Toon posts:

schijven delen en beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al verschillende topics gezien waar mensen moeite hebben om schijven te delen en te beveiligen, zo ook wij in ons studentenhuis....

de gewenste situatie:

- 2 vaste computers die deels gedeeld worden en vol staan met muziek, films en programma's
- printer beveiligd voor enkele gebruiker
- van de vaste computers is per pc 1 partitie voor iedereen beschikbaar en 1 partitie beveiligd en alleen dus voor de eigenaar.

wat hebben we gedaan:

- eenvoudig delen van bestanden uitgeschakeld
- Netbios geinstalleerd
- schijven gedeeld en partities aangemaakt

wat lukt er niet:
- 1 pc is voor niemand toegankelijk en de volgende melding krijgen we:
\\server2 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer

(ff ter info guest-account was ingeschakeld en ik probeerde als guest zonder PW in te loggen)
- Partitie A (gezamelijk) wordt beschikbaar gesteld voor iedereen (middels delen, machtiging, "iedereen") en werkt, maar Partitie B kan niet op die manier beveiligd worden..

dit zijn op het moment de belangrijkste problemen waar we niet uit komen.

Verwijderd

Heel toevallig een firewall aanstaan ? want als ik kijk naar hoe jullie het gedaan hebben zou ik zeggen dat het moet werken

Verwijderd

Topicstarter
op de pc die we niet aankunnen heb ik zojuist de volgende prog. verwijderd:

- PC cillin (had firewall al uitstaan en Windows herkende geen andere firewall)
- Spybot
- Ad-Aware

het werkt nog steeds niet....
ook errug vreemd is wanneer je klikt op netwerk. Je kunt dan niet kiezen "entire network" alleen staat er een vlindertje of zoiets bij van msn

we gebruiken allen windows XP PRO en hebben allemaal de nieuwste updates erop staan, dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:28 ]