[DVD] slechte decoder?

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb zelf met pinnacle een video gemaakt die ik voor een groot aantal mensen met branden van een vakantie. De film is gemaakt met een goede digitale film camera van panasonic en als ik hem rechtstreeks aansluit op de tv dan is de beeldkwaliteit uitmuntend.

Nu heb ik een aantal test dvd's gemaakt. Ik heb op verschillende soorten dvd's de film gebrand met Nero. Nu blijft de kwaliteit slecht, het lijkt wel of er stukjes film missen en of de bitrate zeer slecht is. Een grote teleurstelling dus.

Hiervoor heb ik een programma van ulead gebruikt (weet niet meer hoe het heette, wie wel?) en dan ging perfect. De dvd was in goede kwaliteit gebrand. Helaas duurde het en en decoden van de dvd heel erg lang vandaar de overstap naar Nero.

Weet iemand wat ik fout doe in Nero? Als Nero gewoon niet beter kan weet iemand dan nog de naam van het ulead programma?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
echt niemand?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kijk eens naar je isntellingen. Heeft Nero niet een lagere kwaliteit gebruikt? Misschien is je film telang. Probeer het idd eens met een ander programma te branden.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 22:35

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ulead videostudio 8

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Heb je daar ook goede ervaringen mee, nero stond wel goed ingesteld dacht ik en de dvd was 1 uur. Dat moet toch zat kunnen, al was de dvd 10 uur dan kon het beeld volgens mij nog niet zo slecht zijn als het was ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.ulead.com/runme_ns.htm

video studio

(was 2 tellen google en 10 tellen wachten tot de site van ulead was geladen.)

Als je niet verteld wat je in nero gedaan hebt kunne we ook niet helpen.nero is er wel op vooruitgegaan de laatste paar versies. daar kun je ook nog naar kijken. (heb je het soms als ntsc geencodeeerd, die heeft een verkeerde framerate hier)

Andere optie:

Met windows xp moviemaker importeren naar DV formaat (dat formaat houden). Movie editen in Moviemakenr save al;s file in DV (avi) formaat.(ik neem aan dat op je camera firewire zit, en dat je het niet via usb hebt ingelezen in de computer)

hercoderen met een GOEDE recoder. (tmpgenc b.v. als trailware) ENcoderen duurt wel wat langer. (decoderen doet je dvd speler, dus dat zul je niet bedoelen?)

authoren met Atuhor software, b.v. TMPenc dvd auhor.

branden met je favoriete brandsoftware (nero als dvd-video)

lees ook een guides hiervoor www.videohelp.com

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 24-02-2005 16:28 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
HEt is toch ook gewoon mogelijk om de bewerkte video van 4 gb te encoden in ulead studio?
Pagina: 1