Hoe laat ik een tabel om de 30 seconden automatisch legen dus ik heb de tabel online maar die moet om de 30 seconden legen wat erin staat
Bedoel je met mysql or wat. Iets meer Info plz.
code:
1
| if 30 seconden voorbij then: legen maar! |
zoiets?
Verwijderd
Database table??? PHP??? cronjob die een truncate op je table doet???
Moet je wel wat meer info geven waar het precies om draait
Moet je wel wat meer info geven waar het precies om draait
Haha... En jij dacht dat we dat zo weten?
Wat voor tabel? HTML, Word, Excel? In een Database? Zo ja, wat voor database? Hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee...
Wat voor tabel? HTML, Word, Excel? In een Database? Zo ja, wat voor database? Hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee...
Als je met mysql werkt zo
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/truncate.html
code:
1
| TRUNCATE TABLE tabel; |
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/truncate.html
Het is een mysql tabel.
Edit
Snap niks van dat
Edit
Snap niks van dat
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 16:06 ]
Met DROP_TABLE() leeg je een tabel, als je dan elke keer de tijd noteerd met time() kan je berekenen als de tijd groter dan time()+30 is geworden weer de tabel droppen.
Dat zou mijn idee zijn.
Edit: sorry DROP_TABLE() moet je niet hebben
-> TRUNCATE ! !
Dat zou mijn idee zijn.
Edit: sorry DROP_TABLE() moet je niet hebben
[ Voor 20% gewijzigd door verytallman op 21-02-2005 16:11 ]
Verwijderd
Een php script maken die verbinding maakt met je database en een truncate uitvoert op je table.
Een cronjob aanmaken op de server (als je daar de rechtern voor hebt) en er voor zorgen dat die cronjob iedere 30 seconden dat script uitvoert... anders bij elke visit een functie aanroepen die kijkt of de table geleegt mag worden. Zou ik geen drop table voor gebruiken overigens. Dan ben je gelijk je hele tabel kwijt
Een cronjob aanmaken op de server (als je daar de rechtern voor hebt) en er voor zorgen dat die cronjob iedere 30 seconden dat script uitvoert... anders bij elke visit een functie aanroepen die kijkt of de table geleegt mag worden. Zou ik geen drop table voor gebruiken overigens. Dan ben je gelijk je hele tabel kwijt
in welke taal werk je (ik gok php)? je zou lokaal een app kunnen draaien die om de 30 seconden een php script aanroept als je daar mee werkt. ook kun je een php script laten draaien zonder gebruiker met behulp van ignore_user_abort() en sleep() oid.
Maar als elke pagina dat doet, en je hebt zo nog wat van die geintjes, en je krijgt ineens veel bezoekertjes (vb. blog) op een brakke server, dan ligt MySQL eruit. Spreek uit ervaring.verytallman schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:07:
Met DROP_TABLE() leeg je een tabel, als je dan elke keer de tijd noteerd met time() kan je berekenen als de tijd groter dan time()+30 is geworden weer de tabel droppen.
Dat zou mijn idee zijn.
Mag ik vragen waarom die tabel elke 30 seconden geleegd moet worden?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
jah dat vind ik wel een goed idee ik kijk ff of het werktVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:09:
Een php script maken die verbinding maakt met je database en een truncate uitvoert op je table.
ja dat komt omdat me online systeem niet egt goed werkt als je de browser afsluit dan blijft die in de tabel staan dus dacht ik ditAtleX schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:10:
Mag ik vragen waarom die tabel elke 30 seconden geleegd moet worden?
en sorry voor de dubbel post:P
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 16:12 ]
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php ignore_user_abort(true); while ( true ) { mysql_query("TRUNCATE TABLE `tabel`"); sleep(30); } ?> |
kan ook
Ik snap er geen hol van. Wat blijft in de tabel staan? Je browser?Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:11:
[...]
ja dat komt omdat me online systeem niet egt goed werkt als je de browser afsluit dan blijft die in de tabel staan dus dacht ik dit
Het lijkt me handiger om even te kijken naar hoe bijvoorbeeld phpBB dit oplost dan zo'n brakke oplossing te gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:11:
[...]
ja dat komt omdat me online systeem niet egt goed werkt als je de browser afsluit dan blijft die in de tabel staan dus dacht ik dit
Zal de hoster leuk vinden als al zijn shared hosting klanten dit zouden doenMichali schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:11:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 <?php ignore_user_abort(true); while ( true ) { mysql_query("TRUNCATE TABLE `tabel`"); sleep(30); } ?>
kan ook
Verwijderd
Kan je beter een betere oplossing gaan zoeken voor je onlinesysteem
Probleem moet je bij de oorzaak beet pakken. Geen rare constructie eromheen gaan proberen te bouwen om het ietsjes beter te laten werken!
