[Outlook XP] nieuwe laptop: Exchange aanschaffen nodig?

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb een vraagje wat betreft Outlook. Op dit moment hebben 2 systemen waarop we dezelfde email accounts/agenda en contactpersonen hebben. Hoe hebben we dit gedaan:
We hebben op de server een map gedeeld. Vervolgens hebben we op beide systemen bij de instellingen van Outlook ingesteld dat de email op die locatie staat.

Voordelen:
• Het werkt.
• Goedkoop/gratis

Nadelen:
• Je kan niet met 2 personen tegelijk werken.

We hebben Office XP op alle systemen overigens. Nu gaan we een laptop er bij kopen. Dit wordt dus het 3e systeem wat gebruik moet gaan maken van die gegevens. De laptop is echter niet altijd met de server verbonden. Dan wil men toch de contactgegevens kunnen opzoeken. Dit omdat ook telefoonnummers e.d. er in staan. Een IMAP server kan alleen de email synchroon houden, maar helaas niet de rest zoals de contactpersonen.

Ben ik nu verplicht om iets als Exchange server te gaan kopen of zijn er alternatieven?

• djluc
  • Nu online
Ik zal dit topic maar eens kicken aangezien mijn vraag blijft staan. Ik heb nog wat meer met IMAP getest maar dit werkt niet geheel zoals Outlook normaal werkt. Dat is wel de bedoeling.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellich kan je eens naar het volgende topic kijken, is dat niet iets voor jou?

Outlook zonder exchange, welk pakket? OL Folders, Opusflow e

• djluc
  • Nu online
Ik zal eens naar Mdeamon gaan kijken. Dat schijnt een leuke oplossing te zijn. Helaas hebben we al een Windows 2000 server anders zou ik zo'n totaalpakket inclusief Exchange kunnen kopen. Los is het toch wel een erg duur stukje software.