Toon posts:

ICS houdt er ineens mee op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn situatie is als volgt: ik heb 2 computers, en een planet internet abbonement. 1 computer heeft een VIA chipset en geeft de USB modem niet genoeg stroom waardoor deze niet werkt, dus ik heb een oude computer gevonden met winXP pro en de modem hierop aangesloten en getracht een netwerkje te maken met ICS. ik heb hier eerlijk gezegd weinig tot geen verstand van maar na een beetje klooien is het toch gelukt. bij netwerkverbindingen staat nu op beide computers het volgende: Lan-verbinding (100mbps), netwerkbrug, en 1394 verbinding (volgens is die laatste overbodig maar ik heb het altijd laten staan uit onwetendheid). ik heb met een netwerk kabeltje de 2 computers aan elkaar gelegd en het werkte altijd perfect, tot voor kort. op de oude host computer krijg ik prima verbinding met internet, en er staat ook duidelijk bij dat deze gedeeld is. op de client computer krijg ik dan "internet gateway op host".

nu is mijn probleem; ik krijg de internet gateway op de client computer ineens niet meer, terwijl ik niets aan de instellingen of iets dergelijks heb veranderd. soms verbreekt de lan verbinding ineens en geeft deze de melding dat een van de netwerk kabels niet is aangesloten, als ik deze dan uit- en weer inschakel krijg ik precies dezelfde melding op de andere computer!

ik heb alles wat ik weet al geprobeerd, spyware eraf, verbinding opnieuw proberen instellen, etc. etc. maar niets helpt. weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?

bedankt.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
probeer eens een andere netwerkkabel, het lijkt wel alsof je kabel brak is

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ben het eens met die hazes fan hierboven. zoek het toch in de kabel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dezelfde kabel bij een maat geprobeerd en daar gaf het geen problemen, zijn kabel in mijn computers dan weer wel.

Verwijderd

Dit heb ik ook eens gehad met de server, Dat heb ik opgelost door alle ICS settings te trashen, en weer opnieuw instellen.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet precies wat je met trashen bedoelt, maar als het de verbinding opnieuw instellen enz. dan heb ik dat al meerdere malen geprobeerd, jammer genoeg tot geen resultaat.

om toe te voegen: ik keek net is aan de achterkant, en bij de client computer komt er een lichtje uit het netwerkkabel of iets dergelijks, bij de host is dit niet, ook als ik de kabel omdraai. ik weet niet of dit altijd zo was maar kan het misschien zijn dat er iets mis is met de netwerkkaart?

edit: ik betwijfel dit nu want bestanden uitwisselen tussen de 2 gaat vlekkeloos. ik weet me nu echt geen raad meer :( .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 03:24 ]

Pagina: 1