 21-02-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01

Wimo.

Shake and Bake!

De huidige centrino's zijn prima over te klokken. Idle draaien ze toch met speedstep = geen hitte. Bij 100% load staat ie altijd op een tafel en is de koeling geen probleem .. mijn alpha is vanaf de fabriek al voorzien van een 15% overclock functie. Dit werkt vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:30
Ik gebruik mijn laptop puur voor school, ik moet er nog 3 jaar mee doen, stabiliteit is hierbij voor mij belangrijker dna performance. Dus overclocken doe ik wel mijn mijn desktop systeem.

Overclocken van een laptop is stom imo (maak er een poll van :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Mythrill schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:11:
Ik gebruik mijn laptop puur voor school, ik moet er nog 3 jaar mee doen, stabiliteit is hierbij voor mij belangrijker dna performance. Dus overclocken doe ik wel mijn mijn desktop systeem.

Overclocken van een laptop is stom imo (maak er een poll van :Y) )
Overklokken van systemen is altijd dom in de ogen van sommige mensen ... je kunt er prima mee om gaan als je weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:30
Wimo. schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:00:
[...]

Overklokken van systemen is altijd dom in de ogen van sommige mensen ... je kunt er prima mee om gaan als je weet wat je doet.
Ik zeg alleen het overclocken van laptops is dom. De prestatiewinst is minimaal, geen agp en pci lock (in zover ik weet), en het ontbreken van een beetje goeie koeling (of hebben mensen hier al 4 xtra casefans in aan hun laptop gemonteerd).
Een overclock van 11 Mhz op de fsb ook niet iets om bij je vrienden te gaan patsen. Een laptop is imo gewoonweg te gelimiteerd om echt over te clocken.
Verder moeten mensen het natuurlijk gewoon lekker zelf weten wat ze met hun spullen doen.
En ik weet heus wel waar ik mee bezig ben als ik overclock ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySandwich op 21-02-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Mythrill schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:08:
[...]

Ik zeg alleen het overclocken van lapops is dom. De prestatiewinst is minimaal, geen agp en pci lock (in zover ik weet), en het ontbreken van een beetje goeie koeling (of hebben mensen hier al 4 xtra casefans in aan hun laptop gemonteerd). Verder moeten mensen het natuurlijk gewoon lekker zelf weten wat ze met hun spullen doen.
En ik weet heus wel waar ik mee bezig ben als ik overclock ;)
Prestatie winst en juist WEL een voordeel. Ik merk het verschil van 1.6 --> 1.8 Ghz op mijn laptop dus echt wel. PCI/AGP lock kicked er pas in zodra je over de 125FSB gaat .. ook geen probleem. De warmte ontwikkeling wordt onder full load nauwelijks meer ... een p4m perst sowieso maar bar weinig uit. Het is dat mijn i855pm niet volledig wordt ondersteund door cpufsb .. anders had ie allang op 2ghz gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
het kan wel, aangezien in de meeste gevallen de fan alleen aanslaat om warmte af te voeren. Meer mhz -> meer warmte -> fan vaker aan

de temperatuur blijft dus over het algemeen hetzelfde, maar er komt meer lawaai van je laptop. Rest de vraag of je dat belangrijk vindt. Hetzelfde geld voor batterijduur; meer mhz -> kortere batterijduur.

Stom zou ik het niet willen noemen, maar echt nuttig zou ik het ook niet noemen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb me laptop nu al een maandje of 2 a 3 oc't lopen:

Targa Visionary 811A

3000+ A64 1.8 GHz ( 1.4V )
Via K8T800 Chipset
2x512 MB PC2700
Radeon 9700 Mobility

@

FSB = 223
2.0 GHz Voor de CPU @ 1.35 ( ja idd lager :D )
Mem van 166 > 183 MHz
Radeon van 400-200 > 475-210

De max =

2.1 GHz Voor de cpu maar dan zit ik aan een fsb van 233 en dan valt me WiF kaart al uit :D dus dat leek me ook niet echt prettig voor de rest van me onderdelen :P Dus ik gebruik altijd die 2.0 ghz oc.

Dit alles heb ik gewoon gedaan met ClockGen:

In de eerste instantie wou ik een under clock maken want me cpu loopt op zijn laagst:

4x200=800 MHz Op 0.95 volt

Dus ik d8t dat kan lager toen heb ik de getest en de laagste setting van 0.8 v was nog 100% stabiel en de accu ging langer mee dus dat was alleen maar mooi. Toen heb ik ook nog de volgende settings er bij gemaakt:

1333 MHz @ 1.0v ( Low power mode met toch goede prestaties voor de wat lichtere games )
1833 MHz @ 1.2v ( De Oude mode alleen nu @ lager voltage )
1900 MHz @ 1.3v ( Lichte turbo voor het iets zwaardere werkt en voor de stap naar 2.0 GHz Want als de laptop warm is vind i van 800 > 2000 niet altijd leuk en van 800 > 1900 > 2000 werkt altijd goed )
2000 MHz @ 1.35v ( High Turbo voor games als HL2 die veel Cpu power zuipen )
2100 MHz @ 1.4v ( Extreme setting maar dan werkt wifi niet maar die gebruik ik toch nooit op netspannig dus :) deze setting gebruik ik eigenlijk nooit )

Alles is prime stabiel en verhoogt me prestatie in HL2 en CS S toch behoorlijk. Ik speel CS S nu op 1024-768 @ Alles High geen AA of AF. en dat doet i dan met een fps van 40-80 laatste is 40 is bijna nooit en heel af en toe bij rare situaties als 10 players tegelijk in beeld iets van 25 - 30. Maar de game play is normaal heel goed :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1