Toon posts:

Beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in windows zit valt spontaan het beeld weg. Het beeld word helemaal zwart, en komt pas weer terug na een reboot. Het gebeurt soms pas na 10 minuten en soms al binnen een minuut.

- De pc loopt niet vast! Want ik kan hem nog wel besturen via VNC.
- Ik heb 2 verschillende videokaarten getest. 1 onboard en 1 PCI. Beiden met de goede drivers.
- Ik heb ook al 2 verschillende monitoren geprobeerd. Ook hier heb ik met de drivers geprobeerd.
- Een format heeft ook geen zin. Zowel onder windows 2000 als onder windows XP heb ik dit probleem.

specs: Intel celeron 700 mhz
128 mb sdram
Intel 82810E Graphics controller
Chaintech i810-W83627HF mainboard

alvast bedankt

Verwijderd

mischien is het wel de processor dat die niet goed contact maakt?
of dat die veel tewarm wordt? wat zijn daar de temps van?
hoeveel stof zit er in je computer?
heb je het wel is ooit schoon gemaakt?
draaien alle ventilators nog?

kijk daar nog maar is naar:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:25:
mischien is het wel de processor dat die niet goed contact maakt?
of dat die veel tewarm wordt? wat zijn daar de temps van?
hoeveel stof zit er in je computer?
heb je het wel is ooit schoon gemaakt?
draaien alle ventilators nog?

kijk daar nog maar is naar:)
Temperaturen zijn ok. Mobo en CPU beiden op 30 graden.
CPU fan lijkt gewoon prima te draaien, en het systeem is ook niet erg stoffig van binnen.
Ik kan mijn pc wel gewoon remote bereiken. Dus als ik op de pc aan het surfen ben en mijn beeld valt weer weg, kan ik via een andere pc met behulp van VNC gewoon nog verder surfen op de pc.

Verwijderd

Krijgt de monitor wel genoeg stroom ?
Als het beeld uitvalt en je unplugged de vga kabel en vervolgens steek je dezer er weer in ? geeft dat weer beeld ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:34:
Krijgt de monitor wel genoeg stroom ?
Als het beeld uitvalt en je unplugged de vga kabel en vervolgens steek je dezer er weer in ? geeft dat weer beeld ?
Unpluggen heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat :(
Ook met het stroom lijkt mij niet het probleem. Ik heb namelijk 2 pc's aangesloten op de monitor met behulp van een KVM switch. De storing komt alleen voor bij de pc in kwestie. Ik heb het natuurlijk ook zonder KVM getest :*)

Verwijderd

Topicstarter
**schop** =]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GVD! zit je een reply te typen, ben je ineens al je tekst kwijt :(

Anyway.
Je hebt getest met 2 monitoren, wat voor resultaat gaf dat (want dat vermeld je niet...)? Als het probleem met 2 schermen nog steeds bestaat, dan zou dat toch duiden op een softwareprobleem (aangezien het probleem ook optreedt met 2 verschillende VGA kaarten). Heb je al getest met een Knoppix cd-tje om te zien of hetzelfde probleem ook onder Linux optreedt?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je al gekeken naar je power-saving instellingen.. Misschien dat je machine / monitor in standby gaat en dattie niet meer wakker kan worden. Dus ff proberen met ACPM uit?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt getest met 2 monitoren, wat voor resultaat gaf dat (want dat vermeld je niet...)?
Bij beide monitoren viel het beeld weg
Heb je al getest met een Knoppix cd-tje om te zien of hetzelfde probleem ook onder Linux optreedt?
Ben hem nu aan het downloaden :) . Ik zal het morgen of misschien nog vandaag testen.
Heb je al gekeken naar je power-saving instellingen.
In windows heb ik alles uit gezet. Als het beeld weg valt lijkt het idd wel op een soort standby stand. Alleen het vreemde is dan dat het gebeurd terwijl ik op de pc aan het werken ben.
Dus ff proberen met ACPM uit?
zou je dit misschien kunnen uitleggen? want ik weet niet echt precies waar het hier over gaat :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook met een Linux cd getest. En ook hier valt het beeld weg. Maar het beeld komt na een seconde weer terug. Het gebeurd vooral vaak als ik in het tekenprogramma KPaint aan het werken ben.

Verwijderd

ik heb hier dus ook last van :'(

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 17:44

Lord_Nemesis

Wa oars?

Al mensen die een oplossing hebben??

Heb namelijk bij de pc van mn ouders hetzelfde probleem.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:13:
*knip*

[...]

zou je dit misschien kunnen uitleggen? want ik weet niet echt precies waar het hier over gaat :/
ACPM staat meestal ook in je BIOS geconfigureerd. Ik zou daar even kijken of het ingesteld / aan staat en alles even op off / never zetten o.i.d.

* Standeman heeft altijd ruzie met ACPM i.c.m. Windows.

Verder kan je het nog proberen met een ander videokaartje.. Misschien dat die niet helemaal lekker meer is.

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 21-03-2005 13:56 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1