Radeon 9800Pro - Power Connector pin zwartgeblakerd

Pagina: 1
Acties:

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
De pin van de power connector op mn 9800Pro (Club3d) waar de rode draad mee verbonden staat is op één of andere manier helemaal zwartgeblakerd. Waarschijnlijk is dit gebeurd toen iemand over de TV-OUT kabel struikelde en er zo voor zorgde dat mn kaart nog maar half in t AGP slot zat en de powercable er scheef inzat |:( Ook een deel van het plastic erachter is gesmolten.
Mn PC start denk ik daarom 2 van de 3 keer niet goed door met de waarschuwing dat de power connector cable niet aangesloten is. Uitzetten, de power cable opnieuw verbinden, en opnieuw opstarten geeft na n verschillend aantal keren proberen te oplossing, en vervolgens doet mn PC t normaal.

Is het mogelijk n nieuwe connector op de kaart aan te (laten) brengen? Kan dit gerapareerd worden? Zelf de connector schoon proberen te maken heeft niets uitgehaald. Heeft iemand ervaring met het zelf solderen van dit soort onderdelen? Kan het ook ergens anders aan liggen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Een nieuwe connector zal wellicht kunnen.
Echter denk ik niet dat het helpt omdat het flink fout is gegaan en de hardware een flinke opdonder heeft gehad. Grote kans dat er dus meer stuk is dan alleen die connector.

Ik lees ook dat de kaart nog maar half in het AGP Slot zat na het struikelen over een TV-Out kabel.
Zorg er altijd voor dat je hardware in de PC goed vast schroeft!

[ Voor 29% gewijzigd door Thandor op 21-02-2005 17:59 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
jah ik zorg nu ook zeker dat alles goed vastzit.
ik weet niet zeker of er nog meer kapot is, aangezien mn PC t nu gewoon doet, en games lijken ook ok te draaien. Het zal toch niet zo zijn dat ie, doordat ie bv minder volt krijgt toegediend, minder goed presteert?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Als je de PC eenmaal draaiend hebt doet de PC het dus wel goed :?

Een ATi Radeon 9800 Pro met te weinig sap zal óf niet aangaan en de melding geven dat de power connector niet aan is gesloten of de kaart gaat onstabiel draaien.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
maar als de PC eenmaal wel goed doorstart, en ik dus niet de melding krijg dat de power connector cable niet goed aangesloten is, dan werkt alles wel goed. Zojuist farcry geprobeerd, geen merkwaardige dingen gezien op 1024*768/high. Lijkt me dus dat het in eerste instantie aan de voeding van de kaart ligt.

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 16:17
[geheel offtopic] Hoe kan het toch zo zijn, dat je radeon uit zn agp slot wordt gerukt als iemand over de tv-out kabel struikelt.

in de 1e plaats: bij hardware ben je voorzichtig, dollen ga je maar ergens anders doen (zeg niet dat dat bij de TS is gebeurt, maar dat geintje ken ik inmiddels wel..)

en ten tweede, dat schroefje zit er intern niet voor niets.. :) als je je kaart degelijk vastmaakt met dat schroefje (en misschien nog met zo'n haakje aan t uiteinde van je AGP kaart), kan er een stuk minder misgaan.. een stuk prettiger voor jezelf, voor je hardware, en voor je portemonnee :Y)

[/geheel offtopic]

Waar je evt verder nog naar zou kunnen kijken, is of er geen spoortjes beschadigd zijn van je power connector naar de rest vd kaart, en deze evt te herstellen (met een fijne soldeerbout)

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
banen lijken in orde, kan geen breuk of iets dergelijks vinden..

ik ga denk ik maar eens langs informatique voor n offerte
Pagina: 1