iMac, Chinese fonts en problemen...

Pagina: 1
Acties:

• DzjieDub
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12-2025
Hopelijk kan een uwer me helpen. We hebben een iMac - Nederlandse OSX, we hebben (losse) Chinese fonts en we hebben iemand die perfect Chinees spreekt. Nu probeer ik deze te combineren tot een in het Chinees gesteld document, via InDesign. Maar dat lukt totaal niet.

Enig idee hoe ik tot resultaat kan komen?

De moeilijkheden zijn dus:
- De Chinese fonts worden niet "herkend" in InDesign - staan wel in de correcte map
- "typen"lukt dus ook niet; voor Windows kunnen we NJStar gebruiken, maar dat is geen optie op de Mac.

Dank!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan gewoon de taalinvoer veranderen naar Chinees. Je kan zelfs kiezen tussen verschillende input methodes. Ga hiervoor naar de systeem voorkeuren (system preferences) en dan kiezen voor internationaal. Onder input kun je aanvinken welke input methodes er beschikbaar moeten zijn. Vink dan ook meteen het vakje aan dat het zichtbaar is in de statusbalk. Kun je snel veranderen tussen verschillende input methodes.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• DzjieDub
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12-2025
Dank je, ga ik morgen gelijk proberen. Wat eigenaardig is - althans in mijn Windows-geörienteerde geest - is dat de Chinese lettertypes (als TrueType font) niet zichtbaar worden binnen InDesign.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
Zijn ze in andere applicaties ook niet beschikbaar (lees teksteditor, word, enz). En gebruik je een font manager, zo ja is de preview daar wel zichtbaar? Over welke versie van os x hebben we het ?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Probeer eens ATM Light oid, van de Adobe site.
Anders kan je voor Suitcase gaan oid, maar die kost je geld.

Wat is 't voor font eigenlijk ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:49:
Probeer eens ATM Light oid, van de Adobe site.
Draait niet native onder os x, zou ik niet doen ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ehh ja, ik dacht er gisteravond in bed nog aan :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Ik heb datzelfde met een ander font, If genaamd. Onder word werkt het wel, onder photoshop is er gewoon niets te zien als je met dat font typt :+
Pagina: 1