[word2003] .doc afdwingen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 08:11
Hoi,

Ik heb een aantal sjablonen gemaakt waar ik in VBA code het volgende doe:
code:
1
2
3
Private Sub Document_New()
 frmBrief.Show
End Sub

Als men dan dubbelklikt op de dot, dan wordt er netjes een .doc gemaakt en wordt mijn form naar voren gehaald. Echter veel van mijn collega's zijn gewend om vanuit Word een document te openen en dan aan de slag te gaan.

Als ze vanuit Word naar de Sjablonen map gaan en dubbelklikken, dan wordt dus het sjabloon geopend en geen document op basis van het sjabloon. En dan wordt dus ook niet mijn form geopend.

- Kan ik er voor zorgen dat bij het openen van een .dot vanuit Word, dat er een document wordt aangemaakt, en niet de .dot zelf?
- stel dat bovenstaande niet kan lukken, kan ik er zorgen dat als men het sjabloon opent, dat het form alsnog te zien is?

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 15:54
Hoi trekker22,

het antwoordt op je eerste vraag weet ik (helaas) niet.
Maar om een form te openen wanneer je een dot-file opend moet als volgt:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub Document_Open()
 frmBrief.Show
End Sub

Grtz.,
Devilmen })

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Devilmen, ongetwijfeld goedbedoelt; maar ik ben bang dat je post van weinig waarde meer is voor de Topicstarter. Zou je trouwens de groetjes achterwege kunnen laten? Die kun je eventueel in je signature kwijt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dank voor de tip maar ik betwijfel erg of hij sinds februari elke dag op F5 zit te rammen :+
Een topic daarom zo ver in de topicliljst omhoogschoppen is dan ook een beetje overdreven, ook gezien het feit dat document_open basis (VBA) kennis is en geen antwoord op de vraag ;)
De topicstarter zou wel eens geen antwoord kunnen hebben gekregen oomdat het in het verkeerde subforum staat,. Ik sluit dit topic dan ook en verplaats het van SA naar Officesuites en -software

edit:

Hmm. Ik spreek voor mijn beurt en nog laat ook, zie hierboven :P

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2005 10:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.