[LINUX] Mail server voor verschillende adressen?

Pagina: 1
Acties:

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Hallo, ik vroeg me het volgende af:

Ik heb verschillende email adressen, bijv. @hotmail.com, @yahoo.com en @chello.nl. Nu vroeg ik mij af of ik dit met behulp van een mail-server, die ik op een LINUX-systeem wil installeren/draaien, kan ophalen en op andere Windows-machines ook weer kan ophalen maar dan met behulp van Outlook. De mail blijft dus wel op de mail-server staan en fungeert dus als het ware als backup.

Ik heb al het één-en ander er over gelezen maar het is nog me nog niet helemaal duidelijk of dit echt mogelijk is en welk programma daar nu echt voor geschikt is.

Alvast bedankt.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Je moet de e-mail om de zoveel tijd van de hotmail/yahoo/chello server 'fetchen', en dat dan weer aanbieden aan je Outlook pc.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
chello zal nog wel lukken met fetchmail, maar voor yahoo/hotmail zal je enig kunst- en vliegwerk moeten doen (hotmail/yahoo willen natuurlijk dat jij je mail leest via hun "rich" webinterface ;) )

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:58
Oplossing om via-via je Yahoo en Hotmail te legen zonder toegang tot betaalde POP3-services zijn Perl-scripts op Gotmail http://sourceforge.net/projects/gotmail en FetchYahoo http://fetchyahoo.twizzler.org/. Die gooien alles vervolgens weer in je lokale mailspool. Veilige manier om je mail te houden is via IMAP i.p.v. POP tussen je mailserver en werkstation, kan je nooit per ongeluk vergeten je Leave-mail-on-server aan te zetten.

• ahbruinsma
M-ThijZ schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:25:
Je moet de e-mail om de zoveel tijd van de hotmail/yahoo/chello server 'fetchen', en dat dan weer aanbieden aan je Outlook pc.
Maar het fetchen van die email kun je doen met de meest gebruikte mail-servers van dit moment? Zoals PostFix en Qmail bijvoorbeeld? Wat ik me precies af vroeg is of het mogelijk was om dat uberhaupt op te halen en dan op één centrale plek te bewaren. De meeste email-accounts zijn dan ook van mijn persoonijke domein en dat zal in principe geen problemen opleveren om die op te halen.

Dus dan is het slechts nog een kwestie van de outlook-clients instellen dat ze de mail van mijn Linux webserver te halen. Of zie ik nog wat over het hoofd?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
Postfix is een MTA, een Mail Transfer Agent, en heb je niet nodig als je niet wilt versturen via de server.

Fetchmail is een heus programma om mail te poppen en op je lokale disk te zetten.
Vervolgens kun je met Courier (IMAP/POP3) de mail weer lezen in je favoriete emailclient (bv. Outlook).

• ahbruinsma
MetHod schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:09:
Postfix is een MTA, een Mail Transfer Agent, en heb je niet nodig als je niet wilt versturen via de server.

Fetchmail is een heus programma om mail te poppen en op je lokale disk te zetten.
Vervolgens kun je met Courier (IMAP/POP3) de mail weer lezen in je favoriete emailclient (bv. Outlook).
Ok, dan weet ik voorlopig genoeg! Ga in ieder geval eerst dat gedoe met het ontvangen van de mail proberen, kan ik altijd later nog aan de gang met het versturen als ik dat nodig vind.

In ieder geval bedankt.
Pagina: 1