Toon posts:

usb of ps/2

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuw toetsenbord kopen dat met een usb en ps/2 aansluiting te krijgen is. Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat je met een usb toetsenbord last kan hebben van overflows (ik gebruik geen usb-hub). Wat kan ik nou t beste doen? usb, ps/2 of maakt het geen donder uit.

edit: ow sorry, per ongeluk in t verkeerde topic geplaatst

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 15:37 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het maakt geen donder uit :). Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van problemen met USB keyboards. Alleen onder de wat oudere Windows versies wil het soms wat moeizaam gaan, maar onder 2000/XP & Linux heb ik er nooit problemen mee.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:51
Tja, in mijn ogen biedt USB geen extra voordelen boven PS/2, alleen nadelen. Daarom blijf ik lekker bij PS/2

Mogelijke nadelen van USB:
- gedeelde bus
- lagere refreshrates (USB max 120 Hz, PS/2 max 200 Hz)
- mogelijke niet (goed) werkende muis/tb in de BIOS

Anyway, alles is PS/2 / USB. Dus je kan zowiezo switchen wanneer en hoe vaak je maar wilt

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

lol usb kan op 1000mhz draaien ;), maar dan moet jee een bestandje veranderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verkeerde topic :? Verkeerd subforum zul je bedoelen ;)

Wel, dat is appels met peren vergelijken :) Je kunt gewoon een USB toetsenbord kopen. Daar krijg je vaak een PS2 verloopstukje bij. Gewoon beide aansluitmogelijkheden proberen op je eigen PC en tenslotte zelf tot de conclusie komen welke het lekkerst werkt ;) Een beetje initiatief mag hier ook wel. Dicht.

pookieguy: besef je wel dat je "Megahertz" zegt ipv "Hertz"? :X

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 21-02-2005 16:14 ]

Dit topic is gesloten.