Ik heb bij een hostingbedrijf een RedHat 6.2 webserver staan. Ik wil er Tomcat opzetten (een webserver voor Java-servlets die in Java is geschreven), waarvoor dus ook een Java VM nodig is. Die probeerde ik te installeren, maar ik kreeg de volgende melding:
Kan kloppen, RH6.2 is redelijk oud natuurlijk. Ik mailde mijn hoster dus met de vraag of ze voor mij libc.so.6 en de daarbij horende onderdelen erop zouden kunnen installeren of dat ik dat zelf zou kunnen doen. Nu geeft mijn hostingbedrijf echter het volgende antwoord:
Voorzover ik weet is het zelf compilen van Java overigens niet echt mogelijk (geen open-source)?
(hier gebruik ik toevallig de IBM-variant, maar ook 1.4 en 1.5 van Sun geven een dergelijk probleem)Error loading: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.2' not found (required by /opt/IBMJava2-142/jre/bin/classic/libjvm.so)
Kan kloppen, RH6.2 is redelijk oud natuurlijk. Ik mailde mijn hoster dus met de vraag of ze voor mij libc.so.6 en de daarbij horende onderdelen erop zouden kunnen installeren of dat ik dat zelf zou kunnen doen. Nu geeft mijn hostingbedrijf echter het volgende antwoord:
enDit is niet zomaar mogelijk.
Dit heeft inpack op het gehele systeem.
Er moet zeer veel gerecompiled worden.
Ik kan u niet aanraden dit te gaan doen.
U kunt het best opzoek gaan naar java die gecompiled is voor een iets oudere versie van libc libc.so.5
Los van dat de laatste Java versie die ik heb gezien die geen libc.so.6 nodig had ergens in de 1.3 zit (veel te oud dus), klinkt het voor mij een beetje ongeloofwaardig. Is het écht zoveel werk? Is het niet op een andere manier mogelijk om het werkend te krijgen met een recente versie van Java?er zijn wel een aantal dingen die opnieuw moeten worden gecompiled
alsin postfix, database server , webserver.
Voorzover ik weet is het zelf compilen van Java overigens niet echt mogelijk (geen open-source)?