Toon posts:

Nog steeds probleem met E-tech...

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdje geleden was hier een thread over E-tech modems. Hierin stonden een aantal nuttige tips die connectieproblemen konden oplossen, maar het heeft niet geholpen.

Ik heb een externe E-tech Bullet 56K (1mb flashrom) modem, die na ongeveer 15 minuten freezt bij wat voor ISP dan ook. Eerst is de verbinding perfect, gaat zelfs lekker snel, maar na ongeveer 15 minuten freezt ie gewoon, geen pings of wat dan ook mogelijk.

Ik heb allerlei verschillende settings geprobeerd, en de modem naar v90 geflasht (was eerst flex).

Als ik het bij mijzelf thuis probeer kapt de verbinding er na ongeveer 10 seconden mee (carrier lost) en als ik het bij de buren probeer, met een werkende hetnet verbinding (alleen mijn modem geselecteerd ipv hun modem) dan freezt ie na ongeveer 15 minuten.

Lijkt me sterk dat het aan de verbinding ligt, want met de modem van de buren zelf doet ie het perfect.

Is de modem kapot? Of heb ik iets over het hoofd gezien? Als ie kapot is, wat voor andere modem is aan te raden?

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
je moet bij ilse kijken zoeken op e-tech drivers en dan kkom je op een of andere site en daar staan ze allemaal
ik had eerst een e-tech isdn modem en daar zaten ook de goede drivers niet bij en daar heb ik ze vandaan gehaalt en nu werkt het perfect
als het niet aan de drivers ligt dan zou ik een modem van dynalink nemen die zijn wel goed en daar heb je ook een goed support voor als het niet werkt

raar is zo gek nog niet !

Verwijderd

Topicstarter
ligt idd niet aan de drivers...
Ik heb de drivers van de nederlandse importeur (nieuwste) en van de Japanse (gelijk Europese) site...

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Je bedoelt echt dat alles stilstaat, ook de muis en dat CTRL-ALT-DEL ook niet werkt.

Dat heb ik nou ook als ik inbel op het V90 inbelnummer van EuroNet. Als ik op het V34 nummer inbel, gaat het wel goed.

Reden weet ik niet....

Verwijderd

Topicstarter
nee da bedoel ik niet...

gewoon de verbinding is compleet dood. er is nog wel verbinding, maar hij krijgt geen antwoord meer als ik transfer...bij pingen krijgen ik dan unknown host enzo...

de rest van de computer doet het nog

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik had vroeger (voor me kabel) ook een etech 56k v.90 rvp ofzo, ik had hetzelfde probleem.na een aantal minuten was het: *klik* en dan moest ik opnieuw inbellen. Ik heb alles geprobeert, nieuwe drivers, firmware, alles.. Een vriend van me had dezelfde en die had hetzelfde probleem ook. K*tmodems zijn het. Ik heb uit frustratie een dynalink gekocht en die doet het nu voor telebankieren en vroeger voor internet echt perfect!!! Topmodempie van dynalink!! was 100 piek ofzo. iig su6. :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
thx...

dan zal ik m'n luie lijf maar 'ns naar de winkel slepen :)

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
keb mijn isa rvp v90 nu al een jaar of 2 maar ik had nooit problemen.
maar nu sinds 2 maanden heb ik precies het zelfde.
de ene keer moet ik 4 keer inbellen voordat er een verbinding totstand komt en dan is het altijd maar weer de vraag wanneerdie er mee kapt.
dan istie oppeens dood.
wil niets meer door geven en ook niet meer ophangen.
moet ik opnieuw opstarten.
volgens mij heeft dit mij al aardig wat tikken gekost.

ik heb het idee dat het aan de providers ligt die met nieuwe standaarden aan het kloten zijn oid.

al die gtatis internet providers bv. gebruiken het inbelnet van kpn dus das allemaal hetzelfde laken 'n pak.

kweetutooknietmeer.

tijd voor kabel/adsl denkik.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1