/me Sooterd agrees met AtleX z'n idee
/me Sooterd agrees met AtleX z'n idee
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 16:15 ]
Ach, mijn probleem nietAtleX schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:14:
[...]
Zal de hoster leuk vinden als al zijn shared hosting klanten dit zouden doen.
ok maar moet je ff naar me online systeem kijken dan
hier de mysql tabel dan
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php $time = time()-120; $oquery = mysql_query("SELECT * FROM onlinenu WHERE tijdstempel < $time"); while($orow = mysql_fetch_assoc($oquery)){ mysql_query("DELETE FROM onlinenu WHERE id='".$orow['id']."'"); } if(isset($_COOKIE['id']) AND !empty($_COOKIE['id'])){ $oquery = mysql_query("SELECT * FROM onlinenu WHERE wie='".$_COOKIE['id']."'"); $oaantal = mysql_num_rows($oquery); if($oaantal == TRUE){ mysql_query("UPDATE onlinenu SET waar='".$_SERVER["REQUEST_URI"]."', tijdstempel='".time()."' WHERE wie='".$_COOKIE['id']."'"); mysql_query("UPDATE members SET laatstonline='".date("d-m-Y \o\m H:i:s")."' WHERE id='".$_COOKIE['id']."'"); } else { mysql_query("INSERT INTO onlinenu (wie, waar, tijd, tijdstempel) VALUES ('".$_COOKIE['id']."', '".$_SERVER["SCRIPT_NAME"]."', '".date("H:i:s")."', '".time()."')"); } } else { $oquery = mysql_query("SELECT * FROM onlinenu WHERE ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'"); $oaantal = mysql_num_rows($oquery); if($oaantal == TRUE){ mysql_query("UPDATE onlinenu SET waar='".$_SERVER["REQUEST_URI"]."', tijdstempel='".time()."' WHERE ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'"); } else { mysql_query("INSERT INTO onlinenu (wie, waar, tijd, tijdstempel, ip) VALUES ('Gast', '".$_SERVER["REQUEST_URI"]."', '".date("H:i:s")."', '".time()."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')"); } } ?> |
hier de mysql tabel dan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| wie varchar(255) Nee tijdstempel varchar(255) Nee 0000-00-00 00:00:00 ip varchar(20) Nee id int(10) Nee start varchar(20) Nee waar varchar(255) Nee naam varchar(255) Nee tijd varchar(255) Nee |
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 16:20 ]
Lijkt me dat je het probleem anders op moet lossen, maar als je eerst eens vertelt wat je in die tabel zet ??
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Dit riekt naar tijdelijke data. Klopt dat ? In dat geval wil je niet je tabel zappen maar alleen ouwe sessies opruimen. Bedenk daar een leuk systeempje voor.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:11:
[...]
DJ
Stel, jij hebt een aardig lopende site die gebruik maakt van dit systeem. Dan neemt je hoster contact met je op dat je brakke scripts een beetje rare dingen doen op de server en dat je dat moet verhelpen anders sluiten ze je af. Is het dan nog jouw probleem niet?
Doe bij elke visit een DELETE * FROM table WHERE timestamp = meer dan 30 seconden geleden. Problem solvedVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:16:
ok maar moet je ff naar me online systeem kijken dan
code:
1 ...(lap code_...
Alleen als mijn nick Tweakcity zou zijn, zo bedoelde ik het. Bij mijn eigen host ga ik dit niet flikken iig. Ik weet wel dat het niet kan, het was ook meer een proof-of-conceptAtleX schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:20:
Stel, jij hebt een aardig lopende site die gebruik maakt van dit systeem. Dan neemt je hoster contact met je op dat je brakke scripts een beetje rare dingen doen op de server en dat je dat moet verhelpen anders sluiten ze je af. Is het dan nog jouw probleem niet?
Ok. Een hoop vragen om niks omdat de topicstart gewoon veel te weinig info geeft.
Lees AUB P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens door en dan met name P&W FAQ - De "quickstart". Anders blijven we gokken hier wat je nu hebt, wat daar niet mee lukt, en wat je eigenlijk wilt hebben
Lees AUB P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens door en dan met name P&W FAQ - De "quickstart". Anders blijven we gokken hier wat je nu hebt, wat daar niet mee lukt, en wat je eigenlijk wilt hebben
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()